Czekoladowy budyń jaglany/ #pomysł na śniadanie

in #pl-przepisy6 years ago

Hi Steemit! :)

Dziś przychodzę z propozycją na zdrowe, pyszne i pożywne śniadanie- budyń jaglany.
jag1.jpg

Na początku przyznaję się bez bicia- płatki jaglane nie skradły mojego serca. Charakterystyczny smak i aromat nie kupił mojego podniebienia, dlatego jaglanki baardzo rzadko goszczą w moim menu. Jednak nauczona doświadczeniem, zaczęłam szukać jakieś alternatywnego przepisu na płatki, który by mi się spodobał. I własnie w taki sposób, na zasadzie prób i błędów, powstał budyń- który znalazł się w czołówce moich ulubieńców śniadaniowych :)

Więc spieszę, aby podzielić się recepturą!

Składniki:

  1. Pół szklanki płatków jaglanych.
  2. Szklanka mleka roślinnego (u mnie migdałowe).
  3. Banan.
  4. Kakao (ilość wg uznania).
  5. Łyżeczka cukru kokosowego (jeżeli banan jest mocno dojrzały dodatek cukru można pominąć).
  6. Łyżeczka płatków migdałowych.
    stem2.jpg

Wykonanie:

  1. Płatki gotujemy na mleku przez ok 10-15 min.(do czasu zgęstnienia).
    stem3.jpg
  2. Stopniowo dodajemy kakao i cukier- mieszamy.
  3. Zdejmujemy z ognia.
  4. Dodajemy pokrojonego banana.
  5. Wszystko razem miksujemy.
  6. Dekorujemy płatkami migdałowymi.

Gotowe :)
stem4.jpg
A może macie jakieś ciekawe przepisy z udziałem płatków jaglanych, którymi chcielibyście się podzielić? Chętnie się z nimi zapoznam :)

Sort:  

Budynie jaglane są przepyszne. U mnie w domu lubimy też waniliowy :).
Brawo za przepis! :)

Dziękuje :)

Może być dobre, trzeba spróbować. Ja sama wolę płatki owsiane, a jaglane smakują mi tylko w zestawie z jabłkiem i cynamonem :)

Polecam- naprawdę warto :)

Moja dziewczyna bardzo sobie chwali, bo ja to jestem jednak zwolennikiem jajecznicy i bekonu na śniadanie 😀

Jajecznica też jest dobrą opcją! :)

Pychaa 😋 Dodatek kakao i banana do płatków to jeden z moich ulubionych spodobów na słodkie czekoladowe śniadanie 😊

Tak- też bardzo lubię to połączenie najlepiej z dodatkiem wiórek kokosowych :)

Gotuję często kaszę jaglana:) Płatki jeszcze nie znalazły się w moim menu. Kakao i kokos zawsze u mnie wygrywaja więc ta mieszanka by mi posmakowała:)