Jesienna sałatka

in #polish8 months ago

Mam kilka swoich ulubionych przepisów. Niektóre są zapisane tylko w głowie. Tak chyba jest z jesienną sałatką. Robię ją kiedy w sklepie pojawiają się świeże figi.

Zerwałam wczoraj na działce rukolę a resztę składników już miałam, czyli ser z niebieską pleśnią, gruszkę, figę, sezam, odrobinę oliwy. W oryginalnym przepisie był prażony jasny sezam, ale miałam czarny, więc go dodałam. Czasem dodaję prażony słonecznik.

Jakie proporcje? Wiadomo... tak na oko.

Koleżanka wczoraj zapytała, co może zrobić z rukoli, więc jej podałam ten przepis. Dzisiaj pisze, że niestety nie było fig, więc ja jej na to, że ostatecznie może też być winogron. Wysłała mi zdjęcie. Zamiast sezamu dała orzechy laskowe i dodała marakuję. Także to trochę taki przepis do eksperymentowania z dość nieoczywistymi i wyrazistymi smakami. Dla mnie ze świeżym pieczywem jest to danie idealne.