[PL/ENG] JERSEY

in #polish4 years ago (edited)

Hejka!

Dzisiaj chciałabym się podzielić z wami pewnym miejscem, które oczarowało mnie na zeszłorocznych wakacjach :)
Nie wiem czy kiedykolwiek słyszeliście o wyspie Jersey. Jeśli nie to chętnie wam o niej opowiem. Znajduje się pomiędzy Francją a Wielką Brytanią. Jest małą, uroczą wyspą, która przyciąga wielu turystów z Francji, którzy muszą tylko przepłynąć promem, aby się tam dostać, ale też mieszkańców blisko położonej wyspy Guernsey.

IMG_20190808_103724.jpg

❓JAK SIĘ TAM ZNALAZŁAM❓

Była to naprawdę spontaniczna decyzja. Z racji tego, że jestem niepełnoletnia wyruszyłam tam z ciocią i zabookowałyśmy, uwaga, miejsca w autobusie oraz na promie :D Nie wiem co nas do tego popchnęło, no ale taka dłuuuga podróż nauczyła mnie wiele oraz bardzo dużo widziałam. Nie zliczę ile widziałam pól i pracujących tam maszyn czy gwiazd podczas bezsennych nocy, lecz to był dopiero początek. Jechałyśmy autobusem w jedną stronę około 2-3 dni, a promem około godziny. Tyłek bolał, ale to ile widziałam i przeżyłam to moje. Gdyby nie teraźniejsza sytuacja to w tym roku bez wahania wybrałybyśmy samolot.
PANO_20190801_142829.jpg

❓KULTURA❓

Pierwszego dnia wyszliśmy do kawiarni, aby zjeść powitalne ciastko i wypić kawę, oczywiście najpierw musieliśmy je zamówić przy ladzie. Jakie było moje zdziwienie kiedy mężczyzna którego nie znaliśmy uśmiechnął się i zaczął nas komplementować i życzyć smacznego. Nigdy w Polsce czegoś takiego nie doświadczyłyśmy, a tutaj to nie była jedyna taka sytuacja w czasie całego wyjazdu.
Zdziwiło mnie też zachowanie na ulicy, ponieważ u nas trzeba uważać na pasach, ponieważ nie każdy się zatrzymuje, tam jednak zatrzymują się na wszystkich pasach, to ty masz tam stu procentowe pierwszeństwo. Ogółem kultura na drogach jest bardzo wysoka, ponieważ są tam strasznie ciasne drogi, przez co kierowcy są przyzwyczajeni, że trzeba być spokojnym i opanowanym przy najgorszych sytuacjach.
Co rok odbywa się w sierpniu Battle of Flowers. Jest to parada, podczas której można podziwiać wiele platform robionych własnoręcznie! Platformy osiągają nawet takie wielkości jak dom! W tamtym roku z tego co pamiętam to było ich bardzo dużo. Najbardziej wryły mi się w pamięć platformy, które były na kształt konewki, ulu czy nawet groźnej królowej Zimy jadącej na rydwanie. Cała otoczka wokół tej parady jest cudowna! Niestety nie mam żadnych zdjęć ani filmików, ponieważ wtedy strasznie wiało i padał deszcz :/

PANO_20190807_203846.jpg

Stwierdziłam, że podzielę ten temat na dwa lub trzy części, więc za niedługo powinien pojawić się następny post o moim wyjeździe.

IMG_20190816_200140_HDR.jpg

Do usłyszenia!

oddzielnik.webp

Hi!

Today I would like to share with you a place that charmed me in last year's holidays :)
I don't know if you've ever heard of the island of Jersey. If not, I will tell you about her a little bit. Jersey is located between France and Great Britain. It is a small, charming island that attracts many tourists from France and also the inhabitants of the nearby island of Guernsey.

❓HOW I GOT THERE❓

It was a really spontaneous decision. Due to the fact that I am underage, I went there with my aunt and we booked the place on the bus and on the ferry :D I do not know what pushed us to do it, but such a long journey taught me a lot and I saw a lot. I will not count how many fields and machines or stars I saw during sleepless nights, but it was just the beginning. We travelled by bus in one direction for about 2-3 days, and by ferry for about an hour. The rump hurt, but how much I saw and survived is mine. If it wasn't for the current situation, we would have chosen the plane without hesitation this year.

❓CULTURE❓

On the first day we went out to the cafe to eat a welcome cake and drink coffee, of course, we had to order it at the counter first. What was my surprise when the man we didn't know smiled and began to compliment us. We have never experienced such a thing in Poland, and here it was not the only such situation during the whole trip.
I was also surprised by the behaviour on the street because we have to be careful because not everyone stops on a walkway in Poland, but there they stop in all walkways, you have a hundred per cent priority there. In general, the culture on the roads is very high, because there are terribly narrow roads there, which makes drivers used to be calm and controlled in the worst situations.

Every year, the Battle of Flowers takes place in August. It is a parade during which you can admire many platforms made by hand! Platforms even reach the size of a house! Last year, from what I remember, there were a lot of them. The platforms in the shape of a watering can, a beehive or even the threatening Queen of Winter riding on a chariot caught the most in my memory. The whole environment around this parade is wonderful! Unfortunately, I do not have any photos or videos, because it was very windy and raining then: /

I decided to divide this topic into two or three parts, so soon there should be an another post about my trip.

See you soon!

Sort:  

Ogólnie to podziwiam, żeby jechać ponad 2 dni, żeby zobaczyć samą Jersey. Skąd taki pomysł?

P.S zmień tag z pl-travel na pl-travelfeed

Ja nas również podziwiam, naprawdę nie wiem jak dałyśmy radę 😅 Zdecydowałyśmy się na busa, ponieważ nigdy nie leciałyśmy samolotem.
Bałyśmy się, że zgubimy się na lotnisku lub coś złego zrobimy. Teraz mimo wszystko będziemy lecieć samolotem jak wszystko się uspokoi :) Dziękuję za radę! 🥰

Parady fajne są, trochę infantylne ale integrują miejscowych. W sumie sympatycznie jest. Południowa Francja

IMG_5667.JPG

IMG_5763.JPG
Dawaj fotki.

Niestety nie mam żadnych, ponieważ wiało i padało i jakość byłaby okropna :( Jeśli kiedykolwiek będę jeszcze na tej paradzie to na pewno uzupełnię mój album o zdjęcia tych wspaniałych platform! 😁

elegancko komponują się tam cztery odcienie błękitu, na tej pierwszej fotce :)

pisz pisz,
o swoich podróżach, wrażeniach, wklejaj dużo zdjęć i wymień jakiś tag na #pl-travelfeed

@tipu curate :)

Też tak uważam 😊 Bardzo dziękuję za miłe słowa i radę! 🥰