Ser "Feta" + Szpinak = Kotlet mielony :)

in #polish6 years ago

Któż z nas nie pamięta barów mlecznych, stołówek zakładowych czy zakładów żywienia zbiorowego - gdzie w poprzednim ustroju serwowano nam niezapomniane kotlety mielone tzw. "klopsy". Dziś na obiad (lubię klopsy) zrobiłem kotlety mielone z dodatkiem szpinaku i serem feta w roli głównej . Przedstawiam więc Wam przepis i bardzo proste wykonanie.

SuperBanner_Creation_2018-04-14_084735.jpg

Do naszych klopsików potrzeba:

  • 1 kg. mięsa mielonego
  • ok. 250 g. sera "Feta"
  • ok. 250 g. szpinaku( miałem mrożony)
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 jajka

Mięso mielone doprawiamy według uznania ( ja dodaję prócz majeranku troszeczkę rozmarynu, tymianku, oregano oraz bazylii ) sól, pieprz ziarnisty zmielony młynkiem, jajeczka i dosłownie około 3 łyżek bułki tartej. Do mięsa ścieram na drobnej tarce 1 cebulę.

IMG_20180414_122951.jpg

Zamrożone krążki szpinaku prużę na maśle, oczywiście dodając czosnek ( szpinak i czosnek to na prawdę udana kompozycja smakowa)

IMG_20180414_112514.jpg

IMG_20180414_112456.jpg

Szpinak doprawiamy solą i pieprzem - po obróbce cieplnej odczekujemy by wystygnął.
Formujemy w dłoni " miseczki "z mięsa mielonego po czym nakładamy ( w zależności od wielkości klopsa) niepełną łyżkę stołową szpinaku. Tutaj wkracza poczciwy pan - Ser Feta. :)

IMG_20180414_123013.jpg

Dodajemy po środku pasek sera feta, i zamykamy tak, aby całość znalazła się w środku naszego kotleta mielonego.
Potem nadajemy kształt naszym klopsikom :) Formujemy jak nam się podoba :)

IMG_20180414_123044.jpg

IMG_20180414_123102.jpg

W taki sposób swoje mielone uformowałem ja He He....

IMG_20180414_123832.jpg

Może nie aż tak starannie, ale co tam i tak za chwilę je zjemy :)
Smażymy z obu stron do zarumienienia ....

IMG_20180414_124800.jpg

Teraz najlepsze : wykładamy na talerze, ziemniaczki i ogórek kiszony ( buraczki też wskazane) i nasz obiadek jest gotowy. Zwykły klops - a jednak zupełnie inny .........

IMG_20180414_130952.jpg

Proste, tanie, dobre danie na sobotni obiadek ( oczywiście może nie co tydzień, ale kiedy dostaniemy ochotę na starego, poczciwego klopsa.

Troszeczkę za mało podsmażyłem hihi :)
Życzę smacznego...........:) Pozdrawiam serdecznie - może dodajecie coś jeszcze do takich kotlecików to z wielką chęcią zapoznam się z Waszymi poradami.

Do miłego......................

Sort:  

Fakt, czosen + szpinak to piękna sprawa. A kotlety ciekawe, muszę kiedyś spróbować, choć ciężko u mnie w domu z eksperymentami kulinarnymi - żona przywykła do określonych smaków nie ma takiej żyłki kulinarnej przygody jak jej mąż :D

Zrób Żonie niespodziankę - wiadomo nie każdy lubi np. zioła prowansalskie( moja zona ich wręcz nie cierpi) dlatego też dla niej robię tradycyjnie a sobie dodaję wszystkiego i eksperymentuję przy tym ze smakami :)

Ze szpinakiem i serem feta to takie polsko-greckie mielone ;) :)

A to nie wiedziałem ...... teraz mogę mówić, że zamiast miałem klopsy na obiad, to powiem grecko - polskie danie...i się zdziwią haha Pozdrawiam Cię Ewuniu.

Ewa, to samo pomyślałem! :)

Trzeba było zawołać na te klopsiki......

No nie pomyślałem, kolejnym razem dam Tobie znać :)

Wiem wiem - Dziękuję bardzooooooo :) czytałem i zagłosowałem :)