Zrobiłem półkę z samochodami z... PANELU PODŁOGOWEGO!

in #polish6 years ago (edited)

Siemka!

Chciałbym się czymś z Wami podzielić. Mianowicie zbierałem samochodziki za tankowanie na stacjach Shell i postanowiłem samodzielnie zrobić półkę z nimi w roli głównej! :) Co jak po kolei? Zapraszam do czytania - a w zasadzie oglądania!

W pierwszej kolejności musiałem zgromadzić odpowiednią liczbę modeli, niestety w kolekcji było tylko 5 różnych a więc na mojej półce zagościły dwa takie same.

IMG_3685.JPG

Bez tytułu.png

Mając już odpowiednią liczbę samochodzików wziąłem się za porządki i znalazłem zwykły panel podłogowy, który był jako zapas w razie jakby coś się stało.

IMG_3683.JPG

Bez tytułu.png

Mając już panel zacząłem robić przymiarki do ustawiania samochodzików na nim, czyli po prostu zaznaczając odpowiednie miejsca na wkręty, dzięki którym modele nie spadną - ponieważ w założeniu półka ma wisieć poziomo pod kątem 45 stopni.

IMG_3687.JPG

Po zaznaczeniu wywiercałem otwory małym wiertłem i korzystając z podstawek dołączanych do pudełka (trzymały one tylko model w nim), brałem dłuższą śrubkę i przykręcałem samochody.

IMG_3691.JPG

IMG_3689.JPG

Bez tytułu.png











Po odpowiednim nawierceniu i przymocowaniu samochodów zabrałem się za "samą półkę", którą musiałem trochę zmodyfikować i zrobić tak aby przypominała.. ulicę.

Widoczne na boku "rogi" obciąłem i wyrównałem tak, aby nie przeszkadzały w dalszej pracy.










Bez tytułu.png

Pojechałem do sklepu i kupiłem zwykłą okleinę, w czarnym kolorze - takim aby jak najbardziej przypominał kolor asfaltu i również kawałek białej aby zrobić z niej oddzielające jezdnię pasy. No i po powrocie wziąłem się za oklejanie samego panelu

20171215_182122.jpg

20171215_182126.jpg

Bez tytułu.png

Kiedy panel już był oklejony na czarny kolor musiałem sięgnąć po okleinę w białym kolorze i wyciąć z niej wąskie krótkie paski tak aby przypominały wielkością te prawdziwe z ulicy (oczywiście w odpowiedniej skali).

20171215_191231.jpg

Bez tytułu.png









Kiedy już miałem gotowe paski, odmierzając środek między samochodami nakleiłem je w (prawie) równej odległości i zabrałem się za montaż samochodzików.

Bez tytułu.png

Jednak czegoś mi jeszcze brakowało więc postanowiłem dorobić "krawężniki". Powstały one z najzwyklejszej taśmy naprawczej.

20171215_192751.jpg

20171215_192746.jpg

Bez tytułu.png

Teraz już wszystko mi się podobało poza początkiem i zakończeniem panelu. Chwila namysłu i mam! Listwy podłogowe, docięte do wymiaru szerokości panelu i oklejone czarną okleiną.

20171215_195917.jpg

20171215_195920.jpg

Bez tytułu.png

Wszystko to przyklejone zostało na gorący klej - trzyma się idealnie.

20171215_195927.jpg

Bez tytułu.png

20171215_193324.jpg

20171217_020538.jpg

No i gotowe, półka zrobiona, zostało powiesić ;) Wisieć będzie na najzwyklejszych uchwytach o kącie 45 stopni, które bez problemu utrzymają całą półkę. Zdjęcia nie mam ponieważ najpierw muszę skończyć remont ;-)

A Wam podoba się moja pierwsza w życiu zrobiona własnoręcznie półka? :)

Pozdrawiam!

Sort:  

Fachowa robota.

Świetna robota!
Fajny pomysł.

O kurcze, tytuł posta mnie nie zachęcił, ale efekt jest świetny :) Tylko zamiast trzymać to na podłodze zrób jakąś ładną galerię z tego ;)

Wrzucę zdjęcie ze ściany po remoncie :)

Bardzo fajnie to wygląda! Tylko współczuję wycierania kurzu :)

Na to mam sposób - wystarczy dobry czysty pędzelek i łatwo idzie, później odkurzacz z "włochatą" szczotką i posprzątane :)

Bardzo fajna półka :)

Fachowo!

Pracy niewiele, nakład mały a efekt super :D

Pracy na kilka godzin. Satysfakcja ogromna. No i nowe doświadczenie :) Dzięki!