Kolarstwo - Współpraca z trenerem

in #polish6 years ago

Z życia kolarza amatora.

Od grudnia zacząłem współprace z trenerem w celu poprawienia wyników na szosie. Jak wiadomo, nie są to tanie inwestycje, ale już przerabiałem układanie treningów z przykładowych szablonów, które znalazłem w internecie . Niestety nie widziałem za bardzo efektów, bo jak wiadomo, każdy organizm jest inny, więc nie da się jednym schematem wrzucić wszystkich kolarzy do jednego worka ;-)

Dużym plusem takiej współpracy dla mnie jest bardzo duża motywacja do treningów, ponieważ wszystko mam zaplanowane na 2 tyg do przodu, więc mogę inne treningi dostosować do tego planu . Nawet jak pracuje po 12h, to nie odpuszczam treningów, bo postawiłem sobie cele i nie odpuszczę ;-)

Treningi zaczynam od progu 218 FTP --- bardzo słabo, ale dłuższa przerwa po wypadku zrobiła swoje.

Przykładowy trening :
Rozgrzewka :
10 min - 45% - 55% FTP w tym 3x 1 min wysoka kadencja 110 .

Trening Główny :
Trening typu CrissCross, przygotowuje Twój organizm do oczyszczania się z Laktatu. Przyzwyczaja też ciało i mięsnie do szarpanego tempa zblizonego na wyścigu szosowym.

10 min - Tlen - 65% - 75% FTP

2 min tempo 85% - 88%
30 s 110 % FTP
po czym od razu schodzisz do 88% FTP ważne by moc nie spadałą ponizej 85% FTP.
robisz 7 takich powtózeń

12:30 min Tlen 65% - 75% FTP

Schłodzenie :
10 min do 45% FTP

Sort:  

Congratulations @jakubj! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

A widzisz jakieś efekty? Chodzi mi o to czy trener dużo daje oprócz samej motywacji? Sam biegam, plan treningowy ułożyłem samodzielnie i wydaje mi się dobry tylko zastanawiam się czy trener ułożyłby mi lepszy i jak by to wyszło w stosunku efekt do ceny.

Witaj, też układałem sam i na początku widziałem efekty, ale potem nie potrafiłem dostosować go do Siebie bo nie mam takiego doświadczenia, wiec zaufałem trenerowi który sam ma spore osiągniecia i prowadzi parę osób które mają wyniki. Na efekty myślę, że troche za szybko żeby mógł wyrazić opinie, ale pod koniec stycznia kolejny test FTP, więc bedzie widać czy jest progres .
Pozdrawiam Sportowych Świrów ;-)