Serial Silicon Valley - Opinia

in #polish6 years ago

Serial Silicon Valley - Opinia


Untitled-1.png


Silicon Valley oglądam od pierwszego sezonu, uwielbiam ten serial. Podoba mi się w nim humor, dość jasne nawiązania do prawdziwych firm oraz Easter eggi. Jednak im dłużej go oglądam tym mniej mi się podoba. Nie mam na myśli że ten serial zmienia się na gorsze bo on jest cały czas taki sam. Mam wrażenie że scenariusz został napisany tylko do jednego sezonu, a w każdym następnym zmienia się postaci, oraz pewne historie. Jednak non stop wszystko dzieje się tak samo, według jednego klucza.


Nowa firma, pomysł wszystko idzie okej. Potem jednak okazuje sie ze mają problemy z ludźmi, ktoś ich pozywa a hooli jest tego głównym prowodyrem. Dodatkowo te problemy zawsze wynikają z problemów komunikacyjnych, wycofania i beznadziejnych umiejętności przywódczych Richarda. Zawsze też ktoś się wygada, coś wycieknie a inne firmy to wykorzystają. W między czasie Richard dostanie jakiegoś olśnienia, chęci do działania samemu, jednak robi to za plecami Jareda co kończy się porażką. Wtedy zawsze pojawia się schemat w którym Richard myśli ze Jared wie o wszystkim i już się prawie wygaduje, jednak wtedy okazuje się ze Jared o niczym nie wie.

Żadna z postaci nie uczy się na błędach i zaczynam porównywać ten serial na filmach o superbohaterach - Większość dialogów z poprzednich częśći/sezonów mogła by być żywcem wklejona a jedynie wątki fabularne mogły by być zmienione.

Jeśli obejrzałeś pierwszy sezon to nie zniechęcaj się, u mnie irytacja pojawiła się dopiero w czwartym a nasiliła teraz - obejrzałem trzy odcinki z piątego sezonu i to nie całe.

Rozumiem że to sitcom, luźny, śmieszny i lekki w odbiorze serial a nie ambitne kino. Jednak robi się bardzo irytujący, prostolinijny. Zmieniają się jedynie niektóre wątki poboczne, ale tylko niektóre bo nawet one są identyczne z sezonu na sezon. Brak tam świeżości, oryginalności - czegoś co mnie zaskoczy - zmiany pewnych utartych od pierwszego sezonu schematów.


A wy co o tym myślicie?

Sort:  

ja myślę, że full-in into PiedPiperCoin i to the moon! :)

https://www.wykop.pl/wpis/31811495/rzadko-to-robie-ale-z-pelna-odpowiedzialnoscia-mog/

:D :)

Haha dobre, fajny pomysł z tymi stronami, fajnie że serial nadąża za trendami.

Co do mojej krytyki, to musze powiedzieć ze z każdym odcinkiem się coraz bardziej rozkręca i jest coraz lepiej.

Tego serialu jeszcze nie widziałem, ale jest na mojej liście do obejrzenia.

Proponuję teksty o serialach podciągać pod tag #pl-filmy.