Koronawirus w Łodzi? Komu wierzyć. Ludzie zaczynają panikować.

in #polish4 years ago


Koronawirus się szerzy i o tym wszyscy wiemy. Media piszą o jednym przypadku w Łodzi, ale nie do końca sprawdzonym. Dlaczego jeden komunikat w mediach zaczyna wywoływać panikę wśród łodzian.

Dziś byłem świadkiem moim zdaniem skrajnej głupoty ludzi. Od rana w jednej z gazet wyczytałem że "Koronawirus już w Łodzi". W tym samym artykule czytam, że kobieta z objawami wirusa trafiła do szpitala, ale nie do końca potwierdzonym. Ministerstwo od samego rana dementuje pogłoski o wirusie w Polsce. Komu wierzyć? Przecież to można zwariować.

Wracając do głupoty ludzkiej, jestem w Biedronce na zakupach, ustawiam się do kolejki, bo są tylko dwie osoby. Czekam grzecznie na swoją kolej. Na początku wogóle nie zwróciłem uwagi na klientów przede mną. Ale zaczęło mi się coś dłużyć i ... tutaj zaskoczenie. Dwójka starszych osób robiła zakupy, ale jakie? Zakupy jakby zaraz miał nadejść kataklizm. Wszystkiego po parę sztuk. Kasjer się śmieje i mówi "to na wojnę?". Nie, nie my nie panikujemy- odpowiada starsze małżeństwo z uśmiechem. To po co tyle zakupów? No nie słyszał pan wirus już w Łodzi, a widział pan w telewizji jak we Włoszech wyglądają półki w sklepach?

No ludzie, no nie dajmy się zwariować! Przecież to nie wybucha wojna że od jutra nic nie będzie w sklepach. Wystarczy przerażający tytuł w gównianej gazecie i taka reakcja. Taka sytuacja zdarzyła się też w innym sklepie. Ludzie nie panikujmy! Co będzie to będzie. I tak pewnych rzeczy nie da się uniknąć. Wystarczy chociaż trochę zachować procedur bezpieczeństwa bo jak dojdzie do epidemii to żeby skały srały, to i tak wielu z nas zostanie zarażonych. Bo przecież nie wierzę że wszystkie ludziska nie będą wychodzić z domów. Każdy z nas i tak będzie musiał zrobić chociaż podstawowe zakupy.

Nie powiem, bo ja też się boję, ale nie aż tak żeby wpadać w panikę. Podejrzewam że takiego samego stracha ma wielu z Was. A co Wy o tym sądzicie?



Posted from my blog with SteemPress : https://krytyczny.kylos.pl/2020/02/27/koronawirus-w-lodzi-komu-wierzyc-ludzie-zaczynaja-panikowac/
Sort:  

Nie jestem epidemiologiem i nie wiem, czy koronowirus jest straszniejszy od naszej grypy, czy nie jak - ostatnio się nam próbuje wmówić, ale codziennie ryzykujemy spotkanie z wirusami i bakteriami, a niejedne z nich potrafią wywołać gorszy przebieg i powikłania niż koronowirus.

Koronowirus, może już dawno z nami jest i nie znaczy, to że zaraz wszyscy umrzemy.

Dzisiaj na wykopie było z 10 wpisów o tym, że w Szczecinie są już potwierdzone przypadki. Każdy zna kogoś kto zna kogoś kto pracuje w szpitalu i potwierdza :D

a ja zrobiłem zakupy miesiąc temu produkty o nieograniczonym czasie przechowywania kupiłem na 3 miesiące. ponieważ przeanalizowałem sytuację i to co mi wyszło z analizy miesiąc temu idealnie się sprawdza dziś. z mojej analizy wynika że za miesiąc będą już miliony zarażonych i puste pułki na całym świecie. Chciałem też spekulacyjnie kupić maski po 5 zł. Dziś najwyższą ofertę widzę po 400zł ale z tego zrezygnowałem z powodów moralnych ;) na tych maskach można było spokojnie zarobić na mieszkanie jak ktoś ma łeb. aczkolwiek już za późno na zakup :)
Jeśli ktoś chce się zaopatrzyć w maskę, to bierzcie taką taniej wam w tej chwili wyjdzie bo jeszcze nikt nie wpadł na to.
DSC_00700.JPG

Kurczę jak wybuchnie korona w Polsce to może być problem bo zakupy muszę zrobić kroki tez muszę zrobić hmm :d a tak na serio kurczę oby jednak w Polsce nie było bo jednak jesteśmy krajem gdzie kichamy na prawo i lewo wiec raz dwa rozsyłamy wirusa jak smsy oby jednak nie było bo wytrwać kwarantannę to ciężko bo zakupy same się nie zrobią a i kroki hmm swoją droga z ta maska gazowa to ciekawy patent hehe jak takie janusze biznesu sprzedają za krocie to można gaza ;) ale myśle ze nie będzie ze co jak co ale to może tylko grypa

Posted using Partiko iOS

Straszą i tylko panikę wywołują. Parę dni temu powiedziano, że będzie w PL i mamy jakby było to już wcześniej zaplanowane. Ciekawe w którym kraju przypadnie nagroda za odnalezienie szczepionki?

https://www.money.pl/gielda/pz-cormay-zglosil-do-urzedu-testy-wykrywajace-koronawirusa-akcje-spolki-wystrzelily-6483134810708097a.html

Ludzie panikują za bardzo? Może i tak. Jednak wydaje mi się, że racjonalnie jest zabezpieczyć się na takie "okazje". To nie jest tak, że zapasy się zmarnują, jeśli dobrze je zrobisz. Poza tym mamy inflację, więc wydanie pieniędzy wcześniej niż później może się okazać dobrym pomysłem.
W najlepszym przypadku nic nie stracisz, w najgorszym zabezpieczysz w jakimś stopniu siebie i swoją rodzinę.
Ja delikatne zapasy robię. Chcę mieć zabezpieczenie przynajmniej na miesiąc.

Co do maseczek zaś, chciałem, ale nie kupuję. To co się dzieje z ich cenami... zresztą sami wiecie. Pamiętajcie też, że tylko najdroższe maseczki chronią przed zarażeniem i jeśli chcesz być bezpieczny musisz również kupić szczelne okulary.