Daj 100% albo żałuj na łożu śmierci! - MILIARDER Chip Wilson (Wywiad) - Tajemnica Miliarda Dolarów

in #polish5 years ago


Tu dostaniesz "The Billion Dollar Secret": http://TheBillionDollarSecret.com
Chip Wilson to kanadyjski miliarder i twórca legendarnej marki Lululemon Athletica. W tym wywiadzie Chip wyjawia co sprawiło że osiągnął tak niesamowity sukces i opowiada o udziale w książce "The Billion Dollar Secret".

Chip Wilson na globalnej Liście Miliarderów Forbesa:
https://www.forbes.com/profile/chip-wilson/

Skorzystaj z linków pod wideo, by udostępnić je przyjaciołom i znajomym. Podziękują Ci za to!

Zasubskrybuj ten kanał!
Obserwuj mnie na Steemit: http://steemit.com/@indywidualista
Polub mnie i obserwuj na Facebooku: http://fb.me/indywidualista.pl
Obserwuj mnie na Twitterze: http://twitter.com/indywidualista
Tutaj mój angielski kanał dTube:

Mowa na TEDx "Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata":
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
"Jak robić rzeczy niemożliwe":
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz dostać darmowy rozdział następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

TRANSKRYPCJA

Cześć! Powitajcie dziś ze mną Chipa Wilsona.

Chip Wilson jest kanadyjskim miliarderem [self-made]. Stworzył 3 firmy w branży odzieży sportowej, jedna z nich to ikona - Lululemon.

A w 2004 roku został on wybrany Kanadyjskim Przedsiębiorcą Roku w dziedzinie brandingu i marketingu.

Zgadza się

Cześć Chip! Witaj.

Dziękuję!

Jesteś niezwykle inspirującą osobą. Powiedziałes mi, że kiedy miałeś 18-19 lat, to spędziłeś rok czasu na pracy przy rurociągu na Alasce.

I w tym czasie przeczytałeś 200 książek. Powiedz, jaki miały one wpływ na Twoją karierę?

Przeczytałem tylko 100 książek. To było 100 najlepszych książek wszech czasów, bynajmniej wówczas. To było dość dawno temu.

Ale sądzę, że pozwoliło mi to globalnie spojrzeć na świat. Sporo teorii, historii i tego, jak wyglądał świat przed globalizacją.

Czym różnił się sposób myślenia ludzi. Myślę, że w tamtym okresie to, że miałem tyle czasu, żeby przeczytać wszystkie te książki

Ponieważ wierzę w to, że cała wiedza jest oparta na wiedzy, którą już posiadamy

Tak więc, im więcej podstaw miałem, tym łatwiej było mi nauczyć się nowych rzeczy na temat świata

Ok. Powiedziałeś mi, że gdy wchodziłeś w biznes, to w pierwszej swojej firmie zmagałeś się z przeciwnościami.

Byłeś bliski bankructwa, ale ostatecznie uratowałeś tę firmę.

Ale powiedziałeś mi, że dokonałeś tego, bo natrafiłeś na kasety o rozwoju osobistym autorstwa Briana Tracy. To była jedna z przyczyn.

I zacząłeś czytać książki biznesowe oraz książki o rozwoju osobistym. Możesz o tym opowiedzieć? Jaki wpływ miały one na Twoją firmę?

Cóż, myślę, że zawsze walczyłem o przetrwanie. Dość często, mając kilkoro małych dzieci, robiłem wszystko, oprócz myślenia o innych ludziach.

Myślałem tylko o sobie i o tym, jak zdobyć wypłatę na piątek, aby wyżywić dzieci.

To, co zrozumiałem, to zmiana sposobu postrzegania życia. Nie chodziło o mnie, tylko tak na prawdę o wszystkich dookoła.

Jak tylko zacząłem przedkładać dobro innych ponad swoje własne, niemal natychmiast moje życie stało się bogatsze i dużo bardziej szczęśliwe.

Myślę, że moje relacje z ludźmi poprawiły się, a chodzenie do pracy stało się bardziej przyjemnością, niż walką.

Rozumiem. Przeprowadziłem z Tobą wywiad 2-3 lata temu. Zdecydowałeś się wziąć udział w moim projekcie książkowym Tajemnica Miliarda Dolarów.

I zastanawiam się, co skłoniło Cię do wzięcia udziału w tym projekcie?

Cóż, myślę, że prawdopodobnie byłeś pierwszą osobą, która nie myślała w kategorii książek o milionerach, które powstawały już 20 lat temu.

Pisałes natomiast o miliarderach i prawdopodobnie niektózy z nich to nowi miliarderzy.

