Krem z topinamburu z jajkiem poszetowym, rzodkiewką, prażonym słonecznikiem i oliwą koperkowo - szczypiorkową.🥘😋

in #pl-wege6 years ago

STE_8882.jpg

Witajcie serdecznie moi drodzy steemianie!

Przedstawiam Wam bardzo smaczną zupę, jedną z moich ulubionych - krem z topinamburu, oczywiście w mojej wegetariańskiej interpretacji.😉
Zawsze przyprawiam go bardzo delikatnie, tak aby dobrze było czuć jego właściwy aromat i nie przytłumić topinamburu zbyt dużą ilością mocnych przypraw.
Jego smak jest wyjątkowy i unikatowy, a moja propozycja dodatkowo nadaje mu specyficzny charakter i dosyć ciekawy wygląd.

STE_8890.jpg

Jeśli nie mieliście wcześniej doczynienia z tym warzywem to koniecznie naprawcie swój błąd!😱 🙏
Najlepiej od razu..

Składniki potrzebne na wykonanie dwóch porcji kremu:

Krem:
1 kg topinamburu
1 cebula
2 ząbki czosnku
50 ml białego, wytrawnego wina
100 ml napoju kokosowo - ryżowego
1 łyżka oliwy
1 płaska łyżeczka pieprzu ziołowego
szczypta kurkumy
sól do smaku

Dodatki:
2 "happy" jajka
1 łyżka octu winnego
3 rzodkiewki
1 garść ziaren słonecznika
szczypta koperku
szczypta szczypiorku
20 ml oleju lnianego

Wykonanie:

Zupa:
Na oleju szklimy pokrojoną w kostkę cebulę, następnie dodajemy posiekany czosnek, chwilę smażymy po czym zalewamy wszystko około 1 litrem wody i winem (jeśli zupa będzie za gęsta, można dolać więcej wody, koniecznie przegotowanej).
Dodajemy obrany i pokrojony w drobne kawałki topinambur, gotujemy wszystko do miękkości.
Kiedy warzywa będą miękkie, przyprawiamy wywar i podlewamy go napojem kokosowo - ryżowym, następnie miksujemy blenderem do momentu uzyskania gładkiego kremu.

Jajko poszetowe:
Do rondelka z wodą i octem winnym wbijamy (ostrożnie i powoli) jajko.
Uważamy aby woda była wrząca, ale się nie gotowała - blanszujemy jajko w wodzie około 2 minut, po czym wyciągamy je delikatnie przy użyciu łyżki.

Dodatki:
Umytą rzodkiewkę kroimy w ósemki i smażymy na patelni z niewielką ilością oleju.
Prażymy pestki słonecznika.
Miksujemy blenderem: koperek, szczypiorek i olej lniany, tak aby uzyskać w miarę jednolity, zielony płyn.

To wszystko!
Zupę przelewamy na talerz i dekorujemy przygotowanymi wcześniej dodatkami (jajko posypałem świeżo mielonym, czarnym pieprzem).

Krem prezentuje się świetnie, a smakuje jeszcze lepiej niż wygląda.👌
Spróbujcie go koniecznie!

STE_8895.jpg

Smacznego steemianie - wegetarianie! 😋

STE_8898.jpg

Wybacz @grecki-bazar-ewy zapomniałem o karteczce przy daniu, ale jest karteczka przy talerzu i dekoracji:)
P.S. Moja żona działa jak błyskawica..

Sort:  

krzyżyk z trawki najlepszy! :D
i pusty talerz.
lubię! :))

Cieszę się, że się podoba 🤣

No cóż.. Lepsza najgorsza prawda, niż najsłodsze kłamstwo - stąd ten właśnie talerz 😜

Oj! Jak dobrze! Pięknie i apetycznie:)

Cieszę się bardzo, że Ci się podoba😊
Wyszła naprawdę cud - miód..

Tak jest to nasza ulubiona zupa, Topinambur kozak :) mniam
Pozdrawiamy :)))

Dzięki 😊 Pozdrowionka!
Niech moc topinamburu będzie z Wami😁

No to ja się przyznaję, że nie miałam jeszcze randki z topinamburem 🤣
Może spotkamy się właśnie przy Twojej zupie?
A pomysł z pustym talerzem, genialny ;))

Oj nadrabiaj, nadrabiaj!
Topinambur jest rewelacyjny i bardzo zdrowy..
Zapomniane warzywo, powracające triumfalnie na nasze stoły, a kiedyś jadło się go całe mnóstwo, zamiast ziemniaków.

Dzięki 😄
Talerz to wypadek przy pracy.. 😊

Uwielbiam topinambur !!! Jego oryginalny smak gości u mnie często na stole. W formie zupy jeszcze nigdy nie jadłam, napewno ja zrobię. Dzięki za podzielenie się z nami tą oryginalną receptą. Wygląda wyśmienicie 👌👌

To świetnie!
Cieszę się, że mogłem pomóc 😊