Fotografia - Początki

in #polish7 years ago (edited)

Witam.

Chciałem się dziś pochwalić moim nowym sprzętem, jakim jest aparat cyfrowy Canon 7D z obiektywem 18-135 IS. Pudełko jest z wyższej półki, ale obiektyw szału nie robi. Jest to mój pierwszy w sumie aparat, więc nie chciałem inwestować w super obiektyw, bo dobrze wiem, że on ze mnie nie zrobi profesjonalnego fotografa.

Canon 7D to i tak dla mnie kosmos, jak chodzi o półkę cenową, ponieważ planowałem wydać ok. 1500 tys., żeby ogarnąć temat, o co w tym wszystkim chodzi. Planowałem zakup Canon D600, ale zasięgiem rad profesjonalnego fotografa weselnego, który odradził mi ten model i polecił szukać Canona D7, ale używkę. Po wpisaniu w ogłoszenia tego modelu to się przeraziłem ceną ;-)

Do tego, jak widziałem, że dużo tych modeli ma już zrobione ok. 50 tys. zdjęć to jakoś straciłem przekonanie, że kupię ten model. Na moje szczęście trafiłem na perełkę, gdzie było zrobione 5 tyś zdjęć i w sumie długo się nie zastanawiałem, ponieważ oferta była od ok. 2 h więc szkoda jak by miała mi uciec taka . Chociaż cena była dwukrotnie wyższa, jaką miałem wydać. Aparat kupiłem z myślą, żeby kiedyś zarobić na fotografii, więc myślę, że była to dobra decyzja i inwestycji w dużo lepszy model.

Dziś miałem pierwsze przetarcie na meczu tenisa stołowego i w sumie jestem zadowolony ze zdjęć, ponieważ światło było do bani, ale zdjęcia wyszły w miarę dobre. Chociaż nie są to idealne, bo bawiłem się trybem manualnym, więc starałem sie dobrać odpowiednie parametry, ale czy mi wyszło to nie mi oceniać.

We wtorek prawdo podobnie będę robił sesje zdjęciowa koleżance i jest ciekaw czy podołam zadaniu.

Na razie nie będę wyrażał swojej opinii na temat aparatu, ponieważ nie miałem doświadczenia z innymi modelami.

Może znajdzie się tu jakiś Fotograf, który pochwali się, jak zaczynał i jego pierwsze zlecenia ?

A co do obrabiania fotografii to korzystam z programu Adobe Lightroom.

Sort:  

Nie znam się jakoś super na fotografii, ale ten tenis stołowy to jak zrobiony smartfonem :)

A że się lubię czepiać:

Dzieki za słowa krytyki. Następnym razem postaram sie poprawić ;-),marny ze mnie fotograf.

Mnie nie słuchaj, ja się nie znam na fotografii :)