You are viewing a single comment's thread from:

RE: Sałatka majowa kwiatowo-szczawiowa

in #polish6 years ago

Uwielbiam zapach kwiatów akacji. Zaintrygowałaś mnie tym winem - masz jakiś przepis?

Słyszałem też legendy o nalewce z kwiatów mniszka pospolitego. Ale niestety nie miałem okazji spróbować, I trudno będzie samemu zrobić bo ilość kwiatów jaka jest potrzebna - jest podobno ogromna.

Sort:  

@alciku wieści są bardzo dobre. Oczywiście proporcje składników na duże balony mogą odstraszyć, bo zazwyczaj oznaczają konieczność zebrania dużego wiadra kwiatów (10 l) i najlepiej, aby wszystkie były ładne i w pełni rozkwitu. Ale od czego mamy damy? Dama to zdecydowanie moja ulubiona butla - w tej pojemności przeróżne eksperymenty uskuteczniam.
Na pięciolitrową damę wystarczy miska kwiatów - około 2 litrów. Nie trzeba ugniatać. Dotyczy to zarówno akacji jak i mniszka.

Prognozuję bardzo szybkie kwitnienie akacji (to znaczy robinii, grochodrzewu) w tym roku, więc zapewne niedługo mogłabym zamieścić wpis z przepisem. Z wcześniejszych lat mam tylko jedno zdjęcie pierwszego etapu.

Akacja.jpg

To bardzo, bardzo proszę o taki przepis. Może być na sucho bez zdjęć. Nie wiem czy sam dam radę zrobić (nie za wiele mam tu akacji pod ręką) ale poszukam takich co takie wino mogą zrobić. Zasieję ziarno i wychlam im potem zbiory ;-].