You are viewing a single comment's thread from:

RE: Wise - słów kilka o projekcie majacym ambicje odmienić Steem

in #polish6 years ago

Bardzo mi się ten Wise podoba. Mam już nawet pomysł jak go wykorzystać i to w sposób, który nie został przez Ciebie omówiony :)
Wyjaśnij mi proszę jak wygląda mechanizm wynagradzania kuratorów treści poprzez Wise. Czy to Jędrzej dostanie nagrodę kuratorską, Ty jako zproxowany głosujący czy może obaj? Technicznie oddajecie jeden głos czy obaj jeden za drugim? Duży sens miałoby jeśli to Jędrzej oddaje głos jako pierwszy, a Twój dużo mocniejszy głos "podbija" post tuż za Jedrzejem.

Sort:  

Duży sens miałoby jeśli to Jędrzej oddaje głos jako pierwszy, a Twój dużo mocniejszy głos "podbija" post tuż za Jedrzejem.

Tak to na razie działa. W końcu, jeżeli on mówi, że coś jest warte głosu, to sam też powinien na to zagłosować.

Początkowo myślałem, że użytkownik będzie miał po prostu suwaczek i jeżeli on zagłosuje na X%, to chwile potem ja też na X%. Przy testach okazało się jednak, że tak nie może być, bo nowi użytkownicy mają za słaby głos w niektórych przypadkach, przykładowo ich 1% byłby warty mnie niż tzw. DUST_THRESHOLD, więc możliwe, że będą dwa suwaczki, albo osoba zlecająca głos, zawsze będzie oddawała głos na 100% (to akurat proste zmiany będą) - to będziemy testować właśnie przez pierwszy miesiąc :)

Początkowo myślałem, że użytkownik będzie miał po prostu suwaczek i jeżeli on zagłosuje na X%, to chwile potem ja też na X%.

Jestem niemal pewny, że takie rozwiązanie już istnieje. Łatwo to zaobserwować na przykład tam, gdzie głosuje @kingscrown - chwilę potem jak odda swój głos, pojawiają się głosy od innych użytkowników, ze zdefiniowaną przez nich (tak zakładam) mocą. To samo z głosem na przykład @buzzbeergeek. Nie wiem jakiego narzędzia używają, ale opisane przez Ciebie rozwiązanie już istnieje.

A, no i oczywiście podaję dalej.

narzędzie, które jest spięte z kontem @kingscrown to tzw. trail. Boty głupio śledzą zachowanie wskazanych użytkowników i je naśladują - co ma rzekomo maksymalizować zysk z kuracji.

Problem z trailami jest taki, że osoba śledzona nie ma kontroli nad tymi botami, a właściciel głosu nie ma możliwości wyszczególnienia jak dany głos może być użyty. Jest to bardzo zero-jedynkowa sytuacja.

Albo ufasz komuś kompletnie, że dobrze będzie rządził twoim głosem, albo wcale.

Zaufanie "kompletne" bardzo rzadko istnieje w prawdziwym życiu. Ja mogę być pewien, że znasz się na ważeniu domowego piwa, ale z całym szacunkiem, nie mam pojęcia, czy można Ci zaufać w kwestii oceny, np. która polska piosenka, była by najlepsza na eurowizje :D :)

W takim razie nie wyłapałem różnicy pomiędzy Twoim projektem a takim rozwiązaniem. Zrzucam to na karb nieprzespanych nocy ;)

Ja mogę być pewien, że znasz się na ważeniu domowego piwa

Mógłbyś być tego pewien, gdybyś był pewien, że mam jakąś niezawodną wagę ;) Natomiast z całą pewnością znam się na jego warzeniu ;)