DrugWars - piramida finansowa czy fajny pasywny przychód?

in #polish5 years ago (edited)

DrugWars to kolejna gra na steemie. Powstała niecałe dwa tygodnie temu i od początku wzbudziła duże kontrowersje. Jak niektórzy słusznie zauważyli w obecnej postaci to piramida finansowa. Autorzy (@drugwars) postarali się o pulę steemów na wypłatę za udział w produkcji wirtualnej kokainy i wydali grę z maksymalnie ograniczonymi funkcjonalnościami. Założenie w mojej interpretacji było proste, malutka liczba graczy stanie się beta testerami, podczas gdy przez kolejne tygodnie będą trwały prace nad dodaniem zaawansowanych funkcjonalności, które zmienią formę gry z piramidy finansowej na rozbudowaną grę strategiczną, w której największe zyski osiągną Ci najsprytniejsi a nie Ci, którzy zainwestują jak najwięcej steemów.

dw.jpeg

Rzeczywistość okazała się całkiem inna. W pierwszych dniach pewna liczba wielorybów postanowiła zapewnić sobie solidny udział w zyskach z piramidy inwestując pokaźne środki (niektórzy nawet ponad 7 000 STEEM) żeby osiągnąć proporcjonalne zyski. Wystarczy spojrzeć na fajną analizę @jacekw i samemu wyciągnąć wnioski:
Drugwars: Who spent the most? Who received the most? Who earned the highest profit?

Dla nas, malutkich ciułaczy steema znaczy to tylko jedno – korzyść. Wieloryby/delfiny sfinansowały to, że coraz większe nagrody wpadają na nasze konto za kilka minut klikania w przycisk zakup kolejnej budowli produkującej wirtualną kokainę. Oczywiście ta idylla kiedyś się skończy.

Doskonale widać to na przykładzie mojego konta w tej grze. Jedno razowo zainwestowałem nie całe 19 steemów i już po 7 dniach odzyskałem wszystkie środki w nagrodach i z każdym kolejnym dniem zarabiam więcej. Mógłbym też nic nie inwestować i patrzeć jak wpadają mi do kieszeni tysięczne części steem, co dzień. Nie ma, co ukrywać już ten opis zapala w głowie czerwoną ostrzegawczą lampkę, darmowe pieniądze? Jak to? Skąd?

DataNagrody za napadyNagrody za produkcjęWydatkiSaldo
2019.03.120,0010,0290,03
2019.03.140,0021,83418,918-17,052
2019.03.150,0032,565-14,484
2019.03.160,0032,276-12,205
2019.03.170,0042,376-9,825
2019.03.180,012,375-7,44
2019.03.190,0032,637-4,8
2019.03.2003,107-1,693
2019.03.210,0063,3661,679
2019.03.220,0073,3044,99
2019.03.230,0082,9867,976
Suma0,04726,855

Dochód = 7,976 STEEM

Moim zdaniem warto skorzystać z takiej okazji i zarejestrować się do gry. Szczerze mówiąc tyle dni od startu miałbym duże wątpliwości czy inwestycja jakichkolwiek steemów ma teraz sens i się zwróci. Twórcy od kilku dni zapowiadają duże zmiany – nowy model walki i kradzieży zasobów (obecnie wyłączony). Zapewne bardzo utrudni to osiągnięcie zwrotu środków. Jednakże zawsze pozostaje powolna opcja zbieranie drobnych nagród za produkcję bez inwestycji i sama zabawa z nowej gry :-)

Podsumowanie

W mojej opinii gra ma niesamowitą przewagę nad Steem Monsters - jest darmowa, zakupy są tylko opcją a nie koniecznością żeby mieć frajdę z gry. Dla mnie 10$ za startowy zestaw kart Steem Monsters okazał się nie do przeskoczenia (potem jeszcze przeczytałem wypowiedzi, że żeby rozegrać, jakąś sensowną partie koniecznie jest dokupienie kart za kolejne $). Nie chcę płacić za coś, czego nie da się przetestować. Zbytnio przyzwyczaiłem się do normalności, jaką jest możliwość łatwego zwrotu elektronicznych gier, gdy w króciutkim okresie testowym nie spodobają mi się one. DrugWars dał mi właśnie ten model, dopiero jak poklikałem po nim jeden dzień i zobaczyłem że nawet jest fajnie to mogłem się spokojnie zdecydować czy mam w ogóle jakąś ochotę wkładać w to trochę STEEM.

Od dłuższego czasu za to chciałem przyjrzeć się od strony technicznej jak wygląda proces tworzenia gier na blockchain, więc jak tylko dowiedziałem się o darmowym DrugWars stwierdziłem wchodzę w to!


monsters.jpeg


Jeżeli jeszcze nie zaczęliście grać w DrugWars to do rejestracji możecie skorzystać z mojego linku polecającego. Was nie kosztuje to nic a ja dostaje bonus w postaci 5% waszych dochodów z gry

Sort:  

Hm no niby zarejestrować można się za darmo, ale grać już nie. Bez wkładu na początku rozgrywki przyrost surowców jest tak niski że absolutnie zniechęca. Żeby coś zbudować trzeba zbierać nawet tydzień, a jak wprowadzą walki to pewnie w ogóle nie będzie szans uzbierać dość surowców...

Posted using Partiko Android

Hmm, możesz mieć trochę racji i w takim przypadku traci to sens :( Ja na to patrzę pewnie zbyt mocno ze swojej perspektywy, gdy codziennie mogę bez problemu podnosić poziom 3-4 budynkom a ceny kolejnych poziomów zaczynają naprawdę mnie ograniczać może za jakiś tydzień. Do tego czasu logika gry powinna się zmienić więc nie martwi mnie to.

Hello @properfraction! This is a friendly reminder that you have 3000 Partiko Points unclaimed in your Partiko account!

Partiko is a fast and beautiful mobile app for Steem, and it’s the most popular Steem mobile app out there! Download Partiko using the link below and login using SteemConnect to claim your 3000 Partiko points! You can easily convert them into Steem token!

https://partiko.app/referral/partiko

Congratulations @properfraction! You received a personal award!

DrugWars Early Access
Thank you for taking part in the early access of Drugwars.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @properfraction! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @properfraction! You received a personal award!

Look's like you do not like Justin. Did you really downvote him?

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @properfraction! You received a personal award!

Did you downvote Steemit's posts because its owner converted it into a sockpuppets factory? OK, you deserve that badge!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!


Congratulations @properfraction!
You raised your level and are now a Minnow!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!