Boty podbijające posty. Jak (i czy) z nich korzystać?

in #polish6 years ago

W ostatnich dniach pojawiło się sporo nowych kont na Steemit. Co za tym idzie pojawiać się będzie coraz więcej wpisów. Im więcej postów tym mniejsza szansa, że Twój post zostanie zauważony.

Gdzie może "wylądować" Twój post?

aktywne.png

  • aktywne - wpisy, które dostały największą "moc" (wyrażoną w $) głosów w ostatnich < 7 dniach

  • nowe - wszystkie wpisy posegregowane od najnowszych (od góry) do najstarszych

  • gorące - wpisy, które w ostatnich godzinach dostały największą "moc" (wyrażoną w $) głosów (o ile dobrze rozumiem)

  • promowane - wpisy "sponsorowane", szczegóły w dalszej części artykułu

Nic nie stoi na przeszkodzie (z technicznego punktu widzenia), aby post był we wszystkich zakładkach "na raz".

Które zakładki przeglądają użytkownicy Steemit?

Największa szansa, że Twój wpis przeczyta większa liczba osób jest wtedy, gdy pojawi się on w "aktywne". Dlaczego? Ktoś wcześniej musiał na niego zagłosować (zwykle kilka/naście/dziesiąt osób), a zatem dostrzegł w nim jakąś wartość. Jeżeli post zyskał już sporą uwagę, to inni - chociażby z ciekawości - również chcą go zobaczyć. Swoiste perpetuum mobile. ;)

Otrzymywanie głosów to podstawa. Jeżeli wartość głosów nie jest na tyle wysoka, aby trafić do "aktywnych" to wpis trafi do "gorących". Zasada "zobaczę z ciekawości" działa podobnie jak powyżej.

W "nowe" znajdują się wszystkie posty. Od najnowszych (na górze) do najstarszych.

Jeżeli nie masz dużej liczby "obserwujących" to zazwyczaj 90% głosów na Twój wpis otrzymasz w ciągu kilku godzin po publikacji (o ile nie trafi do "aktywne"). Co zrobić, gdy nikt nie zagłosował na Twój post, zaczyna on "ginąć w tłumie", a koniecznie chcesz, żeby ludzie go przeczytali?

Jest również opcja zobaczenia swojego posta w "promowane". W tym przypadku wartość oddanych głosów nie ma znaczenia. Wystarczy przesłać SBD do użytkownika @null i Twój wpis pojawi się tej zakładce. Posty są segregowane od największej ilości przesłanych SBD (na górze) do najmniejszej.

Jak "umieścić" swój post w "promowane"?

Promować można wpisy nie starsze niż 7 dni. Jeżeli chcesz to zrobić na dole pod postem kliknij w "promuj".

promo.png

Następnie wybierasz ilość SDB. Im więcej, tym wyżej będzie wpis w "promowane".

null.png

Uwaga - w chwili obecnej nie ma potrzeby wysyłać dużej liczby SBD do reklamy na #polish. Przed chwilą "wydałem na promocję" jednego z postów 0.2 SBD i mój wpis jest 4 od góry. ;)

Co ciekawe możesz promować nie tylko swoje wpisy, ale również innych użytkowników.

Co się dzieje ze SBD przesłanym do @null (wydanych na "promocję" wpisów)?

Tokeny są niszczone. Skąd mamy pewność? Możemy sprawdzić portfel @null'a:

null wallet.png

Nie posiada żadnych tokenów, mimo transferów:

transfery.png

Dodatkowym plusem (dla wszystkich posiadaczy tokenów) jest to, że "palenie" SBD zmniejsza ich ilość w obiegu, a więc są one coraz cenniejsze (pomijając temat inflacji SBD ;) ). Dzięki temu "bogaci się" cała społeczność STEEM.

Moim zdaniem powinno się zaczynać przeglądać Steemit od tej zakładki, a jak Wy uważacie?

Wydaje mi się, że niewielu użytkowników przegląda "promowane" (może się mylę?), więc większość osób podbija post w inny sposób.

Boty UpVotujące.

bidbased.png

Są to boty, które podbiją Twój (lub inny) wpis, za (nie taką) drobną opłatą. Jak to działa? Po przesłaniu do nich SBD otrzymasz (teoretycznie mniej-więcej, w praktyce 99% mniej o kilka/naście/dziesiąt %) UpVote w wysokości Twojego transferu. Ich listę możesz znaleźć na https://steembottracker.com.

bots.png

Jak podbić wpis za pomocą bota?

