"Siła Spokoju" film obowiązkowy

in #polish6 years ago

Witajcie Kochani. Ostatnio po raz kolejny obejrzałam film "Siła Spokoju" , który jest zrobiony na podstawie książki "Droga miłującego pokój wojownika" Dana Millmana, która z kolei jest prawdziwą historią. Książkę się czyta jednym tchem, a film ogląda z wielkim zapałem. Jest to dla mnie taka perełka. Dlatego śpieszę Wam o niej donieść i się z Wami nią podzielić. Inspirujący film z wartościami, skłaniający do niejednych przemyśleń o naszym życiu i przewartościowań. Oto niektóre cytaty z filmu, które wybrałam, by Was zaciekawić. Napiszcie Wasze wrażenia po tym filmie, czy książce, albo chociaż skomentujcie te cytaty. Myślę, że warto poświęcić chwilę choćby na to. A tu link do filmu:
https://www.cda.pl/video/1604377cc
Pozdrawiam Was.

"Gdy nie dostajesz tego czego chcesz, cierpisz, gdy dostajesz to czego nie chcesz, cierpisz, nawet gdy dostajesz dokładnie to czego chcesz, wciąż cierpisz, bo nie możesz zachować tego na zawsze."

"Gdzie jesteś? Tutaj. W jakim czasie? Teraz. Kim jesteś? Tym momentem."

"Głupiec jest szczęśliwy kiedy jego pragnienia zostaną zaspokojone. Wojownik jest szczęśliwy bez żadnego powodu."
"Wiedza nie jest tym samym co mądrość."

"Kiedyś słyszałem takie powiedzenie, że nie wolno porównywać się z innymi, bo zawsze znajdziesz gorszych i lepszych od siebie. Jak się będziesz porównywał do lepszych to staniesz się zgorzkniały. A jak się będziesz porównywać do gorszych to staniesz się zarozumiały..."

"To droga daje nam szczęście, a nie jej cel."

"Nie staraj się zrozumieć wszystkiego, bo wszystko stanie się niezrozumiałe."

"Niektórzy ludzie przeżywają całe swoje życie, nigdy się nie budząc."

"Wszystko ma swój cel, od ciebie zależy czy go odszukasz."

"Najtrudniej kochać jest tych, którzy najbardziej tego potrzebują."

"Na ścieżce, którą wybrałeś, nie ma pochwały i nie ma nagany. Pochwały i nagany są formami manipulacji, których ty już nie potrzebujesz."

"Bądź szczęśliwy teraz, bez powodu - albo nie będziesz szczęśliwy nigdy."

"Nie ma czegoś takiego jak lepiej. Nigdy nie będziesz lepszy. Nigdy też nie będziesz od nikogo gorszy."

"Istnieje powiedzenie : Kiedy siedzisz - siedź, kiedy stoisz- stój, cokolwiek robisz, nie wahaj się. Nie zachowuj się jak ów kaznodzieja, który kochając się z żoną myślał o modlitwie, a modląc się myślał o kochaniu się z żoną. Gdy już dokonasz wyboru, włóż w to, co robisz swoje serce."

"Emocje są naturalną ludzką cechą, formą wyrażania siebie. Czasami właściwą rzeczą jest okazanie lęku, żalu czy gniewu - ale energia powinna być kierowana całkowicie na zewnątrz, a nie zatrzymywana w sobie. Emocje powinny być wyrażone w pełni i silnie, a potem powinny zniknąć bez śladu."

"Nie ma zwykłych chwil, zaw­sze coś się dzieje."

"Cokolwiek robisz, rób to najlepiej."

"Nigdy z nikim i z niczym nie zmagaj się. Gdy jesteś pchany - ciągnij. Gdy jesteś ciągnięty - pchaj. Znajdź naturalny bieg wydarzeń i poddaj mu się - wtedy zjednoczysz się z siłami natury."

"Są dwa sposoby, by być bogatym: Możesz zarobić, odziedziczyć, pożyczyć lub ukraść tyle pieniędzy, aby zaspokoić kosztowne pragnienia, albo możesz prowadzić proste życie i mieć niewielkie pragnienia."

"Tak jak istnieją różne interpretacje przeszłości i wiele sposobów zmiany teraźniejszości, tak jest wiele możliwych przyszłości. (..) Ale możesz wybrać i zmienić swoje obecne położenie. Możesz zmienić swoją przyszłość."

"Śmierć nie jest smutna, smutne jest to, że większość ludzi nie żyje."

"Pamiętaj, gdy masz zmartwienie, zostaw myśli i zajmij się swoim umysłem. (...) Ich opanowanie wymaga czasu i praktyki. A praktyką wglądu w źródło własnych fal jest medytacja."

"Zamiast winić innych lub okoliczności za twe własne kłopoty, lepiej wziąłbyś w swoje ręce odpowiedzialność za swoje życie, jakie by ono nie było - powiedział cicho-. Kiedy otworzą ci się oczy, to zobaczysz, że twoje zdrowie, szczęście i wszystkie okoliczności w życiu są świadomie lub nieświadomie, w dużej mierze zaaranżowane przez ciebie samego."

"Wszystko ma swój cel (..)- Jedynie od ciebie zależy, czy wykorzystasz to jak najlepiej. (...) Nie ma wypadków, Danny. Wszystko jest lekcją. Wszystko ma cel, cel, cel."

"Ludzie boją się tego co w środku ale tylko tam znajdą to czego im potrzeba."

"(...) wartość tajemnicy leży nie w tym, co wiesz, ale w tym, co z tym zrobisz."

"Wojownik działa ... (...) a głupiec tylko reaguje."

"Twoje uczucia i reakcje, Dan - dodał na koniec - są automatyczne i łatwe do przewidzenia. Moje takie nie są. Ja swoje życie tworzę spontanicznie, twoje życie jest uwarunkowane przeszłością."

"Aby przeżyć lekcje, które cię czekają - kontynuował - będziesz potrzebował o wiele więcej energii niż kiedykolwiek wcześniej. Musisz oczyścić ciało z napięcia, uwolnić umysł z zastałej wiedzy i otworzyć serce na energię prawdziwych uczuć."

"Starożytne powiedzenie mówi: "Nie mamy przyjaciół i nie mamy wrogów. Mamy jedynie nauczycieli".

Sort:  

Ja również byłam pod wielkim wrażeniem gdy czytałam tą książkę. Film też oglądałam ale to już nie to samo co książka. Cieszę się że wpadła w moje ręce, dla mnie jest jedną z najlepszych książek jaką do tej pory przeczytałam.

Tak, wspaniała, czytałam jednym tchem. A film jaki byś jeszcze poleciła?

Ostatnio coś więcej czytam niż oglądam. A z książek ostatnio trafiłam na wartą przeczytania, Jesteś Cudem - Reginy Brett. O tym jak niewiele trzeba by coś zmienić na lepsze. :)

Dziękuję. :)