[PL/ENG] Jak trendy wpływają na młodych ludzi? / How trends affect young people?

in #polish2 years ago

image.png

⬆️https://imerikamarie.com/lets-chat-becoming-that-girl-tiktok-trend/

Cześć!

Dzisiaj dość krótki post o moich przemyśleniach na temat jednego z trendów, który mocno rozwinął się ostatnimi czasy na social mediach, a najbardziej na TikToku. Trend "that girl" pojawił się już w 2021 roku, gdy rozpoczął się temat glow upu kwarantannowego. Chodzi w tym o to, że ludzie zaczynali bardziej dbać o cerę, więcej ćwiczyć, ograniczali fast foody. I to było naprawdę super! Do czasu...

Hi!

Today, a fairly short post about my thoughts on one of the trends that has developed strongly on social media, and the most on the TikTok. The "that girl" trend emerged as early as 2021, when the quarantine glow-up topic began. The point is, people started looking after their complexions more, exercised more, cut down on fast food. And it was really cool! By the time...

image.png

image.png

Często przeglądam TikToka i ostatnio zaniepokoił mnie powrót tego trendu, ale już w innej formie. Dziewczyny tak mocno chciały zostać "that girl", że nawet się nie zastanawiały jak to zrobić i na czym w ogóle to polega.
Młode dziewczyny zaczynały wstawać o piątej, mimo że tego nie chciały i później chodziły cały dzień zmęczone. Zaczynały robić wszystko by dopasować się do tego trendu. Jadły mniej, najlepiej to same warzywa i owoce bez żadnych zbilansowanych diet.

I browse TikTok a lot and I've been concerned about the return of this trend recently, but in a different form. The girls wanted to be "that girl" so much that they didn't even think about how to do it and what it was all about.
Young girls started to wake up at 5 am, even though they didn't want to, and then were all day tired. They began to do everything to fit this trend. They ate less, preferably just vegetables and fruits, without any balanced diets.

image.png

image.png

image.png

Sama dzięki temu trendowi (jeszcze na początku 2021r.) dowiedziałam się wielu świetnych rzeczy i dotąd z nich korzystam, ale trzeba pamiętać, że najważniejszą zasadą jest bilans. Nie można rezygnować z normalnej diety, tylko dlatego, żeby wychodziły fajne zdjęcia, aby dodać je na Instagrama.
Trzeba we wszystkim zachowywać umiar. Jeśli masz ochotę coś zrobić to zrób, nie myśl, czy to będzie aesthetic.

Thanks to this trend (still at the beginning of 2021) I learned a lot of great things and I use them so far, but you have to remember that the most important rule is the balance. You cannot give up your normal diet just because cool photos come out to add to Instagram.
You have to keep proportion in everything. If you feel like doing something, do not think it will be aesthetic, just do it!

image.png

Młode osoby mam wrażenie, że za bardzo lubią podążać wyznaczanym torem przez influencerów. Dążą za nim krok w krok nie myśląc o tym co oni lubią i co oni chcą osiągnąć. Dlatego ważne jest, by znaleźć influencerów, którzy pozytywnie motywują, ale też uświadamiają swoich obserwujących, że każdemu zdarza się nie mieć produktywnego dnia, wstać o 12, nic nie robić cały dzień-i to jest kompletnie normalne i dobre :)
Podsumowując, trendy są świetne o ile są rozpowszechniane z głową, o ile ten trend nie robi się toksyczny i o ile myślimy o sobie.

I think that young people like to follow the track set by influencers too much. They follow them step by step without thinking about what they like and what they want to achieve. That is why it is important to find influencers who motivate positively, but also make their followers aware that it happens that you sometimes you don't need to have a productive day. It's normal that sometimes you want to wake up at 12, do nothing all day - and that is completely good :)
All in all, trends are great as long as they are disseminated wisely, as long as the trend doesn't get toxic and as long as we think about ourselves.

Sort:  

Ja to już chyba jestem stary. Nie mam TikTok i nie wiem, jakie trendy są na świecie. Nie obserwuje żadnego inflencera.

Zawsze twierdziłem, że podążanie za czymś, co jest modne tylko dlatego, że jest modne to głupota.

Czasy się zmieniają, mi świat kreowany przez TikToka czy Instagrama strasznie się nie podoba. Wręcz czasem jak przeglądam zdjęcia z insta czy TikToka to mnie to wszystko śmieszy. Ludzie tańczą, błaznują przed telefonem tylko po to, by zdobyć kilka nic niewnoszących to życia Laików

Ale faktycznie jeśli ty przeanalizujesz i wyciągniesz cos mądrego do swojego życia z tego Trend Świata to super. Ważne, by się rozwijać!

Z trendów dużo dobrego można wyciągnąć, ale tak jak Ty, myślę, że dużo osób podąża za czymś, co jest modne, tylko dlatego, że jest modne. Tak było na przykład ze skarpetami (dość dziwny przykład, ale prawdziwy 😅). Krótkie skarpety w zimie chyba 2018 roku były cool i każdy je nosił, więc gdy ja miałam zawsze długie, bo co ja będę marznąć na zimnie tylko dlatego, żeby modnie wyglądać, to dużo osób się ze mnie śmiało. Nie minęło kilka miesięcy, a ludzie zaczęli chodzić w długich skarpetach i nawet zaczęli je wystawiać na spodnie, tylko dlatego by je pokazać. I nikt już nie pamiętał jak jeszcze pare miesięcy temu się ze mnie śmiali 💁🏼‍♀️

Można powiedzieć, że wyprzedziłaś trend!

Dokładnie! 😅 Ja im ciągle powtarzałam, że one jeszcze będą modne :P

To zdecydowanie nie moja bajka. Nie mam TikToka, Twittera, czy innych aplikacji. Pozostałam przy Facebooku (którego i tak bardzo mało używam), no i Instagram który pozwala mi rozwijać swoją pasję 🙂 co do tego trendu... Ja i tak nie umiem trzymać się postanowień, szczególnie dotyczących diety więc mi nie grozi zatracenie się w nim 😅

Zauważam, że im mniej social mediów, tym człowiek o wiele zdrowszy. W wakacje uwielbiam sobie robić kompletny reset i nie włączać ich przez tydzień lub więcej :D

Jeśli nadal to potrafisz, to bardzo dobry znak! 😄😄😄