Ciasteczka z kleiku ryżowego z dżemem truskawkowo-różanym 👈✌

in #polish5 years ago (edited)

P1070350.JPG

Dzisiaj po wielkim wiosennym sprzątaniu w kuchni, okazało się że mam kilka otwartych paczek kleiku ryżowego. Długo myślałam do czego mogłabym go wykorzystać i powstały pyszne, chrupiace ciasteczka z dżemem truskawkowo-różanym.

Polecam zrobić z podwójnej porcji, gdyż znikają bardzo szybko!

P1070346.JPG

P1070348.JPG

Składniki:

  • 250-300g keliku ryżowego smak bananowy lub inny
  • 4 jajka
  • 250 g masła lub margaryny
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki drobnego cukru lub cukru pudru
  • 2 łyżki mąki kokosowej lub wiórków

P1070344.JPG

Dodatkowo:

  • dżem do wypełnienia ciasteczek

Wykonanie:

  1. Masło i cukier miksujemy na puszysta masę.
  2. Dodajemy po 1 jajku, miksujemy po każdym dodaniu do połączenia składników.
  3. Do masy maślano-jajecznej dodajemy suche składniki ( mąkę kokosową, kleik i proszek do pieczenia)
  4. Jeśli ciasto jest byt suche i kruszy się przy formowaniu, dodajemy jajko.
  5. Z ciasta formujemy kulki, wielkości piłeczki pingpongowej. W każdej kulkce robimy wgłębienie na dżem.
  6. Ciasteczka układamy na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach .
  7. Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 20 min.
  8. Po wystudzeniu posypujemy cukrem puderem i zajadamy.

P1070353.JPG

Smacznego!

P1070354.JPG

Sort:  


Congratulations @nwacrypto!
You raised your level and are now a Minnow!

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Zaciekawiło mnie. Chyba dam radę 🤔😀

Bardzo łatwy i szybki przepis. Ciasteczka znikają ekspresowo! :D

Jak ja dokładnie pamiętam smak tych ciastek...
Juz ponad dekadę ich nie robiłam. Mama mi je ostatnio przypomniała ale jeszcze nie upiekłam.
Robię notkę dla siebie;)