Jesteś Pionierem! Czyli o etapie, na którym znajduje się Steem. TEKST + VIDEO

in #polish6 years ago (edited)



▶️ DTube
▶️ IPFS

Jeśli DTube zawodzi KLIK


Cześć! Niedawno liczba użytkowników steem osiągnęła milion - dużo? Nie, malutko. Jeśli oglądasz ten film to prawdopodobnie jesteś pionierem, jesteś jednym z pierwszego miliona użytkowników sieci steem!
Dla porównania:

Wykop - 0.5 miliona użytkowników.
Reddit 170 milionów użytkowników.

W skali globalnej jest to bardzo niewiele, jest ponad 50 polskich kanałów na youtube które mają powyżej miliona subskrybentów. Gdy ja rok temu dołączyłem do sieci posiadała ona poniżej 200 tys użytkowników! Jak widzisz sieć całkiem sensownie się rozwija.

Ale czemu tak mało?

Steem i zaimplementowane w nim interface są rewolucją w porównaniu z innymi serwisami. Blockchain daje decentralizację oraz pewność, daje też nadzieję wieczności. Oraz realne zarobki. Wydawałoby się że te serwisy powinny podbić internet błyskawicznie jednak nie jest tak kolorowo poprzez barierę wejścia.

Jak na krypto ta bariera jest stosunkowo mała jednak bardzo duża dla osób spoza. Sposób rejestracji odstrasza - albo czekasz albo płacisz. Ludzie przyzwyczajeni są do zakładania konta w kilka sekund, na mejla czekają do 30 minut.

Zaleta sieci tzn zarabianie jest kolejną barierą! Zarabianie w internecie? Za pisanie jakiś postów i do tego sam nic nie muszę płacić!? TO OSZUSTWO - mówią niektórzy.

Jest zbyt kolorowo aby mogło być prawdziwe - wiele osób tak twierdzi.

Kolejny odstraszacz to skomplikowanie samej mechaniki działania, klasyczne serwisy są o wiele prostsze, wymagają mniej wiedzy aby czuć się pewnie i działać.

Teraz przydałoby się odpowiedzieć na pytanie ilu jest ŚWIADOMYCH użytkowników. Świadomych to znaczy takich, którzy mniej więcej rozumieją jak działa steem. Bo naprawdę wiele osób nie wie o co w tym wszystkim chodzi. Wiedzą ze jest jakiś blockchain, jakaś kryptowaluta ale czemu, po co i co to daje oprócz $ nie.


Sort:  

A ile jest aktywnych kont?

Liczba kont, które oddały głos w ciągu ostatnich 30 dni: 143645
SELECT COUNT(DISTINCT voter) from TxVotes WHERE timestamp BETWEEN GETDATE() - 30 AND GETDATE()

Liczba kont, które dodały post w ciągu ostatnich 30 dni: 85964
SELECT COUNT(DISTINCT author) FROM Comments WHERE created BETWEEN GETDATE() - 30 AND GETDATE() AND depth = 0

Liczba kont, które dodały komentarz w ciągu ostatnich 30 dni: 66675
SELECT COUNT(DISTINCT author) FROM Comments WHERE created BETWEEN GETDATE() - 30 AND GETDATE() AND depth > 0

Dane ze steemsql.com

Dzięki za uzupełnienie!

Bardzo lubie Twoje nagrania. Nagrywaj dalej.

Jestem też skrytym fanem Twojej tapety (serio mówię) - dobrze się na jej tle prezentujesz :)

Co do tego konkretnego nagrania, to trochę zabrakło mi podsumowania albo morału, więc dodam je od siebie.

Sieć Steem musi wykonać jeszcze mnóstwo pracy. Dużo rzeczy, musi zostać uproszczonych, jednocześnie na obecnym etapie, osoby już tutaj obecne, powinny starać się zrozumieć jak to wszystko działa. Tylko wtedy będziemy mogli zrozumieć potencjał tego wszystkiego :)

Dzięki, super że się podoba! Zamierzam tworzyć materiały w formie Video + Tekst o ile to możliwe.
Chciałem żeby każdy sam sformułował morał i się zastanowił, ale faktycznie coś więcej by się przydało.

Widzę ze moja tapeta robi furorę, już kolejna osoba o niej wspomina haha :D

Przepraszam za debilne pytanie, ale ja jestem użytkownikiem raczej tworzącym posty niż technicznym: gdzie dokładnie sprawdzacie statystyki na temat liczby użytkowników?

Można to wyciągnąć np z bazy SteemSQL:
SELECT COUNT(*) FROM Accounts
Wynik: 1003805 (baza jest aktualizowana z niewielkim opóźnieniem)

Albo:

Wydaje mi się, że można tę wartość odczytać też bezpośrednio na jakiejś stronie ze statystykami, ale już nie pamiętam na której dokładnie :D

O właśnie, wiedziałem ze to jest gdzieś na steemd ale nie pamiętałem gdzie.
Moje ID - 180,872

Moje dane czerpałem z codziennych statystyk publikowanych przez użytkownika, a ogólnie to z różnych stron poszukaj na - https://steemprojects.com/ i tak jak kolega wyżej.