Wybierając bota zwróć uwagę na:

  • Min. Bid. - Minimalny transfer SBD.

  • Max Age - Wpis nie może być "starszy" niż xx dni

  • Max. Suggested Bid - po transferze wyższym niż ta wartość Roi jest ujemne

  • Next Vote - Czas następnego głosowania bota. (UpVote otrzymasz później, jeżeli Twój wpis powstał w ciągu ostatnich 30 minut - bot "musi" zarobić pełną nagrodę kuratorską.)

  • Total Bids - Im bardziej zbliża się on wartością (bądź nawet ją przekracza) do "Vote Value", tym więcej "stracisz" SBD na takiej operacji.

details.png

W powyższym przypadku strata to 9,74%.

Uwaga, są to oferty "live", a więc jeżeli widzisz dodatnie ROI wcale nie oznacza to, że zarobisz na podbijaniu wpisu! Sprawdź ile zostało czasu, bo w każdej chwili mogą pojawić się nowe transfery, które zmniejszają Roi.

current.png

Zarobisz? Nie koniecznie (w 99% nie).

Lepiej wybierać boty z wysokim "Vote Value", bo wtedy duże transfery nie zmieniają tak drastycznie Roi. Przy bocie z 20 VP, jeżeli ktoś prześle 10 SBD, może spowodować zmianę o kilkadziesiąt % (na minus oczywiście).

Na marginesie dodam, że podbijanie "słabych" wpisów/plagiatów może skutkować znalezieniem się na czarnej liście i blokadę korzystania z bota w przyszłości. Warto również sprawdzić (przeglądając jego profil) czy bot odda SBD, jeżeli zrobiłeś pomyłkę w linku lub wykonałeś za mały transfer.

Głosowanie przy pomocy bota:

Musimy wykonać transfer SBD na jego konto:

transfer.png

Kilkając "Details" możemy sprawdzić czy nasz post jest w kolejce w następnej turze głosowania.

det.png

Jeżeli wykonaliśmy wszystko poprawnie to zobaczymy nasz link do wpisu.

Korzystać czy nie korzystać z botów podbijających za SBD?

Odpowiednio duży UpVote przeniesie Twój wpis do "aktywnych" i masz niemal gwarancję, że sporo osób go przeczyta. Jest to jakieś rozwiązanie, jeżeli masz problem z przebicie się ze swoimi wpisami. Pojawiają się jednak głosy, że jest to rodzaj nadużycia. Ciekaw jestem Waszych opinii. Kolejną wadą jest spamowanie w komentarzach. Bot musi zakomunikować, że zagłosował:

spam.png

Przeczytałem nawet, że niektórzy nie głosują na wpisy podbite przez boty.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

#tematygodnia #20 Riposta. (Do wpisu)

Zdjęcia: https://pixabay.com

UPVOT.png

Miłego dnia.

Sort:  

Temat przerabiany kilka krotnie. I bardzo dobrze bo dużo osób jest nowych. Sam kiedyś korzystałem z botów i podbijałem posty. Nie zdawałem sobie sprawy, że mój post słabszy treściowo w mojej ocenie zasłaniał lepsze treści.
Druga sprawa to zarobki. Było różnie. Sumując nie opłacało się.
Jednak od 3 dni natrafiłem na smartsteem. I tu jestem miło zaskoczony. Opinie są dobre. Jest biała i czarna lista użytkowników. Tzn. Jeśli będziemy spamować to doda nas na czarną liste.
W smartsteem również możemy pożyczac od kogoś siłe głosu i pożyczać swoją siłe jak i również delegacja steem power.
Buy votes czyli kupowanie głosu. Plus jest taki,że w poście nie ma jak w przypadku innych botów liczba osób głosujących na dany post w setkach a tylko kilka osób.
Plus również taki, że jak prześlemy 1 sbd lub inna kwote może być steem to zawsze otrzymamy głos 200%-250%!
Jeśli votes sprzedawców jest niski i dostaniesz mniejsza wartość niż wysłaliśmy sbd to automatycznie dostajemy zwrot reszty na konto.

Jeśli czegoś nie wiem, a ktoś ma lepsze info to prosze mnie sprostować. Jest również link referencyjny: 0.5% od sprzedanego głosu.
Jeśli macie ochote korzystać to zapraszam https://smartsteem.com?r=jozef230
Obecnie sam testuje jak to działa, a mój przesył nie jest większy niż 2sbd. Nie chciałbym robić spamu i wysłałem prośbe do dodanie mnie na białą liste. Trzeba opisać dlaczego.

