Pieniądze nic nie znaczą dopóki się ich odpowiednio nie spożytkuje - MILIARDER Hüsnü Özyegin wywiad

in #polish5 years ago (edited)


Tu dostaniesz "The Billion Dollar Secret": http://TheBillionDollarSecret.com

Hüsnü Özyegin to turecki miliarder i jeden z największych europejskich filantropów. Wyjaśnia dlaczego jego działalność filantropijna kręci się wokół edukacji, wyjawia co sprawiło, że osiągnął tak niesamowity sukces biznesowy, uchyla rąbka zawartości książki "The Billion Dollar Secret" i opowiada o swoim w niej udziale.

Hüsnü Özyegin na globalnej Liście Miliarderów Forbesa:
https://www.forbes.com/profile/husnu-ozyegin/#6cf77257542a

Skorzystaj z linków pod wideo, by udostępnić je przyjaciołom i znajomym. Podziękują Ci za to!

Zasubskrybuj ten kanał!
Obserwuj mnie na Steemit: http://steemit.com/@indywidualista
Polub mnie i obserwuj na Facebooku: http://fb.me/indywidualista.pl
Obserwuj mnie na Twitterze: http://twitter.com/indywidualista
Tutaj mój angielski kanał dTube:

Mowa na TEDx "Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata":
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
"Jak robić rzeczy niemożliwe":
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz dostać darmowy rozdział następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

TRANSKRYPCJA

Witam! Dziś mam specjalnego gościa. Miliarder [self-made] z Turcji, Hüsnü Özyegin

Hüsnü Özyegin stworzył 75 firm w 12 krajach. Jest również założycielem Özyegin University w Istambule

I jednym z najbardziej aktywnych filantropów w Turcji i powiedziałbym, że nawet w Europie. Proszę powitajcie ze mną: Hüsnü Özyegin

Dziękuję. Jestem bardzo szczęścilwy, że mogę tu z Tobą być.

Panie Özyegin, studiowałem pańskie życie i kilka lat temu zrobiliśmy też wywiad do książki "The Billion Dollar Secret"

Jestem zainspirowany pańską osobowością. Nauczyłem się od pana, że inspiruje się Pan najwybitniejszymi ludźmi w historii.

I wykorzystuje Pan ich metody w prowdzeniu biznesu na najwyższym możliwym poziomie.

Założył Pan również Özyegin University. Czy może Pan powiedzieć, dlaczego Pan go założył i dlaczego uważa Pan edukację za ważną?

I czym w tej dziedzinie się Pan zajmuje?

Rafael, przede wszystkim chciałbym pogratulować Ci napisania tej książki. Myślę, że to bardzo inspirująca książka dla młodych mężczyzn i kobiet

Którzy chcą osiągać sukcesy jako przedsiębiorcy

Uważam, że prawdziwe historie ludzi sukcesu z całego świata zainspirują młodych mężczyzn i kobiety.

I to, czego przedsiębiorcy potrzebują najbardziej, to mentorzy i historie ich sukcesu, dzięki którym mogą podążać przez życie, korzystając z doświadczenia innych.

Którzy osiągnęli sukces.

Przykro mi, że nie mogę wziąć udziału w evencie z okazji premiery książki, ale będzie tam mnie reprezentować osoba zajmująca się naszymi aktywnościami filantropijnymi

Jest ona też moją osobistą asystentką.

Tak więc, powód dla którego założyłem Özyegin University jest taki, że uważam, iż w kraju tak rozwijającym się jak Turcja

To, czego potrzeba najbardziej to dobrze wykształceni i wyszkoleni młodzi mężczyźni i kobiety

Özyegin University został stworzony nie tylko z myślą o tym, aby zapewniać dobry poziom nauczania swoim studentom

Ale także prawdziwe doświadczenie w trakcie ich studenckiego życia. Tak więc dbamy o to, aby nasi studenci już w trakcie studiów pracowali

Zarówno przy pracach wakacyjnych, jak i przy pracach na kampusie. Mamy ponad 400 studentów, którzy pracują dorywczo na kampusie

W naszych akademikach mieści się call center. Studenci zarabiają, np. dzwoniąc do klientów spóźniających się z opłatami za karty kredytowe.

