#temaTYgodnia - Ja i moje hobby #Motomaniak

in #polish6 years ago (edited)

Hej! :)

TemaTYgodnia - ja i moje hobby

Chyba większość czytających moje posty może się domyślić, że moim hobby są samochody ;-) Tak, to racja, jednak tutaj oprócz samochodów chciałbym opisać jeszcze jedno dodatkowe hobby którym się interesuje.

Samochody

img.jpg

Dość dużo ludzi pyta czemu mówię samochody a nie motoryzacja. Ponieważ tak naprawdę tylko "buda na czterech kołach" mnie interesuje. Aczkolwiek na motocykle też lubię popatrzeć.

Czemu akurat autka? Od małego dziecka zawsze kręciły mnie tematy o samochodach jak i same samochody, zawsze chciałem poznawać je bliżej, z każdej strony. Oczywiście nie zabrakło wtedy "Wujek przewieź mnie "plose" nowym samochodem". Tak, mimo że był to stary Opel nadal jarało mnie to bardziej niż jakikolwiek plac zabaw. Swoją przygodę z samochodami zacząłem w wieku 15 lat gdzie na prawym fotelu spędzałem tyle czasu ile się dało. Prawo jazdy odebrałem miesiąc po 18-tych urodzinach - wtedy mogłem wziąć od taty samochód i "pojeździć z kumplami". Pamiętam jak dziś tą radość w sercu gdzie po tylu latach doczekałem się tej chwili.

Samochodu używam nie tylko jako środka transportu z punktu A do punktu B. Jest to moje miejsce wyciszenia, przemyśleń i beztroskich chwil spędzonych z czymś co naprawdę sprawia mi przyjemność. Setki kilometrów robione weekendami bez celu dają mi sto razy więcej frajdy niż pójście na piwko. Poza tym można poznać ciekawe nowe miejsca o których istnieniu nie miało się pojęcia.

Uwielbianie "przejażdżek" zostało mi do dzisiaj, gdzie każdy inny samochód jest dla mnie jak nowy strój dla modelki.
Jazda próbna przy okazji serwisu samochodu? Jasne! Nie ważne czym, ważne że coś nowego. Nie ma znaczenia czy jadę starym seatem czy nowym Audi. Ważne że jadę, ważne, że nikt mi nie przeszkodzi i mogę być sam na sam ze sobą. Takiej poczuci wolności życzę każdemu z Was!

Modelarstwo

_1474102184.jpg

Szerokie pojęcie, jednak w moim przypadku konkretnie chodzi o makiety kolejowe. Skala H0 (1:87).
Skąd takie zainteresowanie? Zaczęło się od momentu kiedy z moim dziadkiem robiliśmy porządki na strychu, to wtedy znalazłem stare tory i wagony - nie mogłem odpuścić i znalazłem tego jeszcze 3 pudła z których później stworzyłem pierwszy swój tor na dywanie w przed pokoju ;)

Później poprosiłem o stelarz, aby nikt po tym nie deptał, tak więc dziadek wraz z tatą zrobili mi "stolik" 2x2,5m, gdzie mogłem bez problemu bawić się swoją kolejką. Sprawy poszły tak daleko, że tata przypomniał sobie dzieciństwo i się zaczęło. Bywały momenty kiedy nie wiedziałem kto się bawi.

Zaczęliśmy od nowa tworzyć już profesjonalną makietę, na nowych torach, z nowymi pociągami (dla osób znających temat, tory ROCO wraz z lokomotywami EP-44 i krążył jeden oryginalny ICE z barwami niemieckimi). Niestety, przyszedł czas kiedy chłonęło to zbyt dużo pieniędzy i poszło to z powrotem na strych dziadków. Do dnia dzisiejszego tam zaglądam, jednak w natłoku spraw i obowiązków nie mam czasu, aby kontynuować swoją zabawę. Zajawka nie zniknęła do dzisiaj, na pewno jeszcze do tego wrócę - a może i wrzucę kilka zdjęć jak odrestauruje swoją makietę na Steemit :)


No i to by było na tyle :)
Czekam na Wasze posty, gdzie opiszecie swoje "zajawki".

Piątka! :)

Sort:  

Super się czytało👍

Ciesze się! :) Pozderki!

Też bawiłem się wiele lat TT-tką. Była makieta i niekończące przestawianie składów.
Kolejkę mam do dziś, ale dzieciaki skutecznie ją "przemieliły".

Aż po świętach chyba wolne wezmę i zacznę doprowadzać to do ładu ;)

Bardzo fajny post! Pozdrawiam😊

Dziękuję! Pozdrawiam również :)

Koszykówka, akwarystyka, bitcoin, boks, farmacja, science :

Congratulations @motomaniak! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!