Czupel - Korona Gór Polski

in #polishlast year

1.05.2023

To była trochę nieplanowana wycieczka. Majówkę mieliśmy spędzić w Czechach. Tak też się stało, ale w drodze powrotnej stwierdziliśmy, że jeszcze uda nam się wejść na Czupel, zwłaszcza, że byliśmy dość blisko. Zatem decyzja została podjęta z dnia na dzień. Tak zwanym rzutem na taśmę.

Jak zwykle chcieliśmy zrobić pętlę, ale też nie za długą, bo trzeba jeszcze było tego samego dnia wrócić do Wrocławia, zatem nasz wybór padł na Czernichów. Tam miał być nasz początek i koniec... Chociaż to dość złowrogo zabrzmiało.

źródło: mapa-turystyczna.pl

Chcieliśmy zaparkować pod Urzędem Gminy, ale z powodu trwającego remontu drogi zdecydowaliśmy się na parking trochę dalej. W związku z tym nie weszliśmy od razu na niebieski szlak tylko stwierdziliśmy, że pójdziemy skrótem. W naszym przypadku chodzenie skrótami nigdy się "nie opłaca", ale za każdym razem wydaje nam się, że będzie lepiej, szybciej i ciekawiej.

Tym razem ruszyliśmy ul. 11 listopada i zamiast skręcić i dojść do szlaku, to poszliśmy drogą prosto. Droga wyjeżdżona przez traktory i inne pojazdy zwożące drzewo, zatem szliśmy jedną wielką koleiną. Widoków zero. Jedyny plus, że nie szliśmy w słońcu na otwartym terenie.

Czupel, Poland, 2023

Nie ma co się zastanawiać czy to zdjęcie ciągle się jeszcze wgrywa i kiedy się w końcu wyostrzy. Ono po prostu jest nieostre i już ostre nigdy nie będzie.

W końcu doszliśmy do niebieskiego szlaku. Nie powiem, żebym była pod jego wrażeniem. Ciągle do góry przez las ;) Czasem jakiś prześwit z widokiem.

Jedyny plus taki, że była dobra widoczność, więc można było dojrzeć ośnieżone Tatry.

Czupel, Poland, 2023

No i w końcu zdobyliśmy najwyższy szczyt Beskidu Małego, dwudziestyktóryś z Korony Gór Polski.

Ponoć góra ma 930 m n.p.m., ale to na pewno @klub-wloczykijow jest w stanie powiedzieć ile dokładnie ;)
Ja w swoich opowieściach głównie skupiam się na swoich odczuciach, także nigdy nie będzie to jakieś wiarygodne źródło informacji ;)

Na górze oczywiście zrobiliśmy sobie tradycyjnie "pamiątkowe selfie", ale ponieważ była majówka i dość sporo ludzi, to postanowiliśmy stamtąd szybko zwiać i piknik zrobić w innym miejscu.

Czupel, Poland, 2023

W dół odbiliśmy na szlak czerwony, który również nie wzbudził mojego zachwytu.

Piknik postanowiliśmy zrobić przy ruinach jakiegoś zabudowania, niestety ktoś też już wpadł na ten pomysł, więc przenieśliśmy się bardziej w okolice krzyża.

Jak się potem okazało jednak miejscówka przy ruinach miała zdecydowanie lepszy widok.

Ruina:

Widok:

Na szczęście dla mnie szlak czerwony zamieniliśmy na żółty i od razu poczułam, że go lubię. Ale już za dużo zdjęć nie robiłam.

Jeszcze na koniec zdjęcie kolejnego krzyża
Czupel, Poland, 2023

Mieliśmy jeszcze mały dylemat w miejscu, w którym szlak żółty zmieniał się na zielony (Przyszop - swoją drogą w tym miejscu był całkiem ładny widok), bo chcieliśmy iść skrótem, ale uznaliśmy, że jeden skrót dziennie wystarczy i zeszliśmy do Czernichowa zielonym szlakiem po drodze mijając drewnianą kapliczkę.

Tresna, Poland, 2023

Tak, wiem, że pod moimi zdjęciami jest napis Czupel, chociaż na zdjęciu Czupel nie jest, więc jest to niezgodne z prawdą, ale bardziej chodzi mi o nazwanie swojej wycieczki niż podawanie super dokładnej lokalizacji. W końcu nie jestem przewodnikiem, a tylko zwykłym turystą ;)

Podsumowując: mieliśmy idealną pogodę, było trochę ludzi, ale w końcu to majówka no i szczyt jest z KGP. Cała trasa mnie jakoś nie powaliła, nie jest to góra, na którą bym chciała jeszcze raz wejść.

The rewards earned on this comment will go directly to the people ( polish.hive ) sharing the post on LeoThreads,LikeTu,dBuzz.

Zostałem wywołany do odpowiedzi - potwierdzam, Czupel ma 930m. W razie rozbieżności między źródłami, rozstrzyga papierowa mapa Compass'u ;-)

I nie mogę się powstrzymać z opisem panoram ;-)

Widok na Tatry (zdjęcie za źródełkiem) jest oprawiony "w ramki" Babiej Góry (z lewej) i Pilska (z prawej). To samo widać na zdjęciu z chłopakiem z plecakiem, tylko Tatry za drzewami są.

Kolejne zdjęcie jest zrobione w kierunku południowym - widać wyraźnie zachodni kraniec zbiornika Żywieckiego i rozległą Kotlinę Żywiecką. Patrząc na południe widzimy B. Śląski (pasmo Baraniej Góry) po prawej i Żywiecki (Prusów, Romanka) po lewej.

Waszą trasę mam w archiwum (bez skrótu ;-) ) https://klubwloczykijow.truvvl.blog/leniwy-koniec-aktywnego-urlopu-czupel-z-zapory-w-tresnej-beskid-maly W sumie to samo, tylko spotkałem... Dzwonnika z Czernichowa ;-)

O, dzięki za spore rozwinięcie :) no jeszcze różnica taka, że my zaczęliśmy wędrówkę od nagrody, czyli lodów;)

Congratulations @kolczurka! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You distributed more than 200 upvotes.
Your next target is to reach 300 upvotes.
You received more than 900 upvotes.
Your next target is to reach 1000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Check out our last posts:

LEO Power Up Day - May 15, 2023
The Hive Gamification Proposal
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!