I myślę, że ludzie, którzy doszli do miliardów w tych czasach, prawdopodobnie znacząco różnią się od tych, którzy dokonali tego wcześniej.

Ponieważ myślę, że to jest globalna era miliarderów i oni wiedzieli, jak działał świat. To jest inny kontekst.

Tak więc po prostu nastąpiła globalizacja świata i pojawiły się nowe możliwości.

Ok. Co w Twoich oczach czyni tę książkę wartościową? Dlaczego przedsiębiorcy z całego świata powinni ją przeczytać?

Ponieważ żyjemy w erze cyfrowej.

Jeśli spojrzysz wstecz, to mieliśmy rewolucję agrarną, później rewolucję przemysłową. Teraz mamy rewolucję cyfrową.

Ludzie mogliby powiedzieć: "Oh, jesteśmy w branży odzieżowej, metalowej, rolniczej, fast-food" lub cokolwiek innego

Ale nie biorąc pod uwagę technologii, która może całkiem szybko poruszyć liczbe konsumentów eksponencjalnie i zdobyć ogromne ilości danych

To według mnie jest ta różnica i dlatego ta książka różni się od innych.

Czy masz jakąś ulubioną historię z książki lub ze swojego życia, którą chciałbyś się podzielić z nasza światową widownią?

Myślę, że moją ulubioną historią jest tak, kiedy jako 10-latek byłem pływakiem i brałem udział w zawodach... I byłem w tym średni

Miałem 10 lat. Byłem na końcu basenu i podszedł do mnie ojciec i doradził mi, że byc może powinienem popłynąć sprintem od samego początku.

To było 100 metrów stylem grzbietowym i w tamtym czasie większość osób chciała dobrze wyglądać podczas wyścigu.

Więc oszczędzali siły na sam koniec wyścigu i dopiero wtedy zaczynali płynąć sprintem. To właśnie nazywamy dobrym wyglądaniem.

Moj ojciec wpadł na pomysł, że być może dobrą strategią będzie sprint od samego początku.

I nieważne ile sił pozostanie na koniec. Jeśli dopłyniesz do końca, to świetnie. Jeśli nie, to trudno.

I był gotów mnie ratować, jeśli bym zaczal tonąć.

Więc ja, jako naiwny 10-latek, ruszyłem sprintem od początku i pobiłem rekord Kanady na 100 metrów stylem grzbietowym.

Byłem świetny. Udało się i pobiłem rekord o 8 sekund. Nikt nie mógł w to uwierzyć.

Następnego dnia musieli iść i sprawdzić to jeszcze raz.

Wierzę, że od tamtego momentu stworzyłem w swoim umyśle przekonanie, że nie chciałbym nigdy na łożu śmierci myśleć o tym, że

"Oh, nie dałem z siebie 100%. Ani w kwestii relacji z ludźmi, ani w biznesie, ani w kwestii moich pomysłów".

Ponieważ zawsze, kiedy nie odniosłem sukcesu, dałem z siebie tylko 90%, oszczędzając 10%. Czy osiągnąłbym sukces, gdybym dał z siebie 100%?

Tak więc z mojej perspektywy, w życiu raczej boję sie nie dawać z siebie 100% zarówno w kwestiach osobistych, jak i finansowych.

Ponieważ chcę, aby moje pomysły i relacje funkcjonowały dobrze.

Pięknie. Tak więc jest to dokładnie przeciwieństwo tego, co myśli większość; tego, jakie podejście ma większość populacji

Większość populacji boi się działać, a Ty boisz się braku działania, braku wykorzystywania pojawiających się szans.

To właśnie ta perspektywa związana z łożem śmierci.

Ostatnie pytanie dla moich czytelników.

Jakie 3 wnioski chciałbyś, aby ludzie wynieśli z Twoich historii i z Twojego życia, kiedy będą czytali Tajemnicę Miliarda Dolarów?

Więc, powiem klasycznie, że ważna jest kultura.

Mam na myśli kulturę wewnętrzną, jaką CEO musi określić. Jedna z tych książek czy nagrań lub kursów, które on / ona ukończył (a)

Które powinny określić podstawy kultury danej organizacji.

A ludzie, którzy będą dołączać do firmy, będą słuchać, oglądać i uczestniczyć w tych rzeczach

Później ustalić coś co ja nazywam abstrakcją językową.

Czyli 30 warunków i zasad zdefiniowanych na podstawie tych kursów, książek i nagrań.

Z którymi powinien zapoznać się i zrozumieć każdy pracownik firmy i komunikować się według nich

Ponieważ podobnie jak dobrze napisana prasa, fax, email lub cokolwiek ...