Tak więc oprócz tradycyjnych, staramy się tworzyć nowe miejsca pracy na naszym kampusie.

Myślę, że to wynika z Twojego doświadczenia ze Stanów, gdzie byłeś zdany sam na siebie i musiałeś samodzielnie się utrzymać.

Zgadza się. Po ukończeniu Robert College w Istambule, które jest szkołą średnią, mającą już 150 lat.

Jest to jedna z pierwszych amerykańskich szkół misyjnych, założonych przez bogatych kupców amerykańskich w Istambule w 1863 r.

Kiedy ją ukończyłem, to moim marzeniem było wyjechanie do Stanów Zjednoczonych. Ruszyłem w tę podróż, mając 1000 dolarów, które dostałem od ojca.

Mój nieżyjący już ojciec był lekarzem w mieście Ismir. Ja trafiłem do Oregon State University.

Gdzie miałem połowę stypendium na pierwszym roku, to miałem 100 dolarów. W zasadzie to zaczynałem życie, mając 100 dolarów.

Przez cały okres studencki pracowałem. Podejmowałem każda pracę, jaką możesz sobie tylko wyobrazić. Byłem studentem inżynierii lądowej.

Mogłem więc dostać pracę wakacyjną w dziedzinie inżynierii.

Po ukończeniu studiów w Oregonie, gdzie nawiasem mówiąc byłem też przewodniczącym organizacji studenckiej, składającej się z 14 tyś. studentów.

Dostałem się do Harvard Business School. Co prawda moje stopnie nie były najlepsze. Ukończyłem ze średnią zaledwie 2.17 z 4 możliwych.

Ale zostałem przyjęty na Harvard Business School bez doświadczenia zawodowego, ze względu na umiejętności przywódcze, tak myślę.

Pierwszą przedsięwzięcie poprowadziłem na Harvard Business School, gdzie w trakcie drugiego roku prowadziłem tzw. Gallow's Grill

Było to bistro działające głównie wieczorami dla studentów, którzy pracowali do późna. Robiłem dla nich hamurgery, pizzę...

I również w weekendy, ponieważ główna kafeteria była wtedy zamknięta, bo studenci MBA chodzili wówczas w inne miejsca w Boston.

Na drugim roku na Harvard Business School zarobiłem 8.200$.

Dziś jest to około 260 tyś. dolarów, ponieważ czesne kosztowało wtedy 2 tyś. dolarów, a dziś kosztuje 60 tyś.

Tak więc musiałbyś pomnożyć $8.200 przez 30. Wtedy to były ogromne pieniądze. Spłaciłem cały swój dług do uczelni za pierwsze 2 lata.

I potem nawet zainwestowałem trochę dolarów na nowojorskiej giełdzie.

Wow. To niesamowite. To pokazuję również, jak duże znaczenie ma ciężka praca.

Musisz włożyć w to swój czas i nie myśl, że osiągniesz sukces w przerwie na kawę.

Zgadza się! Student, który prowadził to bistro przede mną, zatrudniał 13 pracowników. Ja miałem ich tylko 3.

Oznacza to, że musiałem pracować znacznie ciężej, niż mój poprzednik.

I tak właśnie osiąga się zyski.

Dokładnie!

Dlaczego zdecydowałeś się wziąć udział w projekcie książkowym The Billion Dollar Secret?

Powodem jest to, iż uważam że dzielenie się swoim doświadczeniem z innymi jest czymś bardzo istotnym

Robię to dość często tutaj w Turcji., Odwiedzam różne uniwersytety i szkoły średnie, gdzie przekazuję studentom swoje doświadczenia.

Uważam, że to niezwykle ważne. Dlatego też napisałem swoją książkę. Jest to biografia, ukończyłem ją w ubiegłym roku.

Podziwiam Cię, Rafael, za napisanie tej książki. Sam wczesniej nie miałem doświadczenia w pisaniu, a napisanie mojej książki zajęło mi 8 lat.

Mając do pomocy edytora.

Mi napisanie mojej zajęło 5 lat, więc rozumiem o czym mówisz.

Ale ja musiałem podróżować - kilka razy dookoła świata - aby zebrać wszystkie niezbędne materiały.

