Krew Jego na nas i na dzieci nasze

in #polish6 years ago (edited)

5 Mojżeszowa 28:64 I rozproszy cię Pan pomiędzy wszystkie ludy od krańca po kraniec ziemi, i będziesz tam służył innym bogom, których nie znałeś ani ty, ani twoi ojcowie, bogom z drewna i kamienia.

Mateusza 27:25 A cały lud zawołał: «Krew Jego na nas i na dzieci nasze»

"Wraz z wypędzeniem Żydów w 70 r. po Chrystusie, rozpoczęło się także wielkie prześladowanie i rozproszenie Żydów, antysemityzm, który ma swój dalszy ciąg, aż do dnia dzisiejszego.

W 38 roku po Chrystusie w Aleksandrii dochodzi do masowego mordu Żydów; nieco później kolejne 50.000 Żydów traci życie.

70 r. n.e. - Rzymianie zabijają 1 million Żydów.

132-135 - Kolejne 500.000

1095-1270 - Jedno z najcięższych prześladowań Żydów biorących udział w Krucjatach.

1096 - W prowincjach nadreńskich zostało zabitych 12.000 Żydów.

1298 - W samym tylko państwie frankońskim, Bawarii i Austrii kolejny milion.

1348 - Żydom przypisano winę za "Czarną Dżumę" - kolejny milion został zamordowany.

1648-1658 - 400.000 polskich Żydów zostało zabitych podczas wojny polsko-szwedzkiej.

1933-19456 - milionów Żydów zostało zabitych pod rządami Hitlera

1945 - do dzisiaj. Ciągłe prześladowanie i mordowanie Żydów żyjących w państwach bloku wschodniego."

5 Mojżeszowa 28:65,66 65 Ale i u tych narodów nie będziesz miał wytchnienia i nie będzie odpoczynku dla stopy twojej nogi, lecz Pan da ci tam serce zatrwożone, oczy przygasłe i duszę zbolałą. 66 Życie twoje będzie ustawicznie zagrożone i lękać się będziesz nocą i dniem, i nie będziesz pewny swego życia.
Przytoczone fragmenty z 5 księgi Mojżeszowej przepowiadające rozproszenie się Żydów i wzrost antysemityzmu ma znaczne odzwierciedlenie w historii.


_________________________________
Dane wykorzystane z: https://www.cai.org/pl/studia-biblijne/biblia-i-jej-wype%C5%82nione-proroctwa


                        


Sort:  

Hi! I am a robot. I just upvoted you! I found similar content that readers might be interested in:
https://www.cai.org/files/theme-sheets/pl/a2/sa2028pl.pdf

7 - Nie kradnij

Wpis skonstruowałem sam posługując się danymi z obcej strony. Błąd popełniłem w tym, iż nie zacytowałem tekstu którym się posłużyłem oraz nie podlinkowałem źródła. Cóż, jak pisałem wyżej jestem nowym użytkownikiem i blogerem, dopiero się uczę.

Jak widać jestem nowym użytkownikiem który dopiero się uczy. Wpis skonstruowałem sam, posługując się danymi z strony którą właśnie dodałem jako źródło. Tekst który wykorzystałem w swoim wpisie jest teraz w formie cytatu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dane którymi się posłużyłem jak i cały wpis nie posiada źródła ani autora.