Te 200-250% to (chyba?) musisz podzielić jeszcze na pół przy 50/50 wypłacie z wpisu i odjąć zarobek kuratorów, więc wychodzi na to samo co steembottracker. Sprawdzałeś to czy te liczby to obietnice z tej strony? ;)

Podbilem twoj post zobaczymy.

0.2 sbd przelało. Dostałeś 0.4 sbd + 0.09 sp. Czyli się opłaca

Z tych 0.4 UpVote $ musisz odjąć 25% (kuratorzy) i resztę podzielić na 2 (połowa idzie na SBD, połowa na SP). Tak jak pisałem wyżej. ;)

To i tak się opłaca:) a te liczby w nawiasie? Bo dodało ci również sp.
0.4-25%=0.3 sbd : 2 = 0.15 sbd + 0.15 sp dostaniesz.
A skąd 0.09 sp? Bo z tych 0.4 sbd dodało ci również do warości w nawiasie.Nieopłaca się?:)

Myślałem, że wiem już prawie wszystko o steemit a tu taka niespodzianka. Najbardziej zaskoczony jestem kontem @null, myślałem że to jakieś zbanowane konto botujące albo błąd systemu. Czy te SBD na pewno są niszczone? Steem też może być niszczony?

A ja zdecydowanie preferuję zakładkę "nowe" - to moim zdaniem najlepszy sposób na stały i przyzwoity przychód z wynagrodzenia kuratorskiego. Dokładając swój upvote do posta z aktywnych np. jako 45. głosujący, dostaniesz mikroskopijną nagrodę kuratorską. Lepiej łowić w nowościach.
Z dużą rezerwą podchodzę do postów upvotowanych przez boty. Uważam, że jeżeli ktoś woli takie głosy, to mój lepiej oddać na inny wpis.

Mam podobne preferencje. Przegladam swój strumień a następnie zakładkę nowe. Zawsze jakaś perełka się trafi.

Serio ktoś wchodzi w zakładkę "promowane"? Byłam pewna, że to zupełnie nieopłacalne. Ja tam kliknęłam może z 3 razy maksymalnie :D
A co do botów podbijających posty, no nie wiem... jakoś nie przekonuje mnie to. Nagrody ma rozdzielać społeczność według wagi głosu określoną Steem Power. Ja raczej nie głosuję na post, kiedy jest podbity botami, ale też obsesyjnie tego nie sprawdzam...

No w Twoim przypadku nie potrzebne. Twoje konto to taka perełka a boty by pogorszyły sprawę. Jeszcze dwa miesiące temu jedna używała masowo. Dzisiaj jej postów na polish nie ma tyko na zagranicznym. Powód ? Zarobki spadły kolosalnie od strony uczestników...

No tak, to prawda, sprawdza się w tym wypadku stare i dobre - TO ZALEŻY. Mi się wydaje, że ogólnie na #polish lepiej tego nie robić, ale jeśli chce ktoś się przebić do zagranicznej publiczności, można przemyśleć jako jeden z elementów promocji. Ale chyba znacznie bardziej będzie się opłacało znalezienie dopasowanej do swojej tematyki inicjatywy. Jakiegoś konkursu lub tagu, w ten sposób próbując zostać zauważonym ;)

Dobry wpis, teraz wiem czym się różni "aktywne" od "gorące" :) Co do korzystania z botów wydaje mi się, że jest to trochę nadużycie, post jest sztucznie wypromowany (ale jestem tutaj dopiero od trzech dni, więc nie jest powiedziane, że moje postrzeganie botów się nie zmieni).

Nie wiem czy przemyślałeś post. To bardziej przyśpieszy zapalenie lampki nie którym. Niedługo się zmieni i będą za to leciały flagi. A tak na poważnie to są dobre tylko w jednym celu dobre i to przy strategi. Trzeba było podkreślić że niektóre nie zwracają kasy i można się przejechać. Kolejne wymagają bardzo dobrej treści żeby uznać upvote. Strona stroną ale każdy z botów ma swój regulamin.

@bowess
Nominacja do "Mniej błędów, więcej głosów." :P

I just upvoted You! (Reply "STOP" to stop automatic upvotes). Do społeczności: Jeżeli uważasz że głos został przyznany niesłusznie, przedstaw krótkie uzasadnienie w odpowiedzi do tego komentarza.

hej całkiem ciekawe! bo ostatnio własnie troszeczkę edukowałem się o tych botach. Przydałoby się zrobić listę botów na których nie będziemy tracić a moglibyśmy i kilka % zyskać.