A Ty miałeś wszystko w swojej głowie!

Zgadza się. Jestem zaszczycony, że mogłem być częścią tej książki. Mam nadzieję, że zostanie ona bestsellerem na Amazonie.

W zasadzie już została bestsellerem na Amazonie w kilku krajach. Mam nadzieję, że odniesie całkiem spory sukces.

Chciałbym dowiedzieć się, ponieważ doszedłeś tak daleko w biznesie, co według Ciebie sprawia, że jest to wartościowa, być może wyjątkowa książka?

Ponieważ są tysiące książek na temat sukcesu.

Poraz pierwszy w historii tylu przedsiębiorców z tak dużym sukcesem w różnych dziedzinach zostało zebranych w jednej książce.

Można porównać styl życia różnych przedsiębiorców i to, jakimi metodami osiągali swoje sukcesy.

Oczywiście kierując się tym samym pragnieniem oraz pasją do tego, czym się zajmują.

Innymi słowy, jeśli nie pasjonujesz się tym, co robisz, to nie będziesz w stanie osiągnać sukcesu. Musisz kochać swoją pracę!

I Twoja praca musi być Twoim pierwszym hobby. Tzn. możesz też mieć inne hobby, ale powinny one być na drugim lub trzecim miejscu w stosunku do Twojej miłości do pracy

Ja ma teraz 74 lata. Nadal przychodzę do biura w soboty! Latem nie, ale przez pozostałe 3 pory roku.

Lubię siedzieć przy sowim biurku, odpowiadać na listy i emaile. I nawet oddzwaniam do osób, które wcześniej do mnie dzwoniły.

Czasami są zaskoczeni, że do nich dzwonię. Mówią: "O, to nie pan Özyegin, robisz sobie jakieś żarty przez telefon".

Odpowiadam: "Nie, to ja, pan Özyegin. Nie żartuję".

Lubię kontakt z ludźmi. Najbardziej lubię, gdy mam możliwość wpływu na życie innych ludzi.

Dlatego też przywiązuję tak dużą wagę to działań filantropijnych, które zacząłem wcześnie w trakcie mojej kariery.

Jak tylko założyłem finans bank, który był moim największym assetem do czasu, aż go sprzedałem, założyłem też fundację mojego imienia w Turcji

Zacząłem dawać stypendia potrzebującym studentom. Postanowilismy również zbudować akademiki dla dziewcząt w najbiedniejszych rejonach Turcji

Gdzie PKB na mieszkańca wynosi mniej niż 1000$ rocznie. Ponieważ dziewczynki ze wsi nie mają możliwości kontynuowania nauki po szkole podstawowej.

Więc aby móc uczęszczać do szkoły średniej, muszą wyjeżdżać do dużych miast.

Zbudowaliśmy więc w dużych miastach akademiki, w których dziewczęta ze wsi moga zamieszkać, by móc kontynuować edukację.

Zbudowaliśmy 25 takich akademików dla dziewcząt w Turcji. Interesujące jest to, że 52% tych dziewcząt po ukończeniu szkoły średniej

Kontunuje naukę na uniwersytecie. Więc zamiast zostawać na wsi, wychodzić za mąż mając 16-17 lat i 3-4 dzieci w wieku, w którym się studiuje

Mogą samodzielnie zarabiać na siebie po ukończeniu uniwersytetu.

Innymi słowy, zmieniamy po prostu ich życie. Budujemy też szkoły podstawowe i inne szkoły

Które są całkowicie non-profit. Przekazujemy je Ministerstwu Edukacji pod zarządzanie.

Ponieważ w niektórych miastach w Turcji były szkoły, gdzie w jednej klasie uczyło się 100 uczniów.

Budujemy więc szkoły i dzięki temu w klasach może uczyć się teraz 30-40 uczniów.

Jest to zdecycowanie łatwiejsze do zarządzania, niż 100 uczniów w jednej klasie.

Ale kiedy to robiliśmy, to tylko budowaliśmy budynki.

Innymi słowy, nie byliśmy w stanie wpływać na poziom edukacji w tych szkołach.

Dlatego po sprzedaży banku, kiedy miałem odpowiednie środki finansowe, zdecydowałem się na założenie uniwersytetu.

