Do nowych użytkowników: O specyfice i flagach w Steem VIDEO + TEKST

in #polish6 years ago (edited)



▶️ DTube
▶️ IPFS

Przydatne linki - https://steemweb.pl/ Strona stworzona przez @rafalski
Gdy DTube zawodzi KLIK


Jeśli dołączyłeś do sieci powinieneś zainteresować się jej działaniem i specyfiką. Musisz zrozumieć że strony oparte o blockchain Steem bardzo różnią się od reszty internetu, zasady tu panujące i zachowania użytkowników mogą być dla ciebie dość dziwne.

Wszystkie treści tekstowe oraz akcje takie jak upvote, komentarz, przelew i wiele innych publikowane przez ciebie na dowolnym z interface steem (Steemit, Busy, Strimi, i wiele innych) są zapisywane w jednej bazie danych (blockchain) i są z niej niewymazywalne..

Jeśli tworzysz filmy, bądź podcasty to wiedz że one nie są zapisywanie w sieci steem, jednak sam post w których je umieszczasz tak. Więc gdy tworzysz, informacja o dodaniu treści może pokazywać się na wszystkich serwisach - więc nie warto ich dublować.

Sam blockchain steem nie ma moderatorów, tą rolę piastują wszyscy użytkownicy sieci, a narzędziem moderacji może być komentarz i flaga. W różnych serwisach różnie nazywana. Na steemit po prostu Flaga, DTube i DLive oznacza jako głos w dół. Ta akcja jest odwrotna do Upvote. Tyle ile dajesz w upvote odbierasz flagą jednak tylko z posta. Portfel osoby flagowanej jest bezpieczny. Więc konsekwencją flagi jest zmniejszenie lub usunięcie wypłaty z posta, w bardziej skrajnych przypadkach gdy moc flagi jest większa post jest wyszarzany w steemit, to w jaki sposób ta akcja jest interpretowana zależy od serwisu w którym przeglądasz sieć. Jednak odebranie zarobku, czy zmniejszenie reputacji jest cechą wspólną.

Każdy użytkownik jest niejako udziałowcem sieci, więc powinien dbać o jej jakość i moderować, flaga więc nie jest tylko informacją o dezaprobacie ale również oznaką dbania o treść. Każdemu z nas zależy aby wartość sieci rosła, aby przybywało inwestorów. Gdyby steem był śmietnikiem inwestorów było by na pewno mniej.

Więc nie odbieraj flagi personalnie, jeśli nie zgadzasz się z nią porozmawiaj z flagującym, ta osoba na pewno wyjaśni Ci czemu podjęła takie działanie.

Wiele osób przyszło tutaj z chęcią zarobku - to naturalne. Jednak musisz wiedzieć że zarobek oraz jego wysokość nie jest pewny. Nie zniechęcaj się gdy pod twoimi pierwszymi postami nie ma nic, jest mało lub są flagi. Twórz dobre, autorskie i ciekawe treści a na pewno użytkownicy cie docenią, czasem od razu a czasem potrzeba więcej czasu.

Daj sobie czas, obserwuj tagi, ludzi i ich zachowania. To zaowocuje, jeśli masz pytanie zadaj je któremuś z użytkowników.


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Jestem tu nowy wiec przyda się trochę wiedzy dzięki

Dobry artykuł, myślę że informacje w nim zawarte mi się przydadzą.
Pozdrawiam. :)

Hmm... Dzięki za bardzo przydatne info! W takim razie mam pytanie :) gdzie lepiej zamieszczać filmiki i czy rodzaj interfejsu ma wpływ na to do jakiej grupy docelowej dotrze? Bo przyznam się, że z braku wiedzy wrzuciłem to samo na Dtube i Dlive. Na razie zamieszczam głównie teledyski, ale w związku z tym, że działam coś jeszcze na YouTube będą też formy V-logove. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam

Najlepiej wybrać jeden i nie dublować. Każdy ma swoje zalety. DTube może potencjalnie dać cie większego upvote, natomiast ma problemy z działaniem. DLive działa lepiej. Ja wrzucam na DTube w sumie ot tak, każdy materiał i tam na yt wrzucam.

Co do grupy odbiorców różnica może wynikać z osób które przeglądają tylko konkretny interface ale to raczej małe różnice.

A czemu nie ma wrzucać na dwa serwisy jednocześnie? Zakaz jakiś jest? Za Dtube przemawia dużo pieniędzy, a za Dlive funkcjonalność. TY masz pełne prawa do tego filmu i możesz wrzucać go gdzie chcesz i to TY decydujesz na jakich portalach mogą się znaleźć. Jak po 2 dniach na Dtube przestanie działać to przejdzie i zobaczy go na Dlive, więc lepiej wrzucać na dwa.

Kolega zapytał o radę więc jej udzieliłem. Według mnie to najlepsza opcja. Po co wkurzać obserwujących oraz społeczność dublowaniem treści? Jak dla mnie jest to trochę spam.

Taki film jaki opublikowałeś powinieneś dać na te dwie platformy, a wiesz dlaczego? Bo na Dtube jutro już pewnie nie będzie działał, a jeżeli przyjdzie nowy to już go nie zobaczy. Wiem, że pieniądze są ważne, ale ludzie też są ważni.

Widzę że nie przeczytałeś posta oraz moich komentarzy. W poście umieszczam link do Youtube gdyby DTube zawodził.

Ja akurat nie dostaję nic od DTube więc o pieniążki tu nie chodzi. Szanuje moich obserwatorów oraz użytkowników Steem więc nie będę dublował tej samej treści.

Faktycznie nie doczytałem, więc moje najszczersze przeprosiny, jednakże takie filmy mógłbyś wrzucić na Dlive to wtedy youtube by odpadło.

Hmm... No właśnie widziałem, że ludzie dodają w dwa miejsca... I było dla mnie to trochę dziwne że jest np jedna baza danych, dwa różne interfejsy i teraz pytanie bo każdy z tych interfejsów ma powiedzmy swoje grupy odbiorców i może pozwoli zobaczyć większej ilości osób... Są pewne sprzeczności pomimo, że nie chce dublować treści.

Czyli tak naprawdę nie ma wielkiej różnicy, ja zauważyłem że na DLive mam problem z miniaturką, ale o dziwo dostałem upvote od DLive, choć film był dublem z DTube bo w sumie nie wiedziałem. Trudny wybór, może wrzucać na przemian raz tutaj raz tutaj... Tak czy inaczej. Dziękuję za odpowiedź. ☺