Luźno o - The Man from Earth:Holocene

in #polish6 years ago

Oscary 2018 coraz bliżej, więc co wieczór staram się obejrzeć coś z nominacji. Dzisiaj podczas poszukiwań natrafiłem na film o tytule The Man from Earth: Holocene(2017). Zaintrygował mnie ten tytuł, ponieważ kiedyś oglądałem The Man from Earth(2007) i przypomniałem sobie o istnieniu tego genialnego filmu. Przy skromnym budżecie i świetnej historii, za którą odpowiada Jerome Bixby wyszedł naprawdę dobry sci-fi, w którym chodzi o historię, a nie efekty specjalne. Jerome Bixby jest znany ze scenariuszy do Star Trek(1966) oraz Strefy mroku(1983). Film opowiada historię profesora Johna Oldmana, który niespodziewanie rezygnuje z posady wykładowcy na Uniwerku i postanawia opuścić miasto. Zaprasza swoich znajomych na wieczorek pożegnalny i wyjawia im przyczyny tej decyzji. Jego historia okazuje się bardzo dziwna i nieprawdopodobna. W filmie nie ma napierdalanki ani CGI rodem z Kapitana Ameryki czy Ironmana. Tempo filmu jest stonowane, a akcja toczy się w jednym pokoju. Z biegiem czasu historia opowiadana przez Johna staje się naprawdę zadziwiająca. Tu zakończę mój wywód na temat fabuły, aby nie spoilerować. W swoim czasie polecając go moim znajomym feedback był dwojaki. Jedne opinie były pozytywne, stąd podejrzewam, że Ci którzy film oglądali mają na jego temat raczej dobre zdanie, a drugi rodzaj opinii nie istniał, ponieważ widzowie zasypiali przed zakończeniem filmu :) Po prostu nie dali dotrwać do momentu, w którym historia zaczynała nabierać tempa. Dla mnie jest to świetny film i zdecydowanie polecam.
jerome_bixby_s_the_man_from_earth-512181758-large.jpg
Link do filmweb: The Man from Earth

Wracając do głównego wątku, podjarany odpaliłem youtube, aby sprawdzić co to za film?Czy ma coś wspólnego z filmem opisanym powyżej? Odpalam trailer. - Tak ! - dalszy ciąg po 10 latach. Odpalam :) Na wstępie reżyser obu części Richard Schenkman opowiada o tym, że film jest za darmo do obejrzenia na stronie www.manfromearth.com bla bla bla oraz, że jeżeli Ci się spodoba to kopsnij dolara. Myślę sobie - genialne, to właśnie jest przyszłość, pewnie trochę kaski wpłynęło.
No, ale...obejrzałem film i niestety, ale ja nie dam za to ani centa. Słaba gra aktorska, słaba fabuła, a o zakończeniu nawet nie wspomnę, dramat. No może tylko tyle, że reżyser znowu się wypowiada i mówi nam, że zostawili specjalnie "otwarte" zakończenie, aby móc w razie czego nagrać kolejną część, a może nawet serial. Sory, ale na mnie nie liczcie. Jedyne co miło się ogląda w filmie to co prawda już trochę starsza, ale nadal piękna twarz Vanessy Williams. Na koniec jeszcze dodam, że na stronce film jest co prawda do obejrzenia, ale nie za darmo. Coś mi się wydaje, że po obejrzeniu go już nikt nie chce zapłacić więc lepiej zgarnąć kilka groszy przed niż nic po.

Jeżeli podobała Wam się pierwsza część to proszę uwierzcie mi na słowo i nie psujcie sobie tej świetnej historii oglądając The Man from Earth: Holocene.

Sort:  

[BOT] Witaj n0el na tagu polskiej społeczności steemit.
W #polish umieszczamy artykuły w języku polskim.
Polski czat dostępny jest na https://steemit.chat/channel/polish (wymagane jest osobne konto)
Na tej platformie publikujemy tylko własną, oryginalną zawartość.
Wszelki plagiat traktowany jest jako spam i może zostać oflagowany.
Szczegóły swoich i innych działań związanych z twoim kontem znajdziesz na https://steemd.com/@n0el
Posty zawierające wulgaryzmy i kontrowersyjne treści taguje się poprzez #nsfw.
Więcej informacji uzyskasz tutaj: https://steemit.com/polish/@mattuk/faq-dla-zupelnie-poczatkujacych-uzytkownikow-steemit