Overnight oats, czyli tzw. nocna owsianka

in #polish5 years ago (edited)

Pomysł na śniadanie dla zabieganych, zapracowanych, dla tych co lubią oszczędzać czas lub po prostu dla kogoś, kto chętnie eksperymentuje w kuchni, tzw. nocna owsianka mówiąc w naszym polskim języku.

Moja pierwsza nocna owsianka przed włożeniem do lodówki
IMG-6746.jpg

Sposobów na przyrządzenie takiego śniadania jest wiele i możemy tu kombinować na wiele sposobów z naszymi ulubionymi smakami, dodatkami. Możemy zrobić od razu porcję na kilka dni w większym pojemniku lub na 2-3 dni od razu na raz te 2-3 porcje w oddzielnych słoikach.

Na pewno się zastanawiasz po co te słoik? A bo idea jest taka, żeby właśnie taki słoik zakręcony później móc zabrać ze sobą gdziekolwiek tylko się wybieramy. Wszystkie składniki też dzięki zamknięciu nie będą nam w lodówce chłonąć zapachów innych produktów no i mamy do tego ciekawy wizualny efekt plus śniadanie z czegoś innego, coś nowego.

Ja mam pozytywne wrażenia i zamierzam poeksperymentować z różnymi smakami, dodatkami.

A oto przepis na owsiankę nocną, która jest na zdjęciu:

  • 40 gram płatków owsianych
  • "mleko" kokosowe mojej własnej produkcji - ilość taka żeby dobrze przykryła płatki i była ponad nie jeszcze o drugie tyle, chociaż przy kolejnym razie dodam minimalnie mniej bo wolałabym nieco gęstszą konsystencje
  • 100 gram mrożonych malin
  • 50 gram banana
  • mała łyżeczka miodu

Wszystko dodaję do słoika tak jak na zdjęciu, zakręcam i tak wstawiam na noc do lodówki. Rano wyjmuję, mieszam wszystko razem i mogę się delektować smakiem. Wyjęłam kilka minut wcześniej, żeby nie smakowało jak lody bo mam ostatnio mroźną zimę... jeszcze właściwie jesień, ale u mnie już było -4,7 stopni rano brrrrr...

Moja owsianka wymieszana tuż po wyjęciu z lodówki, jeszcze przed zjedzeniem. Wyjęłam ją na bawełnianą ściereczkę, żeby nie moczył się mój drewniany blat w kuchni, nie chciałabym, żeby się zepsuł, a zimny słoik przy ocieplaniu się w temperaturze pokojowej będzie robił się mokry z zewnątrz. Jeśli bezpośrednio wyjmujemy to danie z lodówki i chcemy je wziąć na wynos to warto właśnie dlatego w coś bawełnianego owinąć, np. kuchenną ściereczkę :)
IMG-6767 (1).jpg

Do naszej owsianki możemy dodawać różne rodzaje orzechów, nasion, przyprawy typu cynamon, kawę, kakao. Możemy dodać do niej zwykłe mleko krowie albo inne "mleka" roślinne. Co jeszcze tam bym widziała.. hmm.. jogurty, awokado!, jagody, inne jeszcze jakieś owoce, albo nawet dynie możemy dodać pieczoną i też będzie pyszne. Olej lniany, siemię lniane, inne płatki, syrop klonowy, kawałki czekolady, suszone daktyle, żurawinę... czyli co kto lubi :))

Polecam spróbować! :) Dodam jeszcze, że wszystkie dodane składniki mają być zimne, a owoce możemy spokojnie dodawać zamrożone, rozmrożą się do rana, a płatki nasiąkają tak, że są bardzo miękkie.

Sort:  

Twój wpis został podbity głosem noisy - kurator @grecki-bazar-ewy.

Dziękuje :)

Musi być smaczne. Mhm :)

Congratulations @annaburska! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board of Honor

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!