Hummus w wersji RAW

in #pl-wege6 years ago

hummus1.jpg

Ciecierzyca to mója ulubiona roślina strączkowa. Uwielbiam robić hummus i falafel. Nie wiedziałam czy da się zrobić to wersji surowej żeby nie tracić żadnych cennych właściwośc. Ale jest sukces i do tego smaczny

hummus2.jpg

Składniki

  • 100 gram surowej ciecierzycy
  • 10 łyżek tahini
  • 2-3 ząbki czosnku
  • sok z cytryny - do smaku
  • 1/2 szklanki wody ( bardzo zimnej)
  • sól i pieprz

Ciecierzyce namaczamy na 24h w ziemnej wodzie. Po tym czasie odlewamy wodę i płuczemy. Natepnie kiełkujemy ją kolejne 24-48h. Jak nie macie kiełkownicy to nic nie szkodzi można to spokojnie robić w durszlaku przykrytym przykrywką. Podczas kiekowania kilka razy jak płuczemy pod bierzącą woda.kielki.jpg
Kiedy ciecierzyca jest gotowa blenujemy ją na gładką masę z pozostałymi składnikami - doprawiamy i zajadamy z warzywami lub chlebkiem -u mnie na zdjeciach widac bezglutenowe placki ryzowe smacznego :)

hummus3.jpg
hummus4.jpg

Sort:  

Świetnie wygląda, czy przez bycie kiełkiem ciecierzyca przeistaczając się w hummus nabiera ostrzejszego smaku?

wygląda przepysznie! na pewno wypróbuję :)

polecam :)
dziekuje

smacznie wygląda ;-) +++

dziekuje :)

Dzięki za pomysł!
W moim greckim klimacie strączkowe często kiełkują od razu podczas namaczania na noc ;)
(popraw sobie tag pl-drowie na pl-zdrowie)

u mnie w zimnej Anglii to się nie wydarzy :P

Ooo dzięki za ten przepis!
Często mi się zdarza moczyć ciecierzycę 2 dni, bo nie mogę się wyrobić z jej ugotowaniem haha to teraz już wiem, że nie muszę gotować, tylko miksować ;)

:) proszę :) ja ostatnio tez już sie z niczym nie wyrabiam :P

@naila7894 - możesz ocenić smak tego hummusa w skali 1-10 ?

bardzo się ucieszyłam, kiedy zrobiłaś hummus, bo to jedna z tych rzeczy, która chcę,żeby wyszła mi smacznie, ale za kążdym razem trafiam na jakiś słaby/średni przepis i mój mąż tego nie tknie, a i mi średnio podchodzi.

jeśli warty polecenia to zrobię ;>

ps co to jest falafel?? tak ciekawie brzmi :)

jeżeli nie macie wprawy w jedzeniu humusu to polecam na poczatek tradycyjny hummus ktory jest cudowny a potem mozna testowac z surowym.. a falafel jest na moim blogu przepis od foodini :)

@naila7894 no właśnie z tradycyjnym próbowałam i za każdym razem wtopa! ;/

oo muszę się przyjrzeć zatem :)