Lego Batman Strach na wróble: zaczynam przechodzić do rzeczy

in #pl-hobby2 years ago

Zaczynam przechodzić do rzeczy

Lego Batman - Strach na wróble.jpg

Pomiędzy filmem "Lego - Das mache ich gern", a filmem "Lego Batman Strach na wróble" minął rok w czasie którego co nieco się wydarzyło. Dołączyłem do Amatorskiego Klubu Filmowego (AKF) na Antoniowie prowadzonego przez znanego kabareciarza Jarosława Cybę. Powoli zacząłem łapać filmowego bakcyla, i pomimo wszystkich moich wysiłków, zaczynałem się czegoś uczyć na temat sztuki kręcenia.

Przez ten czas wystąpiłem w "Bestii z Bagien" i nakręciłem film o Człowieku-Krokodylu (jednym z wrogów Batmana) który był tak kiepskiej jakości że go nie opublikowałem. Po tych przygodach chciałem nakręcić coś o Batmanie, żeby było długie i żeby było dużo akcji.

Założenia były proste: mają być bijatyki, ma być trochę skradania, i ma być walka z mistrzem sztuk walk. Do tego dokleiłem (na bardzo słaby klej) pretekstową fabułę bez ładu i składu. Na tym etapie nie rozsmakowałem się jeszcze w postaciach, emocjach oraz dialogach.

Kręcenie było o wiele bardziej wymagające od moich poprzednich projektów. Układanie makiet zajmowało sporo czasu, ustawianie oświetlenia było problematyczne (lampy strasznie grzały, praca w takich warunkach to była masakra), animacja też dawała mi w kość. Zaletą było to że mogłem robić rzeczy o których do tej pory tylko marzyłem. Chcę ładne ujęcie z logiem Batmana na pierwszym planie i Strachem na Wróble na drugim? Cyk, godzina pracy i jest. Chcę szturm na kryjówkę Stracha na Wróble? Cyk, kilka godzin i jest. To uzależniające uczucie, mieć w rękach moc sprawczości, nieograniczonej zakazami w stylu: "Stasiek, daj spokój z bijatykiami", lub "nie będzie żadnych trupów". Chcę tego więcej, i więcej zdobędę.

Efekty specjalne były kolejnym wyzwaniem któremu starałem się sprostać. Trzeba zrobić sporo ujęć z green screenem, co bardzo różnie wychodziło. Batman czy batarang jako tako się trzymały, ale scena z batkopterem i motocyklem to była straszna partanina. Napsuła mi sporo krwi, w gimpie ręcznie wycinałem całe tło. Nie miałem oprogramowania na porządne kluczowanie green screena.

Nagrywanie głosów było ciekawym doświadczeniem, w czasie kręcenia tego filmu moje obycie społeczne było na bardzo niskim poziomie, więc siłą rzeczy nie miałem wielu przyjaciół którzy by mogli przyjść do studia i podłożyć głos pod postacie. Poradziłem sobie w taki sposób, że przyniosłem do gimnazjum telefon i statyw, i na przerwie prosiłem klasowych śmieszków o wygłupianie się przed telefonowym mikrofonem. Było tylu chętnych że w pewnym momencie musiałem przerwać casting i zamknąć drzwi. Wszyscy ci którzy się nie dostali, zaczęli się dobijać i krzyczeć dla zabawy. Z tego powodu audio jest takiej a nie innej jakości. Gimnazjum było fajne.

Montaż to była droga przez mękę. Windows Movie Maker działał na dwóch ścieżkach, zdjęciowej i dźwiękowej. I kiedy usuwałem zdjęcia, pliki audio przesuwały się nie wiadomo gdzie. Po godzinach męki i tysiącach przekleństw udało mi się osiągnąć zamierzony efekt.

Na koniec było mi głupio że do projektu w który włożyłem tyle pracy, dałem tak kiepską fabułę i tak mierne dialogi. Ale ze scen akcji jestem zadowolony. To był priorytet podczas tworzenia filmu, i wykonałem go w stopniu który mi się podoba. Gdybym miał dzisiaj robić ten film, to bym go nie robił. Nie mam dobrego pomysłu na historię pomiędzy Batmanem a Strachem na Wróble, a każda którą wymyślam, albo jest słaba, albo jest kopią historii zrobionej przez kogoś innego. Bądźmy szczerzy, najlepiej do tematu podszedł Batman The Animated Series. Jak tu przebić coś takiego?

link do filmu "Bestia z Bagien":

link do filmu "Lego Batman Strach na Wróble":

Sort:  

Congratulations @stanb! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 100 upvotes.
Your next target is to reach 200 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Feedback from the July 1st Hive Power Up Day
The 7th edition of the Hive Power Up Month starts today!
Hive Power Up Day - July 1st 2022
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!