Kolarstwo Stacjonarne --> Walka z psychiką --> 200 km

in #polish7 years ago

Pozdrawiam Sportowych Świrów !

Przy pięknej sobocie postanowiłem trochę pokręcić na rowerze, a przy mojej sytuacji zostało tylko kolarstwo stacjonarne i walka z własną psychiką. W planach było przejechać ok. 200 km, więc rano szybko do sklepu zrobić zapasy na trasę .
GitHub Logo

Z tego zestawu nie ruszyłem paluszków ani wafli ryżowych i zostały mi dwa banany. Na śniadanie, żeby było zdrowo to, zjadłem dwa kawałki pizzy ;-) hah Z dopalaczy zjadłem 5 g BCAA.
Wracając do samego wyścigu to, kto miał możliwość trenować na trenażerze, to wie, żeby pojechać każdy metr, trzeba kręcić korbą w przeciwieństwie do jazdy w realu, zawszę sie możesz za kimś schować, zmniejszając opór powietrza, można jechać na luzie przy dobrej średniej. Niestety największe wrogiem jazdy stacjonarnej jest monotonność, z która próbowałem walczyć, oglądając filmy i słuchają muzyki, bo bez tego to można wpaść w depresje ;-)

Ktoś mi napisze, że to jazda wirtualna to nie wiadomo jak te kilometry liczy, niestety muszę zmartwić, mam trenażer z pomiarem mocy (W) . Dlatego kto trenuje na rowerze na zewnątrz jak to możliwe, to żeby podtrzymać formę, to polecam taki sprzęt, ponieważ są też różne wyścigi wirtualne, gdzie można się sprawdzić.
Na FB mamy grupę ZWIFT, gdzie co tydzień mamy wspólne jazdy .

Należy też zadbać o dobre chłodzenie, bo bez tego pod rowerem zrobić się staw. Dziś na starcie miałem w pokoju 22 stopnie, a jedyne chłodzenie, jakie używam do tego to otwarte okno, chociaż zimnym browarem bym nie pogardził. Temperatura szybko spadła do 17, a pod wieczór 15 i było idealnie. Po skończonej jeździe polecam rolowanie nóg, chociaż ból jest niesamowity, ale doświadczyłem, że na drugi dzień, będę jak nowo narodzony.

Planuje dojechać do 300 km, ale muszę tyłek przyzwyczaić do tak długiej jazdy, bo teraz ledwo siedzę po 200 ;-)

Pozdrawiam i dobrej nocy .

GitHub Logo

Sort:  

A to wyznaczasz sobie jakąś konkretną trasę i działa różnica terenu czy po prostu po prostym i wirtualnym świecie?

Trasę wyznacza Ci platforma zwift , chociaż możesz tam kontrolować np. na krzyżówce w którą stronę skręcić . Teren też jest różny, ale nie każdy trenażer ma obsługę, żeby względem terenu ustawiać opór. Nawet jak nie ma takiej możliwości automatycznej to i tak przy podjazdach wirtualnych spada Ci prędkość jak w normalnej jeździe po górkach .

oo racja zapomniałem . Korzystam z platformy zwift.com . Trenażer to w sumie każdy którego można podłączyć do PC za pomocą ant + . Tylko do zwykłych trenażerów będą potrzebne czujniki ,a do Trenażerów Smart to tylko ant+ .