Na tych botach będziesz tracił w 99% przypadków. Sprawdź sobie na stronie i ostatnie rundy podbijania. Wszystkie albo prawie wszystkie będą miały minusowe Roi.

Ja zaglądam w promowane, ale zerkam tylko na widoczne posty, czyli nie przesiaduje tam zbyt długo, ale zerkam czy jest coś ciekawego. W aktywnych zazwyczaj widzę to samo, więc wolę zakładkę gorące. Co do nowych to tam przeglądanie idzie ciężko i zaglądam najrzadziej.

Dla mnie za duzy chaos w tych zakladkach, za duzo postow o bardzo roznej tematyce, wiec raczej szukam po interesujacych mnie tagach albo sprawdzam obserwowane osoby, a i tak jest sporo tresci. Co do botow, to mam mieszane uczucia, nigdy nie mow nigdy, ale na ten moment uwazam, ze nie do konca jest to "fair" zagranie.

Obserwując posty wielu osób, które obecnie posiadają dużą siłę SP wielu z nich aktywnie korzysta do promowania swoich postów przez kupowanie głosów czy automatyczne upvote postów. Jeśli takie działania są robione przez część liderów społeczności np. Steem Whales, są masowe to chyba wszystko w porządku. - Jeśli mechanizm ten nie jest zabroniony, jest powszechnie używany, to jest dozwolony.

Mechanizm ten w zasadzie niczym się nie różni, od kupowania 🛒reklam w telewizji, Google, Facebook .

  • Jeśli wyda się 2.00 Steem Dollar na promocję i dostanie głosy szacowane za 4.00 $ to autor i tak dostanie 75% z 2 Steem Dollar i trochę SP. Poniżej przykład jak wygląda wypłata z postu o wartości przeszło 4$.
    wypłata - Post nie promowany

Reklamując post dostajemy mniej Steem Dollar niż wydaliśmy!

Polska społeczność jest nadal bardzo słaba, gdy chodzi o siłę głosu. Oczywiście jest kilka osób mających dużą siłę, ale są to pojedyncze osoby i nie mają szansy czytać wszystkie artykuły na tagu #polish. Czym więcej będzie osób o dużej sile głosu tym lepiej dla wszystkich.
Jeśli trafiłem na dobry tekst to dla mnie nie ma znaczenie czy ma dużą ilość i wartość głosów.

Uważam, że znajomość jak i korzystanie z mechanizmów działania Steem promocji może pozwolić rozwinąć się całej polskiej społeczności steem.

Jeden z tych botów - @jerrybanfield to witness z tego co widzę.

@opti Są tylko dobre do podbijania reputacji a nie dla zysku? Większość od początku stosują taktyki od paru miesięcy przed, nie patrząc na zysk tylko szybką reputacje i w miarę moc. A później działają spokojnie bez spiny bo niema zagrożenia jak na początku. Ale to jest pikuś w porównaniu do kont duchów. A jerrybanfield spada na duł teraz łapie się wszystkiego i co popadnie bo kasa coraz mniejsza.

Jako, że jestem wzglednie świeży i jeszcze nie wszystko ogarnialem nie tak dawno, z ciekawości testowałem kilka botow. Faktycznie ciezko na nich wyjsc na zero:p trafiłem na boty ktore daja tylko ilosc upvotow i to nie daje nic. Bo co z tego, że masz ich 50 pod wpisem jak te "lajki" sa z kont bez mocy. Testowałem również @tipu i on działa fajniej. Zdaje się chyba, że jest to nawet polski bot? Teraz z kolei mam jednak inna taktyke na jego wykorzystanie. Jak ktoś z mojego polecenia pojawia się na steemicie i cos napisze sensownego to go probuje zachecic wrzucajac jego wpis do bota:)

Jestem przeciwny podbijaniu sobie postów botami i m.in. nie lajkuję takich postów.
Jest to duże nadużycie. Oprócz zakładki "trendings", sporo osób czyta np. HelloBota. Wystarczy podbić sobie posty jak robi kilku użytkowników i zawsze znajdzie się w zestawieniu. W związku z tym, uważam że powinno się zmienić zasadę działania bota, aby zczytywał największą ilość upvote'ów, a nie pieniędzy. Wiadomo, że bot też zwiększa ilość lajków, ale tylko o jeden, a nie tyle ile zapłacimy. @fervi. :D

Tak nie tylko? Kiedy testowałem to pamiętam też że często bandwidth dostawał po tyłku...