12 lutego

in #polish3 years ago (edited)

img_8198.jpg

Miałem dziś przerwać passę "dziennikowych wpisów". Ostatecznie jednak postanowiłem iść w ślady Duolinguo, na którym od 33 dni codziennie robię jedną lekcję włoskiego. Zwłaszcza, że (mimo pandemicznego zastoju) coś się dziś działo.

img_8199.jpg

Z domu wyszedłem wcześniej niż zwykle. Uznałem, że tegoroczny śnieg jest czymś tak wyjątkowym, że warto go uwiecznić na zdjęciach w 360 stopniach. Część można zobaczyć na Dluxie, czyli VR-owej appce stworzonej na blockchainie Hive.

Długo jednak nie chodziłem po mieście, bo w tej temperaturze bateria rozładowuje się bardzo szybko. Dyżur w Królestwie Bez Kresu zacząłem więc godzinę wcześniej niż zwykle.

img_8197.jpg

Nie wspominałem o tym wczoraj, ale w czwartek wróciłem do prażenia ziarna kakaowca. Ostatnie próby robiłem w okolicach Świąt i nie byłem z nich zbyt zadowolony (stąd i niska stawka za przedświąteczną czekoladę). Dziś mogłem skosztować czekolady zrobionej z wczorajszego prażenia i jest zdecydowanie lepsza. Możliwe, że dzisiejsze ziarno jest jeszcze smaczniejsze, przeczytałem bowiem, że Forastero należy prażyć dłużej. I tak też zrobiłem. Jutro się okaże.

img_8196.jpg

Poza tym postanowiłem usprawnić proces łupania ziarna. Niestety machina stworzona dziś z garnka i odkurzacza nie spełniła swojej roli. Odkurzacz (a raczej jego wylot) do dobry trop, bo widziałem wiele patentów opartych na wydmuchiwaniu łuski, trzeba jednak dopracować konstrukcję lub... metodę.

img_8195.jpg

Wieczór zleciał na Briszkocie. Najpierw 15 partii z @foggymeadow (Aga wygrała 774 do 726). Potem drużynowe rozgrywki z dyżurnym Włochem (Lorenzem) i niespodziewanym gościem (Andrzejem).

img_8201.jpg

Co ciekawe Lorenzo nie hejtuje mojej nowej gry (jako "podróbki" Briscoli), a nawet twierdzi, że karty do Skata są o wiele ładniejsze od jego włoskich. Cóż, Franciszek Bunsch chyba nie mógłby usłyszeć większego komplementu.

Sort:  

Zajrzałem na duolinguo. Wygląda ciekawie, nawet jeżeli to tylko podstawy. Szkoda tylko, że nie ma litewskiego, łotewskiego albo estońskiego. Przynajmniej dobrze, że jest japoński.