Dobra rybka nie jest zła.

in #polish6 years ago (edited)

Dzisiaj będzie o rybach... O dobrych pieczonych rybach :)
Ostatnio udało mi się przygotować na prawdę smaczne dania z ryb i postanowiłam się nimi z Wami podzielić.

20190211_151851.jpg

Preferuję ryby pieczone i grillowane, ostatnio z dodatkiem zdrowych warzyw. Ponieważ jestem na diecie - frytki lub ziemniaczki zostawiam tym, którzy je lubią i jedzą ze smakiem.

ŁOSOŚ PIECZONY

Zacznijmy od fileta z łososia, który wyszedł rewelacyjnie.
Filety ułożyłam na folii aluminiowej, przyprawiłam oregano, tymiankiem, solą, pieprzem i cytryną. Każdy filet zawinęłam w folię, ułożyłam na blasze do pieczenia i upiekłam w piekarniku Kilkanaście minut (200 stopni) całkowicie wystarczyło.

20190211_141321.jpg20190211_141342.jpg

Ryba była soczysta i bardzo dobra.
Mówiąc szczerze wcześniej nie przepadałam za łososiem więc byłam mile zaskoczona tak dobrym daniem.

20190211_151821.jpg

Jako dodatek ugotowałam warzywa w małej ilości wody z odrobiną oliwy, pod koniec gotowania dodałam trochę przecieru pomidorowego i doprawiłam.

DORSZ PIECZONY

Danie z dorsza też wyszło bardzo smacznie.

20190202_152119.jpg

Podobnie jak filet z łososia, dorsza upiekłam w folii aluminiowej. Tym razem to nie był filet, więc nafaszerowałam rybę ząbkami czosnku i cytryną. Dodałam też sporo świeżego rozmarynu, sól i pieprz.

20190202_114650.jpg20190202_114702.jpg

Jako dodatek do obiadu, upiekłam (również w folii) marchewkę i ugotowałam zielony groszek.

20190202_114948.jpg20190202_151843.jpg

Ponieważ ryba była spora, na kolację podałam kawałek pieczonego dorsza z surówką.

20190203_144917.jpg

To jeszcze nie koniec smacznych dań z ryb, cdn... (zdradzę, że między innymi będzie pieczony filet z miecznika).

Smacznego!

Zdjęcia własne by @grecki-bazar-ewy.


Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Potwierdzam, że w ten sposób przygotowany łosoś jest przegenialny :-D. Dodam, że warto testować różne kombinacje i proporcje przypraw. I że nie trzeba tego robić nawet w piekarniku. Można w folii aluminiowej wrzucać na suchą patelnię i też zadziała bardzo dobrze (warto możliwie szczelnie owinąć, by nie wyciekał i nie przypalał się nam ten pyszny tłuszczyk).

:) robie rowniez rybe na rozne sposoby... i na parze i na grilu i w piekarniku alee rowniez na patelni .... z tym ze na patelnie klade papier do pieczenia a nie folie aluminiowa....( gdzie nie musze, staram sie nie miec z aluminium nic wspolnego )

O! Sposób z patelnią na pewno wypróbuję, dzięki :)

A ja zazwyczaj ryby robię na parze.

:) Apetycznie, az slinka leci ... hehehe ale narazie moge tylko popodziwiac Twoje fotki ...do konca postu jeszcze daleko :) w poniedzialek zaczne 4 tydzien :)

Pościsz 4 tygodnie?