Jeśli komunikacja działa sprawnie, to uważam, że firma może sprawnie się rozwijać.

To numer jeden

Numer 2 to pytanie ludzi o ich zastrzeżenia oraz o to, co robią aby poprawić sytuację.

To, czego szukam to ludzie, którzy często narzekają, ale też podejmują odpowiednie działania, aby coś z tym zrobić.

Ponieważ nie chcesz w firmie ludzi, którzy są nieefektywni i narzekają, ale nie robią nic z tym, abo poprawić sytuację.

Więc ja chcę ludzi, którzy podejmują działanie w tym kierunku

Masz to poczucie odpowiedzialności. Zdefiniowałeś to inaczej, niż większośc innych osób.

Więc jesli narzekasz, to oznacza to, że nie bierzesz odpowiedzialności?

W zasadzie narzekanie oznacza, że jesteś w pewien sposób zaangażowany. Ludzi, którzy nie narzekają, nic nie obchodzi.

A gdzies pośrodku sa ludzie, którzy narzekają, ale nic nie robią z daną sytuacją i nie są gotowi wyjść przed szereg

Aby zająć stanowisko w danej sprawie.

Trzecia rzecz... myślę, że większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, w jakiej jest sytuacji.

Ryba nie zdaje sobie sprawy z tego, w jakiej wodzie pływa.

Jako analogię podam tu przykład mojego syna, który jakies 13-14 lat temu, kiedy miał 18 lat i poszedł na uniwersytet, mając laptop Apple'a.

I pewna dziewczyna z uniwersytetu powiedziała mu,

Że rok temu był tu tylko jeden laptop Apple'a, a teraz jest ich pięć.

I mój syn, mając 18 lat, powiedział mi, że powinniśmy kupić akcje Apple'a

Interesujące jest to, że czy jakbyś miał 18 lat, to byłbyś w stanie przewidzieć przyszłość i zrozumieć, co oznaczała ta statystyka?

I jego pragnienie oraz chęć pracy na laptopie Apple'a 14 lat temu

Tak więc poszukuję ludzi, którzy potrafią dostrzec wyjątkowość innych ludzi pod wzlęgem etnicznym, religijnym, środowiskowym, wychowawczym

I potrafią wykorzystać zalety z tego płynące i stworzyć na tej podstawie coś wyjątkowego

Pieknie. Często dostaję od społeczności pytanie...

Ludzie wątpią, czy możliwe jest, aby nauczyć się tego, jak osiągać ekstremalne sukcesy w biznesie na poziomie miliarderów.

I mówia, że trzeba być w odpwiednim miejscu i w odpowiednim czasi, znać odpowiednich ludzi.

Ale nie o to tutaj chodzi.

I ty jesteś przykładem kogoś, kto zmagał się z przeciwnościami w biznesie i kto uczył się z książek i kursów.

I stosowałeś tę wiedzę w swoich firmach, prawda?

Zgadzam się w 100 procentach, dokładnie tak!

Tak więc chciałbym przekazać mojej społeczności, że Ty jesteś takim własnie przykładem.

Oczywiście, musisz mieć pewną osobowość, która możesz rozwijać, ale to nie wystarczy

Potrzebujesz wiedzy. Musisz dużo czytać i rozwijać się, ulepszać siebie i oczywiście nigdy nie przestać ulepszać swojego biznesu.

I książki, takie jak ta oraz również takie jak Twoja książka. Również napisałeś piękną książkę. To jest droga do tego, aby to osiągnąć, prawda?

Tak. Myślę, że jak tylko człowiek zrozumie, jak wiele jest do nauczenia się

To, co zrozumiałem to to, że jest tak wiele rzeczy, o których nie wiem.

I prawdopodobnie po 25 latach czytania i słuchania wszystkiego, co tylko mogłem

Większość tych zasad istnieje od tysięcy lat.

I co około 10 lat pojawia się nowy filozof, który w jakiś sposób przedstawia je w inny sposób, dostosowując do obecnych czasów.

I myślę, że to od ludzi zależy, czy zrozumieją i usłyszą to, co ten filozof próbuje im przekazać

Absolutnie. Chip, dziękuję Ci za Twoją mądrość. Dziękuję za informacje, któe nam przekazałeś oraz oczywiście za inspiracje.

I dziękuję za wzięcie udziału w tym projekcie. To wszystko na dzisiaj. Dziękuję i do zobaczenia.

Życzę Ci fantastycznego dnia, zróbmy dziś coś niezwykłego!


▶️ DTube