[PL] Ukraina: Lwów od podwórka - Podwórko pamiątek ZSRR.

in #pl-podroze6 years ago (edited)

[EN] English version here / Angielska wersja tutaj.

Jedną z rzeczy za które lubię Ukrainę jest "nieszablonowość". Czasami bywa nudno - ot szara post-sowiecka rzeczywistość. A czasami trafiamy na coś, co w ogóle nie pasuje do tej rzeczywistości (a może tylko mi się tak wydaje?).

Podwórko pamiątek ZSRR

Niedaleko centrum Lwowa na ulicy Knyazya Leva znajduje się niepozorna brama.

Brama jak każda inna
Brama jak każda inna
"Wybieraj ekologiczny czysty transport"
"Wybieraj ekologiczny czysty transport"

W samej bramie wita nas ukraiński narodowy poeta Taras Szewczenko.

"Obejmijcie się bracia moi, proszę was, błagam!"
"Obejmijcie się bracia moi, proszę was, błagam!"

Obok Szewczenki wisi Hymn Ukrainy, początek jakoś taki znajomy?

"Nie umarła jeszcze Ukraina..."
"Nie umarła jeszcze Ukraina..."

Dalej zanurzamy się już w podwórko, które wypełnione jest wszelkiego typu pamiątkami pozostałymi po czasach ZSRR.

To zdjęcie kojarzy mi się ze starą pocztówką - nie mam pojęcia czemu
To zdjęcie kojarzy mi się ze starą pocztówką - nie mam pojęcia czemu

Same pamiątki nie są bynajmniej pamiątkami ZSRR. To raczej pamiątki z tamtych czasów. Dlatego znajdziemy tam obrazy o tematyce religijnej, jakieś stare portrety, oraz obrazy typu "las i rzeka" - które bardzo mocno kojarzą mi się z PRLem.

W tych budynkach normalnie mieszkają ludzie, jak widać przychodzący turyści raczej im nie przeszkadzają.


My steemitworldmap / Mój steemitworldmap

Sort:  

Congratulations, Your Post Has Been Added To The Steemit Worldmap!
Author link: http://steemitworldmap.com?author=velmafia
Post link: http://steemitworldmap.com?post=pl-ukraina-lwow-od-podworka-podworko-pamiatek-zsrr


Want to have your post on the map too?

  • Go to Steemitworldmap
  • Click the code slider at the bottom
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post
  • Congrats, your post is now on the map!