Moda na polu walki ASG #2

in #polish6 years ago (edited)

  Cześć #Polish dzisiaj wracam z kolejnym postem na temat ASG, dzisiaj opiszę wam wyposażenie obowiązkowe do zabawy w ASG oraz parę innych wariantów dla zapaleńców.

   Na samym początku czym jest to „wyposażenie”?

 Wyposażenie, potocznie w ASG nazywane „szpejem” to wszystko co wkładamy na siebie przed strzelanką. Na sam początek jedyne co nam potrzebne to okulary balistyczne z atestem, oraz replika oczywiście. Lecz naturalną koleją rzeczy w ASG jest kupowanie „szpeju” na potęgę. No bo tak przychodzimy pierwszy raz na strzelankę zazwyczaj z jakimś znajomym. Zaczynamy się strzelać i patrzymy na kolegów z drużyny jakie oni mają mundury jak to fajnie wygląda, że każda rzecz na ich kamizelce czy pasie operacyjnym do czegoś służy, człowiek się temu poddaje po prostu po jakimś czasie. Ja uległem po 2 miesiącach, mniej więcej wtedy dość niespodziewanie zostałem przyjęty do drużyny rekonstrukcyjnej. Było to dość dziwne bo biegałem wtedy w mundurze z demobilu, czyli po prostu coś w rodzaju „lumpa” ze sprzętem wojskowym, był to mundur Niemiecki – Flecktarn. Oni mieli za to świetne mundury Polskich „specjalsów” DWS Wz-15 bądź Wz-16 już nie pamiętam. Stwierdzili wtedy że dobrze strzelam i mam potencjał więc wszedłem do drużyny. Tydzień po tym kupiliśmy drużynowo 6 kompletów mundurów DWS Wz-15 od Jednostki Wojskowej z Akacjowej w Krakowie, to był mój pierwszy poważny mundur. Potem kupowałem coraz więcej sprzętu aż doszedłem do tego miejsca w którym jestem teraz, czyli mam zawaloną całą szafę plus mega bałagan w pokoju.   

Przechodząc do meritum, czyli do „szpeju”, oraz opisu co do czego służy: 

1.Mundur Podstawa, mundur. Jest on głównym ubiorem na strzelankach, służy do kamuflowania w określonym otoczeniu, dlatego ważny jest jego rozsądny wybór z uwagą na lokalną roślinność, chyba że nie potrzebujesz +50 do taktyczności, to ubieraj się w co ci się podoba. Ja używam w dalszym ciągu DWS Wz-15 ze względu na rekonstrukcję, ale gdybym miał wybierać samemu, to ze względu na Polską roślinność wybrałbym kamuflaż Marpat, woodland, lub stara dobra Polska Pantera Leśna Wz.93 (Potocznie – „Baweuniag”). W bardziej rozbudowanych mundurach mamy możliwość chowania dużej ilości przedmiotów, np. DWS Wz-15. Polecam ten mundur, mi osobiście się podoba choć fani Rosyjskiego „szpeju” twierdzą że wygląda jak rzygi kota… cóż gusta i guściki. Ciekawostką jest mundur Anorak Meduza, jest to mundur dwustronny, przewracamy na jedną stronę, mamy mundur wiosenno-letni, a na drugiej późno jesienno-zimowy.  

 2.Kamizelka i pasoszelki Kamizelki są stosowane naprzemiennie z paso-szelkami, w zależności od preferencji strzelca, bądź jego zadania w drużynie, Jeśli chcesz być lekki i mobilny, to paso-szelki są dla ciebie. Za to jeśli nie chcesz się martwić o ilość magazynków bądź chcesz mieć usztywnioną klatkę i nie przejmować się tym że dostaniesz zaraz ze snajperki w klatę i się popłaczesz z bólu, to kamizelka jest dla ciebie. [Z tą snajperką to nie przez przypadek mówię, dostałem na gołą klatę 600 Fps (FPS – Feet per second) z 10 metrów, efekty nie były przyjemne]. Kamizelki są produkowane w różnych konfiguracjach najczęściej są to JPC – Jump plate carrier, czyli kamizelka dla oddziałów powietrznodesantowych, jest ona bardzo lekka i praktyczna. Drugi typ kamizelki to Chest rig, czyli typowa kamizelka do przechowywania dużej ilości magazynków i innego osprzętu jest bardzo praktyczna, lecz za to bardzo ciężka i ograniczająca ruchy.   

3.Buty W butach nie ma się co rozpisywać, kupujesz górskie trepy powyżej kostek i cieszysz się z gry, chyba że potrzebujesz +200 do taktyczności to kupujesz buty Lowa Desert Elite za ~600zł.   

4.Ochrona oczu Tutaj słowa ochrona oczu i kompromisy nie idą w parze, nie ma mowy o przychodzeniu na strzelankę w budowlanych okularach ochronnych. Nie kupujemy też tanich „Chinoli”. Jest kilka firm oferujących bezpieczeństwo których należy się trzymać są to: Bolle, WileyX, ESS, Uvex, Edge eyewear, Hercules 

5.Reszta… Te rzeczy po prostu wymienię bo jest ich trochę są to rzeczy potrzebne do ochrony oraz dla komfortu strzelania w trudnych warunkach:   

Hełm typu FAST lub MICH 2000 

Rękawice ochronne  

Ochraniacze na kolana i łokcie  

 Boonie Hat – czapka z rondem w kamuflażu, polecam rozmywa kształty głowy świetnie działa w lesie.   

Maska stalkera – świetny wynalazek do budynków bądź dla tych którzy boją się o swoje uzębienie, jest to zwykła maska z siatki stalowej.  

Zawieszenie do repliki – Jedno dwu lub trzy punktowe, zależnie od preferencji użytkownika, ja korzystam z jednopunktowego „bungee”.   

Camelback    



Dzięki za uwagę, mam nadzieję że mój content się podoba, będę wstawiał posty codziennie około godziny 16:30 o tej tematyce, znam się też bardzo dobrze na Historii drugiej wojny światowej oraz informatyce, będę wrzucał różny content ale mimo wszystko skupię się na ASG.          

Sort:  

Może opiszesz Jake zasady panujące w takim "meczu". Np. w paintball dostajesz kulkę i opuszczasz pole, a jak to wygląda w ASG?

Zabieram się do roboty :)

Świetny pomysł na kolejny post - sam chętnie bym się w to zagłębił.

Chciałem kiedyś wejść w ASG - teraz już nie mam czasu rozwijając inne hobby, ale ciekawie się to czyta. Oby tak dalej!

Testujesz sam okulary przed ruszeniem do boju? Jak to najlepiej zrobić?

Ja nie muszę testować, zrobili to inni ludzie na różnych forach czy w filmikach na youtube, przez lata ukształtowały się renomy określonych firm które są opisane w poście, osobiście ufam tym opiniom. Lecz w razie obawy o dany model wystarczy strzelić w szkiełko z około 2 metrów z mocą około 450 FPS, jeśli przetrwają to nie ma się o co bać. Chyba wyczerpałem temat, w razie potrzeby pisz pod spodem to odpowiem chętnie na każde pytanie.
PS: Dobre pytanie, dziękuje że je zadałeś, inni też na tym skorzystają poznając odpowiedź :)