Z Rzymu do Rio - planowanie podróży, albo jak nie zwariować organizując wyprawę.

in #polish6 years ago

# JAK ZAPLANOWAĆ PODRÓŻ OD DRZWI DO DRZWI"?

Kto poprowadzi mnie "za rączkę" na drugi koniec świata

Nie każdy ma talent organizacyjny i czas, by zorganizować każdy element swojej wyprawy, dlatego często przepłaca w różnych biurach, żeby ktoś właśnie poprowadził "za rączkę". I tutaj z pomocą przychodzi aplikacja Rome2Rio.


www.rome2rio.com

Oczywiście poza trasą z Rzymu we Włoszech do Rio de Janeiro można zaplanować każdą, nawet najbardziej złożoną podróż do któregokolwiek zakątka ziemi a do wyboru mam wszystkie dostępne środki transportu naziemnego, lotniczego i wodnego. I nie tylko... :-)

I nie chodzi o to, by spędzić dziesiątki godzin na pisaniu, rysowaniu i nanoszeniu na mapę wszystkich opcji, ale wszystko mieści się w mojej kieszenie i mam dostęp do mojego programu podróży oraz ewentualnych modyfikacji (potrzebny internet) :-)

# Case study - Opole, Rynek -> Warszawa, Hotel Marriot

Dokończywszy żeberka w sosie słodko-kwaśnym na opolskim Rynku, zagryzione kiszoną kapustą i okraszone lokalnym piwem, w ilości nie wzbudzającej podejrzeń zapragnąłem napić się kawy w recepcji Hotelu Marriot w Warszawie. Pomysł "zwykły" - jak lot w kosmos czy wyprawa na Kilimandżaro. Wyciągam telefon, odpalam Rome2Rio i...? Na Rynku w Opolu jest dostęp do darmowego internetu. Mam do wyboru całkiem sporo opcji jak się tam dostać i do tego w wielu przedziałach cenowych. Od 35 Zł pociągiem po 512 zł kombinując pociąg do Wrocławia z samolotem do Warszawy, poprzez wspólny przejazd (www.balablacar.pl) czy tez opcję podróży nocnej. Wybieram więc opcję najmniej ekonomiczną, ale stosunkowo najbardziej skomplikowaną - dla potrzeb objaśnienia jak działa aplikacja. Żeberka przepyszne, ale gdzie jest dworzec PKP w Opolu??? Oczywiście można zapytać Opolan o drogę, ale... dziś bohaterem będzie aplikacja a nie ja. Klikam na wybraną możliwość i...?

Nawet obcokrajowiec !!!

z brzuchem pełnym żeberek i piwa trafi. Przecież to raptem dwie przecznice :-) OK, dotarłem na dworzec. Jednak nie znam rozkładu jazdy pociągów, ich rodzajów czy cen biletów. Nie wspominając już o jakiejś stronie internetowej do rezerwacji czy numer telefonu. Chciałbym też zobaczyć w jakim standardzie spędzę podróż. Wiem jedynie,
że to trasa Opole ->Wrocław. Kilkam dalej.

Całkiem nieźle. Wręcz BOMBA :-)

Mam tu średni czas przejazdu, cena od-do i godziny oraz operatorzy poszczególnych przejazdów. Do tego strona internetowa a nawet zdjęcia "kosmicznego pojazdu", który mnie dowiezie do Wrocławia. Tak mimochodem to nie wiedziałem, że mamy takie pociągi w Polsce. Podekscytowany zdjęciami i mnogością informacji zachłysnął bym się pewnie bezmiarem szczęścia, ale nutka nieufności każe mi klikać dalej.

"...a tam moim oczom ukazał się las..."

cytat z polskiej komedii w reżyserii Marka Koterskiego pod tytułem "Nic śmiesznego" - kto widział ten wie. Kto nie widział polecam :-)

Las informacji o podróży

Rezerwacja z wyprzedzeniem obowiązkowa i rekomendowana. No i mała wstawka, że: "Ticket can be purchased on-line i na stacji" :-) Na szczęście wiemy jak wszyscy obcokrajowcy że "na stacji" oznacza "on the station" brzmi podobnie :-) Ostatecznie z prawidłowym biletem w klasie pierwszej z obowiązkową rezerwacją szczęśliwie wysiadamy we Wrocku, stolicy Dolnego Śląska i najprawdopodobniej najlepszych na świecie tostów Pepe za 6 zł w Tostorii w przejściu podziemnym z pod Galerii Dominikańskiej w kierunku rynku.

O dziwo bezproblemowo znajduje w aplikacji połączenie z Dworca Głównego na lotnisko komunikacją miejską i to co 20 minut. Świetna sprawa, mam też cały rozkład jazdy, gdybym przypadkiem chciał pozwiedzać Wrocław. A gdybym się bardzo spieszył to mogę również skorzystać z innego środka transportu :-) Ja jednak z przyczyn oczywistych pozostanę przy komunikacji miejskiej. Gdyby ktoś bardzo chciał to może :-) a kto zabroni :-)



Fantastyczna podróż, coraz bliżej do celu


Samolot szybko i w cenie również dostępnej :-) tutaj jednak proponuję skorzystać ze strony operatora lotu www.ryanair.com dostępnej również w polskiej wersji językowej. I oto jesteśmy w Stolicy. :-) Duże miasto, ale z apką Rome2Rio bardzo szybko i sprawnie dostaniemy się do centrum korzystając z niezliczonej ilości kolejnych możliwości transportu.

Komunikacją miejską , taksówką lub Uberem.

Spacerkiem z Warszawy Centralnej do CELU :-)

Ostatni etap podróży w zasadzie można, by było skrócić, jednak nie mogłem sobie odpuścić. Zależy od tego jaki mam kolejny etap podróży. Ja jednak uwielbiam spacery w Warszawie :-) Po smacznej kawie nadal korzystam z aplikacji chcąc np: pozostać kilka dni dłużej i pozwiedzać. Klikając dalej znajdę sytem rezerwacyjny hoteli oraz ciekawe miejsca zaznaczone na mapie.

Aplikacja Rome@Rio towarzyszy mi w każdym zakątku świata, gdzie tylko jest dostępny internet. Jest bardzo łatwa w obsłudze i poprowadzi kompletnie każdego, kto chce dostać się STĄD do TAM. Polecam wypróbować :-) i Życzę fantastycznych podróży.

Spodobał Ci się wpis?

Skomentuj i kliknij UpVote

Sort:  

Bardzo fajny wpis :) A i komedia przednia, oglądam często :)

Dziękuję :-)

Bardzo dobry wpis gdzie Ty to wszystko wykopujesz.

Korzystam przy każdej podróży :-) a informacje czerpię przeważnie stąd www.travelbible.pl tę książkę właśnie tłumaczyłem w trakcie pierwszego pobytu na Filipinach :-)

Niezłe to Polski przekład jest Twojego autorstwa, gratuluję

Świetny wpis! Aplikację na pewno przetestuję 😉 Dodatkowy plus za cytat z "Nic śmiesznego" 😁

Dzięki :-) Aplikację polecam, mega kombajn bez szukania po setkach stron. :-) A nic śmiesznego i ten cytat mi akurat pasował do tego fragmentu tekstu :-)

Wow, ta strona jest genialna. Głos się należy jak nic!

Super :-) Nie można się z nią nigdzie zgubić :-)

up!
Takie wpisy lubię, dzięki :)

dzięki :-) jeszcze mam sporo takich perełek podróżniczych w zanadrzu :-)

super, będzie co czytać :)