Bezwarunkowy Dochód Podstawowy - 1300 dla każdego - chora utopia czy wielka szansa?

in #polish2 years ago (edited)

Takie tam moje małe dywagacje na temat bezwarunkowego dochodu podstawowego, o którym jest ostatnio głośno w naszym kraju.

I może jeszcze małe post scriptum do samego filmu.

W tym utopijnym państwie, o którym mówię na końcu, i w którym udało by się prowadzić BDP, faktycznie mogłoby dojść do sytuacji, w której w długim okresie ludzie by się stali leniwi, głupi i roszczeniowi, ale nie byłby to efekt wyłącznie BDP, ale po prostu efekt dobrobytu. Dzisiaj też są ludzie głupi, leniwi i roszczeniowi (i nie chodzi mi o beneficjentów socjalu), mimo że nie ma BDP. Po prostu jest to efekt uboczny dobrobytu. Odsyłam tu do eksperymentu eksperymentu Calhouna (chociaż tam faktycznie istniało nieograniczone BDP), ale i do tego, co dzieje się w zachodnich krajach rozwiniętych.

► Mój Twitter ► twitter . com / Kylu12488

► Mój kanał na YT ► youtube . com / user / kylu12488

Miniaturka: By Stefan Bohrer - flickr . com / photos / generation-grundeinkommen / 10577574344 / , Public Domain, commons . wikimedia . org / w / index . php ? curid=41384146

Wsparcie (tytułem "darowizna"):
Krzysztof Skwarczyński
52 1140 2004 0000 3902 4850 2704
paypal . me / kylu12488

BTC: 1K6jUCtqMLeepqgh4hHwaBKDmZBA3LTy49
BCH: bitcoincash:qzdxwh5wkau4z22pc0qphm4w7kf75ym3lcuc220ct8
LTC: LbwRVYcF5tjcHJjeG3FJYGZ9MJsTik4UAw

Sort:  

Dear @kylu12488, we need your help!

The Hivebuzz proposal already got important support from the community. However, it lost its funding a few days ago and only needs a few more HP to get funded again.

May we ask you to support it so our team can continue its work this year?
You can do it on Peakd, ecency,

Hive.blog / https://wallet.hive.blog/proposals
or using HiveSigner.
https://peakd.com/me/proposals/199

Your support would be really helpful and you could make a difference.
Thank you!