PRZEPIS #1 - Prosta i tania sałatka

in #polish6 years ago

Wstęp

Heja! Dzisiaj chciałem się z Wami podzielić swoim pomysłem na ciekawy obiad. Na samym początku dość sceptycznie podchodziłem do pomysłu sałatki jako obiadu - uważałem, że się nią nie najem. Rzeczywistość okazała się być inna. Poniżej przedstawię przepis na 4 porcje, jednak jeżeli dla kogoś to będzie za dużo na jeden raz to spokojnie, całość składników można przygotować za jednym razem, a następnie trzymać parę dni w lodówce. Na zdjęciach przygotowałem składniki pod dwie porcje, jednak jedna czeka na następni dzień w lodówce. Zacznijmy więc od efektu końcowego.
IMG_20180305_161543.jpg

Lista składników (4 porcje):

  • 2 sałaty lodowe
  • puszka kukurydzy
  • około 500g filetu z piersi z kurczaka
  • 5 dużych ogórków konserwowych
  • 1 czerwona cebula
  • grzanki (Jak zrobić grzanki?)
  • pomidorki koktajlowe
  • sos wg. własnych preferencji np. 1000 wysp
  • 200ml Dressingu vinaigrette

Osobiście na 4 porcję używam 8 kromek chleba tostowego na grzanki oraz około 200g pomidorków koktajlowych.

Przepis

Pierś z kurczaka

Polecam przygotować według własnego uznania, jednak jeżeli nie masz pomysłu to już tłumaczę. Filet myjemy pod bieżącą wodą i kroimy w drobne kawałki, następnie całość odkładamy do miski. Posypujemy przyprawą do gyrosa, papryką ostrą oraz pieprzem. Zalewamy olejem, mieszamy i odstawiamy na czas przygotowania reszty składników.
IMG_20180314_151110.jpg
IMG_20180314_151827.jpg

Składniki do sałatki

Sałatę myjemy i rozszarpujemy na mniejsze kawałki.
IMG_20180314_152033.jpg

Cebulę kroimy na plasterki (około 3 plasterków na jedną porcję), ogórki kroimy w kostkę i mieszamy z kukurydzą, a pomidorki kroimy na ćwiartki.
IMG_20180314_153856.jpg

Następnie smażymy na patelni pierś z kurczaka (nie dodajemy już oleju) oraz przygotowujemy grzanki. Całość kompletujemy.
IMG_20180314_155049.jpg

Złożenie sałatki

Tutaj każdy może wszystkie składniki wymieszać według uznania, jednak ja polecam składanie warstwami. Zaczynamy od ułożenia sałaty, na nią kładziemy pomidorki, sypiemy wymieszanymi ogórkami z kukurydzą, dodajemy cebulę, grzanki oraz usmażoną pierś z kurczaka. Taką warstwę polewamy wybranym sosem (w moim przypadku to sos 1000 wysp) oraz Dressingiem vinaigrette.
IMG_20180314_155646.jpg
W ten sposób układamy warstwę na warstwę aż wypełnimy całą miskę (u mnie to jakoś 4-5 warstw). Mimo takiego układania składniki podczas jedzenia się wymieszają.

Efekt końcowy

IMG_20180314_160429.jpg

Jak widać na zdjęciu przygotowywałem składniki na dwie porcje, jednak jadłem jedną. Resztę składników zapakowałem w pojemniki i schowałem do lodówki.

Od autora

Jest to mój pierwszy przepis jaki opublikowałem na portalu. Mam nadzieję, że wielu z Was się on przydał i byliście zadowoleni z tak przygotowanego posiłku. Nie spodziewałem się po sobie kulinarnych wpisów, ale ta sałatka naprawdę przypadła mi do gustu. Chętnie zobaczę Wasze propozycje sałatek jakie jecie. Czekam na sugestie, opinie i zdjęcia waszych wersji tego przepisu!

PS 1 Osobiście nie spodziewałem się, że robienie zdjęć jedzenia może być aż takie trudne.
PS 2 Tak, to papier toaletowy, a nie ręcznik kuchenny :)

Sort:  

Apetycznie wygląda :) Sałatka z kurczakiem zawsze jest dobra i sycąca.

Witaj na Steemit i na tagu #pl-kuchnia, liczę na to że się rozgościsz, zapraszam również do udziału w naszym Konkursie Kulinarnym :)

Doskonały przepis. To już druga sałatka, która mnie zachwyciła. Tamtą zrobiłam, była przepyszna, Twoją zrobię. Mniammmm

Ja ostatnio myślę, żeby na sałatki się przerzucić, bo w zimie parę kilo mi przybyło hehe... Jak zrobię to dam znać i wrzucę fotki, a może video zrobię hmm.. zobaczymy. Co najważniejsze to smakowicie wygląda i ma składniki które lubię, a kukurydzę to uwielbiam!

Weekend się zbliża, więc trzeba jakąś sałatkę zrobić - teraz już wiem jaką :)

Mam gości:) może też ich nakrmię sałatka z Twego przepisu? Wyglada dobrze!