Moja największa miłość... "Aaa pieski dwa..."

in #polish5 years ago

Post powstaje w ramach "Projekt 365 dni"




Witajcie!




Cześć! Dzisiaj opowiem wam o najlepszym przyjacielu człowieka. Wiecie o kim mówię? Musicie wiedzieć. Oczywiście mówię tutaj o psie. Czy zastanawialiście się kiedyś Kto pierwszy powiedział, że pies jest najlepszym przyjacielem człowieka? Skąd w ogóle wzięło się takie stwierdzenie? Zapraszam do przeczytania tego posta.


Krótko o Projekcie 365 dni:


“Projekt 365 dni” jest projektem, który będzie realizowany na moich kontach. Przedsięwzięcie zakłada powstanie 365 postów, które będą ukazywały się codziennie na konkretnym koncie. Posty będą się ukazywały na kontach @mizej , @mizej-studio oraz @pl-pszczelarstwo. Projekt rozpoczyna się 1 stycznia, a kończy 31 grudnia 2019 roku. Treści będą oznaczane tagiem #365dni oraz będą reblogowane na specjalnie do tego stworzonym koncie @projekt365dni



Jestem psim maniakiem




Jak pewnie możecie zauważyć Jestem wielkim wielbicielem zwierząt Ba nawet teraz gdy piszę tego posta siedzi mi na kolanach jeden stwór i tak jest psiak. Jest to mój piesek, którego bardzo lubię. Nie piesek, a raczej suczka. Jest to York. Co wy uważacie o tej rasie? Wiem, wiele osób uważa, że to nie jest pies, a szczur. Ja sam niekiedy żartobliwie tak je nazywam. Wiele osób mówi, że te psy nie spełniają podstawowej roli jaką jest obrona człowieka.
Ja zawsze odpowiadam, że tak, nie spełniają. Nie spełniają funkcji obronnej, ale czy aby napewno po to utrzymujemy takie psy? Czy kupująć York'a (Yorkshire terrier) myślimy o obronie naszej posiadłości czy chociażby nas samych? Nie wydaję mi się.


Dlaczego pies jest najlepszym przyjacielem człowieka?



Psy bez wątpienia są bardzo oddane człowiekowi. Same psy pomagały zapewne człowieki w polowaniach na dinozaury Klik. A tak na serio, to trzeba pamiętać, że psy towarzyszą człowiekowi od tysięcy lat, kiedy to towarzyszyły im przy posiłkach. I tak człowiek w perspektywie czasu z walecznego wilka stworzył posłusznego i bezbronnego szczura 😆.


Moim zdaniem pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, ponieważ jest mu bezgranicznie ufny. Psy nie patrzą z góry na człowieka. Wszystko zależy od nas. To my decydujemy, czy w oczach psa staniemy się miłym właścicielem, czy może katem, który znęca się nad bezbronnym zwierzęciem, które niczym nie zasłużyło na takie traktowanie. Psy to naprawdę inteligentne zwierzęta, które na pewno dużo rozumieją. Z pogardą patrzę na osoby, które nienawidzą zwierząt. Z jeszcze większą pogardą spoglądam na tych, którzy się nad nimi znęcają.



Kto pierwszy powiedział, że "Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka"?




Zastanawiało mnie to kto po raz pierwszy powiedział tą znaną nam wszystkim frazę. Sięgnąłem nawet do Książki Pana Bralczyka pt. "500 zdań polskich", lecz i tam nie znalazłem odpowiedzi. Skorzystałem więc z Internetu, szukałem na Wikipedii, ale nie mogłem nigdzie odnaleźć rozwiązania. Postanowiłem więc wpisać interesującą mnie frazę w języku angielskim. Moim oczom ukazał się materiał napisany na Wikipedii, który opisywał właśnie tę frazę.


Po raz pierwszy (pierwszy raz, który został udokumentowany) frazę tę wypowiedział Fryderyk II, który był niemieckim władcą w XVIII wieku.

Powiedzenie to spopularyzował Frederic Ogden Nash w jednym ze swoich poematów.

Lubię takie ciekawostki, szkoda, że nie mogę czytać takich materiałów na STEEM. Mógłbym zaspokoić mój poznawczy instynkt.


A co z moimi psiakami?




Dziwne byłoby gdybym opowiadał o tym jakie psy są dobre, a nie posiadał chociaż jednego. Posiadam aż trzy, ale przywiązany jestem najbardziej do dwóch suczek, które mieszkają razem ze mną w domu.
Wabią się Mika oraz Nela. Mika jest matką Neli. Szczerze powiedziawszy to bardziej lubię Mikę, ale wynika to z mojego przywiązania do niej. Jest ze mną już 7 lat, a Nela dopiero 3 lata.

Poniżej zamieszczam zdjęcia moich suczek, a was zachęcam do publikowania w komentarzu zdjęć swoich pociech.



Mika, która leży spokojnie, aby nie zostać wykąpana


IMG_20190217_115657.jpg



Kolejne zdjęcie Miczki, która jest nadal smutna, bo wie co ją czeka :)


IMG_20190217_120028.jpg



A tutaj Nela, która szczęśliwie spogląda w obiektyw


DSCN3226.JPG



A tutaj Nela, która jest po kąpaniu, ale przed czesaniem


IMG_20190217_115809.jpg



Film na dziś:




br>

Ważne linki:

@projekt365dni
@mizej
@mizej-studio
@pl-pszczelarstwo
@pl-spolecznosc
Donacje




Trzymajcie się! Do jutra!


Sort:  

HOW CUTE!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Thanks! :)

I saw your profile. If you want you can post photo of your pretty dog (Shih Tzu I guess). I really like your dog ❤

Yes! Shih Tzu is right. Thank you.. I Love Dogs. You have a cute one too!! :-)

Jakie urocze piesełki, jejku, jejku! °3°

Posted using Partiko Android

Yorki to tak naprawdę przytulanki. Kochają ciepło i bliskość. Do tego bardzo inteligentne, powiedziałbym nawet przebiegłe i chytre. Jak tylko ogarnie się ich wrzaskliwość, to można mieć życiowego towarzysza.

Moja suczka :3

Majaaaa

Posted using Partiko Android

O tak!

A w dodatku to wielkie wymuszacze :)
Nie dadzą człowiekowi spokojnie zjeść.

Te małe kudłate potworki po zmoczeniu wyglądają nawet słodko <3

Seems that you have no deposit. Plase send any amount of SBD or STEEM to @tipU to use @tipU services :)