Słownik muzealników

in #polish3 years ago (edited)

Screenshot from 2021-03-25 09-14-55.jpg

Przeglądam starą korespondencję i trafiłem z tej okazji na maila dyrektora Rypsona w sprawie słownika muzealników mazowieckich. Mail był dołączony do prośby o informacje przesłanej przez Muzeum Niepodległości. Nie pamiętam, czy w ogóle wtedy zwróciłem na to uwagę, w każdym razie teraz sprawdziłem jakie były dalsze losy tego pomysłu. No i jest! I to na dodatek dostępny online w bibliotece cyfrowej. Oczywiście jest wiele nazwisk z mojego muzeum, w większości moich kolegów, z którymi pracowałem albo cały czas pracuję. Wolałem już nie szukać żadnych recenzji, bo podejrzewam jak mógłby zostać potraktowany. Oczywiście podstawowa kwestia jeśli chodzi o każdego rodzaju słownik to wybór najważniejszych haseł, a tu brakuje postaci, jak by nie było, sztandarowych.
Druga kwestia - kogo to może interesować? Zwykłych ludzi muzea nie interesują, a co dopiero muzealnicy! A jednak chętnie zobaczyłbym taki słownik muzealników małopolskich, kieleckich, lubelskich czy śląskich. Męcząc się tyle lat w tej profesji (teraz myślę, że chyba jednak źle wybrałem swój zawód), chciałbym zobaczyć jak inni sobie w niej radzili.

Sort: