[PL] Kultowe Polskie Przeboje- Tydzień Dwudziesty piąty

in #polish5 years ago

Kultowe Polskie Przeboje 1.png

Post powstaje w ramach "Projekt 365 dni"




Witajcie!



Cześć! Witam was w kolejnym poście przedstawiającym kultowe polskie przeboje. Jeszcze raz chciałbym wam wszystkim podziękować za to, że jesteście ze mną i regularnie czytacie moje treści. Dzięki!


Krótko o Projekcie 365 dni:


“Projekt 365 dni” jest projektem, który będzie realizowany na moich kontach. Przedsięwzięcie zakłada powstanie 365 postów, które będą ukazywały się codziennie na konkretnym koncie. Posty będą się ukazywały na kontach @mizej , @mizej-studio oraz @pl-pszczelarstwo. Projekt rozpoczyna się 1 stycznia, a kończy 31 grudnia 2019 roku. Treści będą oznaczane tagiem #365dni oraz będą reblogowane na specjalnie do tego stworzonym koncie @projekt365dni


Zaczynajmy!






1. Elektryczne gitary- Jestem z miasta



Na pierwszej pozycji w dzisiejszym zestawieniu pojawia się zespół Elektryczne gitary wraz z utworem "Jestem z miasta". Osoby pochodzące ze wsi nie powinny się obrażać. Jestem pewny, że autor tekstu nie miał na celu urazić żadnego wieśniaka czy wieśniaczki. Bardzo lubię tę piosenkę za to, że jest ona bardzo pozytywna, a jej tekst zachowuje dystans do pochodzenia autora.

Zapraszam do odsłuchania utworu:



2. Lady Pank- Hotelowy Kram



Na kolejnej pozycji w naszym zestawieniu pojawia się już stały gość w naszych zestawieniach. Oczywiście mówię tutaj o zespole Lady Pank. Tym razem możemy przesłuchać utwór pochodzący z płyty "Ohyda", a konkretnie utworu "Hotelowy Kram". Warto wytłumaczyć czym jest kram, ponieważ część z was może nie wiedzieć co to jest. Kram jest to drewniane stoisko, ale potoczne znaczenie tego słowa oznacza nieporządek, bałagan. Tak więc tytuł utworu oznacza Hotelowy nieporządek.

Zapraszam do odsłuchania utworu:



3. T.Love- Black and blue



Na trzeciej pozycji w tym zestawieniu możemy usłyszeć coś czego jeszcze wcześniej w tej serii nie było. Utwór "Black and blue" jest wykonany po angielsku. Zamieściłem go jednak dlatego, że chyba każdy uważa zespół T.Love za kultowy, a więc tym bardziej powinniśmy zapoznać się z ich twórczością. Mnie ten utwór szczególnie przypadł do gustu. Możliwe, że do polubienia tego utworu będzie wam wymagana znajomość języka angielskiego. Nie występują tutaj jednak trudne słowa, można się ich nauczyć w 30 minut, nawet jeżeli jesteśmy kompletnymi amatorami.

Zapraszam do odsłuchania utworu:



4. Republika- Telefony



Na czwartej pozycji w dzisiejszym zestawieniu pojawia się już nawet nie kukltowy, a legendarny zespół Republika wraz z Grzegorzem Ciechowskim na czele. Utwór "Telefony" jest niezwykle pozytywny. Szczególnie lubię w nim to wesołe "Trrrrrr" zaśpiewane przez CiechZauważyłem, że wyjątkowo rzadko ten zespół występuję w naszych zestawieniach. Myślę, że to zmieni się w następnych zestawieniach.

Zapraszam do odsłuchania utworu:



Maanam- Nie poganiaj mnie



Dzisiejsze zestawienie kończy utwór, który mam nadzieję wtrąci was w wesoły rytm przed nadchodzącym weekendem. Wokalistki skrywającej się pod pseudonimem Maanam nie muszę nikomu przedstawiać. Piosenka ta jest napewno wszystkim znana. Ja w niej najbardziej lubię jej tekst oraz radość, która wypływa z głosu Maanam. Po prostu kocham takie brzmienia.

Zapraszam do odsłuchania utworu:



GŁOSOWANIE NA PIOSENKĘ TYGODNIA



Ważne linki:

@projekt365dni
@mizej
@mizej-studio
@pl-pszczelarstwo
@pl-spolecznosc





Trzymajcie się! Do jutra!


Sort:  

Zagłosowane. :) Wahałem się pomiędzy Republiką a Maanamem, ale... nie zdradzę na kogo zagłosowałem. :)

Dzięki za zagłosowanie :)
Myślę, że zagłosowałeś na Maanam, ale to tylko mój strzał ;)