You are viewing a single comment's thread from:

RE: Przedłużanie życia - Tematy Tygodnia

in #polish5 years ago

@fervi jako, że jesteś osobą, która dość biegle orientuje się w sprawach technicznych, mam do Ciebie propozycje pomysłu na wpis. Miałem już wcześniej Ciebie o to zapytać, ale zapominałem. Otóż chodzi o D.Tuba - serwis ten jest nawet fajny, choć niestety posiada ogromną wadę w stosunku do YouTuba, jaką jest usuwalność nagrań po pewnym czasie. Na YouTube bez problemu działają filmy wrzucone nawet kilkanaście lat temu, zaś na D.Tube czasami nawet po kilku tygodniach potrafią przestać działać. Przez to używanie D.Tube staje się bezsensowne. Można jednak rozwiązać ten problem stawiając własny serwer IPFS. I moje pytanie jak takie coś zrobić? Myślę, że to mógłby być dobry pomysł na wpis, wielu osobom by się ta wiedza przydała. W ten sposób można nawet naprawić swoje stare niedziałające filmy D.Tube, ponieważ linki do miniaturek czy źródeł video można w dowolnej chwili edytować. Jednak problem w tym, że to ma jakieś dziwny format, bo raczej nie można tam wkleić linku w tradycyjnym formacie ze zwykłego serwera, np. https://mojastrona.pl/video/filmik001.mp4 takie coś raczej nie zadziała. Druga sprawa to najlepiej byłoby taki własny serwer postawić na czymś w rodzaju Raspberry Pi, bo tradycyjny komputer włączony non stop, to nam podbije rachunki za prąd i to wtedy jest i tak mało opłacalne dla mniejszych twórców. Tam pytam z ciekawości dla siebie na przyszłość i dla innych, bo na razie mam tam tylko trzy filmiki, więc stawianie własnego serwera, nawet jakby miał być oparty o jakieś urządzenie mało zużywające prądu jak Raspberry Pi mi się na chwilę obecną nie opłaca.