My first winter hike Moja pierwsza wyprawa zimą

in #polish4 years ago (edited)

iarvdb.jpg

I started hiking mountains in spring last year and then I got really addicted to it. When the first snow covered the hills I still wanted to carry on with my new passion. I thought that joining the Glaswegian hillwalking club would be a good idea but preasumed that before I go hiking with them I need to learn at least the basic winter skills as I thought some level would be required beforehand. It was a difficult task to find soneone trained and experienced to show me the basic mountaneering winter skills. One lady from the walking club was kind to take me up the Cairngorm Park in Scottish Highlands and even though she was not very well herself, she took me on a winter preparation day as long as we take it easy to walk.

Zaczęłam zajmoeać się alpinistyką jako moim sposobem na spędzanie wolnego czasu wiosną ubiegłego roku. Szybko się od gór uzależniłam i kiedy pierwszy śnieg pokrył wierzchołki szczyów ja wciąż chciałam kontynuować moją pasję. Pomyślałam, że dołączenie do klubu górskiego z Glasgow jest dobrym pomysłem ale muszę zdobić conajmniej podstawowe umiejętności zanim się do niego przyłączę. Znalezienie osoby która jest w stanie mi te umiejętniści przekazać nie było łatwe. Moja znajoma z grupy chodziaży zdecydowała się mi pomóc i chociaż nie jest najlepszego zdrowia poszliśmy w góry do parku Cairngorms w szkockich highlandach bardzo wolnym i ostrożnym tępem.

hsablv.jpg

We went up Coire an t-sneachda where I learnt how to use crampons, ice axe and practice the ice axe arrest. We then headed towards Cairn Gorm the second highest peak in Britain.

Poszliśmy do góry poprzez Coire an t-sneachda i nauczyłam się używać raków i siekiery oraz zatrzymania się z użyciem siekiery przy upadku. Potem ruszyliśmy w kierunku szczytu Cairn Gorm drugiej najwyższej góry w Wielkiej Brytanii.

o33nsh.jpg

349o00.jpg

6uoxzf.jpg

4l8z1y.jpg

It was a life changing experience to be up the mountains in freezing winter conditions and learn the basics of winter mountaneering. There is no way of stopping me now.

To było doświadczenie które zmieniło moje życie, być w pełnych zimowych warunkach w górach i nuczyć się podstawowych umiejętniści alpinistycznych. Teraz już nic mnie nie zatrzyma.

7pqgj0.jpg

Thank you for reading.

Dziękuję za uwagę.

Sort:  

WoW, very cool and beautiful!

Thank you :) you can see I miss mountains, lockdown please end

Napatrzeć sie na tyle śniegu nie mogę :)

Dzieki :) nie moge sie doczekac kiedy nan pozwola wrocic w gory

Manually curated by EwkaW from the Qurator Team. Keep up the good work!

Dzięki, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeedTwój post został również udostępniony w grupie TravelFeed Polska na Facebooku i przez profil na Twitter zapraszam do śledzenia tych dwóch profili.Jeżeli przeoczyliście post o zmianach zasad publikacji i kuracji postów na tagu #pl-travelfeed polecam się z nim zapoznać. Zmiany wynikają z faktu, że jesteśmy częścią dużego projektu Travelfeed.io i staramy się propagować posty podróżnicze pośród polskiej społeczności.Poniżej znajdziecie ważne posty dzięki, którym łatwiej opanujecie publikowanie na Travelfeed.io

Przewodnik jak zacząć z TravelFeed.io

Przewodnik jak publikować posty na TravelFeed.io

Pamiętaj o zmianie języka na polski, tylko takie posty możemy kurować.

Excelentes imágenes, se ve un gran trabajo al realizar este post.

Felicidades

Congratulations @highlandwalker! You received a personal badge!

Happy Hive Birthday! You are on the Hive blockchain for 2 years!

You can view your badges on your board And compare to others on the Ranking

Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Yay!
Your post has been boosted with ESTM. Keep up the good work!
Dear reader, Install Android: https://android.esteem.app, iOS: https://ios.esteem.app mobile app or desktop app for Windows, Mac, Linux: https://desktop.esteem.app
Learn more: https://esteem.app
Join our discord: https://discord.me/esteem