Muzyczne TOP TEN Kusiora #2

in #polish5 years ago

Muzyka mnie napędza, relaksuje, daje kopa, zasmuca i cieszy. Oto przed Wami kolejna dawka moich ulubionych muzycznych kawałków!

music-1285165_1280.jpg

  1. „Wanderwall”– Oasis


    Nie pamiętam kiedy pierwszy raz usłyszałem tą piosenkę. Ale wiem, kiedy ją pokochałem - podczas oglądania mojego ulubionego serialu „Zagubieni”, gdy Desmond spotyka Charliego, a ten drugi na ulicy wykonuje właśnie ten genialny utwór.

  2. „Charlie Brown” – Coldplay


    Z mojego ostatniego muzycznego wpisu już pewnie wiecie, że uwielbiam Coldplay. A ta piosenka jest chyba ich moją ulubioną. Za każdym razem, gdy ją słyszę, przenoszę się wspomnieniami w szalony nastoletni wiek dojrzewania. Do czasów, kiedy robiło się dużo głupot, zwłaszcza z powodu płci pięknej, kiedy chodziło się na szkolne imprezy, robiło klasowe ogniska, piło nielegalnie alkohol. Kiedy było się rozbrykanym głupkiem, a postępowanie nie przynosiło ze sobą zbyt wielu negatywnych konsekwencji.

3.„ Chop Suey!” – System Of A Down


A teraz pora na mocniejsze uderzenie i kultowy SoaD! Oj słuchało się tego kilka lat temu! To jeden z tych numerów, które są tak energetyczne, że człowiek ma ochotę coś rozwalić podczas słuchania. Albo wykonać „samobójcze cięcie”. To już zależy, co kto woli.

4.„ The Mission Main Theme” - Ennio Morricone


I gwałtownie zmieniamy klimat :) Jako wielki miłośnik kina, uwielbiam również i muzykę filmową. A Morricone należy do najwybitniejszych kompozytorów, jakich ziemia nosiła. Stworzył tak wiele muzycznych majstersztyków, którymi ubogacił dziesiątki filmów, że trudno wybrać jeden najlepszy. Na mnie jednak ogromne wrażenie robi motyw główny z cudownego filmu „Misja” z 1986 roku. No po prostu posłuchajcie tego arcydzieła!

5.„Mr. Brightside” – The Killers


Któż nie zna „The Killers”? To popularny zespół, który na dobrą sprawę zacząłem poznawać dopiero kilka lat temu. Mają w dorobku wiele przebojów, ale ja ostatnio zarzynam wręcz „Mr. Brightside”. Ma coś niesamowitego w sobie ta piosenka, że mam ochotę wykrzykiwać jej słowa, zawsze gdy ją słyszę. I ten świetny teledysk, z Polką Izabellą Miko, która wygląda tutaj po prostu jak śliczna laleczka.

6.„Nightcall” – Kavinsky


"Drive" to nie jest zwykły film. To dzieło absolutnie wybitne. W nim wszystko jest idealnie dobrane. A zwłaszcza muzyka. Powyższa piosenka doskonale oddaje klimat filmu, uzupełnia obraz i sprawia, że nawet długo po seansie jeszcze go przeżywamy.

7.„Nienawiść” – Myslovitz


A jaki jest mój ulubiony polski zespół? Oczywiście Myslovitz. Ale to stare dobre Myslovitz z wspaniałym artystą Rojkiem. Zwiastun „Ślepnąc od świateł” wbił mi znów w głowę wybitny utwór pochodzący z płyty "Miłość w czasach popkultury" wydanej w 1999 roku. Czuć w tym kawałku bunt, ból, strach, ale też i nadzieję. To jest Muzyka przez duże M!

8.„Can't Help Falling In Love” – Elvis Presley


A teraz przenosimy się w czasie, by pozwolić, by oczarował nas urzekający głos Króla Rock&Rolla! Poruszająca ballada miłosna, które coverowana była setki razy. Jednak oryginał ma w sobie prawdziwą magię… Ten utwór sprawia, że przed oczami ma się od razu tą ukochaną osobą i pragnie przy niej być… I tulić się do niej, by potem obdarzyć gorącym pocałunkiem…

9.„Go Solo” – Tom Rosenthal


Skoro zrobiło nam się tak błogo, to pozostańmy przy pięknych, poruszających klimatach. Wsłuchajcie się w ten muzyczny cud. Prosta piosenka, ale jaka wzruszająca… Wprowadza mnie w nastrój, w którym mam ochotę płakać. Ale nie ze smutku… Nie umiem tego nawet opisać. Ale mam nadzieję, że przeżywacie to tak samo jak ja.

10.„Dla Narodowych Sił Zbrojnych” - Schmaletz


A teraz uderzamy w patriotyczne tony. Blisko miesiąc temu obchodziliśmy setną rocznicę odzyskania Niepodległości. Mało który utwór (może poza Rotą, Bogurodzicą i Mazurkiem Dąbrowskiego) kojarzy się z tym dniem 11 Listopada tak bardzo jak ten wyżej. A poznałem go 3 lata temu, właśnie jedenastego dnia listopada, w Warszawie, tuż przed rozpoczęciem Marszu Niepodległości. Słuchać tego w blisko stutysięcznym tłumie to coś wspaniałego. Przeżycie, które będę wspominał do końca życia!


Na dzisiaj to wszystko. Mam nadzieję, że jakieś polecane przeze mnie utwory Wam się spodobały, a co najważniejsze, wywołały w Was jakieś konkretne emocje.

Do zobaczenia w kolejnym tekście!

@kusior


Grafiki pochodzą z Pixabay.


Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/


Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Szczególnie lubię także "Nienawiść" :)

Genialny utwór :D

..huhuhhu, to żeś nieźle namieszał Panie :D

Chciałem, żeby różnorodnie było :D