Zainwestowałem całkowicie ze swoich pieniędzy pół miliarda dolarów w ten uniwersytet, bez żadnych donacji od nikogo innego.

To po prostu niesamowite. Jesteś niczym Rockefeller czy Carnegie, którzy zakładali wielkie instytucje edukacyjne

Nawet wśród najbogatszych ludzi świata mało kto zakłada uniwersytety!

Myślę, że założenie uniwersytetu jest dużo bardziej wartościowe niż dawanie pieniędzy ludziom.

Ponieważ edukacja jest najważniejszym elementem rozwoju ludzi w każdym kraju.

Na naszym uniwersytecie prowadzimy również prace badawcze, otrzymujemy granty od rządu i od Unii Europejskiej.

Przyczyniamy się więc do rozwoju technologii w Turcji. Jest to oczywiście ekstremalnie istotne.

Absolutnie! Jest wiele wniosków, które można wyciągnąć z twojej historii.

Jakie są 3 rzeczy z twojego życia zawarte w tej książce, które chciałbyś przekazać innym?

To, co jest wspólne dla wszystkich przedsiębiorców w tej książce to to, że oni wszyscy pracują ciężko jednocześnie czerpiąc radość z tego, co robią.

Nie chodzi o to, by akumulować bogactwo, ponieważ nie możemy tego zabrać ze sobą po śmierci.

Myślę, że doskonałym przykładem filantropii sa Amerykanie.

Musisz mnożyć z innymi ludźmi wartość, którą stworzyłeś. To jest klucz. Sądzę, że to bardzo ważne.

Sukcesem jest również umiejętność dzielenia się z innymi tą wartością. I w zasadzie ja nie jestem jedynym, który to robi.

Robi to też moja żona, która stowrzyła Mother Child Education Foundation, która dała edukację dla 1 miliona matek i dzieci w wieku przedszkolnym w Turcji.

Są to matki w trudnej sytuacji, które nie maja żadnego wykształcenia i nie wiedzą, w jaki sposób zająć się swoimi dziećmi.

Ponieważ do niedawna nie było w Turcji zbyt wielu przedszkoli, więc moja żona założyła te fundację, która działa dzięki 4.600 wolontariuszom.

Zrobiła to we wszystkich 81 prowincjach w Turcji. Ta fundacja osiągnęła międzynarodowy sukces.

Otrzymała prestiżową nagrodę w Katarze w dziedzinie edukacji. Prowadzi edukację przedszkolną nawet w Laosie, Bahrainie, Arabii Saudyjskiej czy w Jordanii

Jest to teraz międzynarodowa fundacja. Robią niesamowitą robotę!

Tak więc nasza rodzina do tej pory wpłynęła na życie ponad miliona ludzi

To wspaniałe.

To fascynujące i daje prawdziwą satysfakcję, bo pieniądze nie znaczą nic, dopóki ich odpowiednio nie wykorzystasz by podzielić się z innymi

Cudownie. Myślę, że tym pięknym akcentem możemy zakończyć ten wywiad.

Rafael, chcę Ci raz jeszcze pogratulować. Przykro mi, że nie mogę być na premierze książki, ale pozdrawiam wszystkich miliarderów z książki, którzy przyjadą do Londynu

Dziękuję, Panie Özyegin. Dziękują za Pańską mądrość. Dziękuję za wywiad i za przekazanie swojej mądrości do tej książki.

Żeby kupić tę wyjątkową książkę The Billion Dollar Secret, wejdź na moją stronę TheBillionDollarSecret.com.

Tutaj znajdziesz linki, oczywiście pod spodem w opisie.

Zostaw tutaj pod tym wideo też komentarz. Daj mi łapkę w górę. W ten sposób pomożesz mi wypozycjonować to wideo.

Podziel się tym tym wideo. Udostępnij je znajomym, bliskim. Kiedyś Ci za to podziękują.

To tyle na dziś. Życzę Ci fantastycznego dnia. Dokonajmy dziś czegoś niezwykłego


▶️ DTube
Sort:  

Congratulations @indywidualista! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 100 posts. Your next target is to reach 150 posts.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!