Ukraińskie monety EURO 2012 - Moja kolekcja #2

in #polish7 years ago (edited)

Oto spóźniona druga część serii kolekcjonerskiej. Publikuję dopiero teraz, gdy dotarła nagroda do @lukmarcus, którą fajnie opisał w swoim poście - https://steemit.com/polish/@marszum/moneta-dotarla-od-teraz-mam-pamiatke-z-euro-2012. Dzisiaj chciałbym opisać Wam moją pamiątkę z Euro 2012!

IMG_20170919_124952.jpg

w tym oto rulonie urodziła się moneta, która powędrowała do @lukmarcus

Euro 2012 - najbardziej widowiskowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej?

Jak każdy zapewne wie zawody te były organizowane wspólnie przez Polskę i Ukrainę. Polska wydała piękne monety srebrne z tej okazji oraz jedną złotą. Podobnie Ukraina, ja jednak zapolowałem na "zwykłe" monety od sąsiadów.

tak obecnie wygląda stadion w Donbasie :(

Widzowie i dziennikarze byli zgodni - zawody te były bardzo dobrze zorganizowane, a pod względem sportowym dały wszystkim niespotykane dotąd emocje (jeśli dobrze pamiętam minimum 2 bramki na mecz, bardzo otwarta ofensywna gra wszystkich zespołów).

Oba kraje postarały się też wydając piękne numizmaty.

IMG_20170925_135542.jpg

udało mi się dorwać taki blister/folder z monetami

Monety w kolorze srebrnym to miedzionikle o nominale 5 hrywien.

IMG_20170925_135642.jpg

dokładna specyfikacja na zdjęciu, brakujące 1UAH to stop CuNiZn wybita w 10 mln sztuk

Zdjęcia monet

IMG_20170925_135705.jpg

IMG_20170925_135722.jpg

IMG_20170925_135745.jpg

IMG_20170925_135757.jpg

moim zdaniem najpowszechniejsza 1UAH i tak jest najpiękniejsza

Stadiony Euro 2012

Projektanci wydania jako ciekawostkę dodali informację o stadionach.

IMG_20170925_135826.jpg

IMG_20170925_135842.jpg

1 lipca 2012 roku w finale Hiszpania pokonała Włochy i zdobyła trzeci raz z rzędu tytuł mistrzowski. Ani Polska ani Ukraina nie dostała się do fazy pucharowej.

Jak Wam się podoba ta zdobycz? :)

UWAGA

Na koniec znów mini konkursik:

Za ile złotych udało mi się nabyć zestaw tych ukraińskich monet (te w niebieskim blistrze czyli 5 x 5UAH + 1 x 1UAH)?

Czas na odpowiedzi pod tym artykułem do dnia payoutu, można korzystać z wszelkich info w internecie, ale uwaga - nie będzie łatwo (weźcie pod uwagę to jak czas wpływa na wartość oraz to, że nie wiecie kiedy kupiłem ten zestaw). Kto trafi najbliższą kwotę wygrywa monetę z odcinka szóstego :) Poprzedni zwycięzcy mogą brać udział, ale tym razem każdy może podać tylko jedną kwotę pln! Wysyłka nagrody tylko Polska.

Moja kolekcja

[#5] https://steemit.com/hungary/@rafalski/silver-from-hungary-500-forint-1989-r-my-collection-5 [en]
[#5] https://steemit.com/polish/@rafalski/500-forintow-srebrem-powlekane-1989-r-moja-kolekcja-5 [pl]
[#4] https://steemit.com/polish/@rafalski/srebro-z-wietnamu-1990-r-moja-kolekcja-4 [pl]
[#4] https://steemit.com/vietnam/@rafalski/silver-from-vietnam-1990-my-collection-4 [en]
[#3] https://steemit.com/polish/@rafalski/tajemnicza-moneta-lub-medal-wykopany-z-ziemi-moja-kolekcja-3 [pl]
[#1] https://steemit.com/polish/@rafalski/srebrna-moneta-z-korei-polnocnej-1988-r-moja-kolekcja-1 [pl]
[#1] https://steemit.com/steemsilvergold/@rafalski/north-korea-silver-coin-1988-winter-olympics-my-collection-1 [en]


upvote.png

Sort:  

Strzelam... 145,43 zł.

Mało Ci jednej?

Zawsze jest mało :)

Tak wiem, to tak jakbyś po jednym kieliszku odszedł od stołu. Nie da rady, na drugą nogę trzeba.

Przesadzasz, napisałem w poście, że każdy może.

75 zł.
Fajna kolekcja.

Ponieważ alcik zrzeka sie nagrody trafi ona do Ciebie jako kolejny najbliższy wynik :) potrzebuje adresu do wysyłki , podaj na [email protected]

Co, zająłem 2 miejsce, cieszę się. A @alcik dlaczego się zrzeka nagrody.

co z tym adresem :P

Kurdę zapomniałem, poczekaj może coś innego wymyślimy, ja mieszkam za granicą a tam nie będziesz wysyłał. Może ja zrobię mały konkurs a do wygrania będzie moneta od Ciebie. Lub wymyślę coś innego.

może puszczę Ci upvota jakimś botem za 1 sbd jako ekwiwalent taki? :)

79,99 PLN.

Byłeś najbliżej! Cena kupna to 89 zł. Podaj proszę adres do wysyłki na steemit[małpa]interia .eu :)

:-D Super. Bardzo się cieszę, ale...

Długo się nad tym zastanawiałem i mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale fajnie by było by gdyby ta moneta trafiła do czyjejś kolekcji. Ja monet nie zbieram i nie znam nikogo kto zbiera i komu mógłbym taką monetę podarować. Aż szkoda, żeby u mnie leżała zapomniana albo gorzej (kiedyś przypadkowo dostałem piękną arabską monetę, którą zgubiłem albo pozwoliłem sobie ukraść - do tej pory nie mogę sobie darować). Proponuję więc byś znalazł dla niej lepszego nowego właściciela ;-). Co mógłbyś z nią zrobić (choć to oczywiście wyłącznie Twoja decyzja):

  • przekaż osobie, która podała następny najbliższy wynik,
  • stwórz kumulację w następnym konkursie (w którym oczywiście wezmę udział),
  • na początku 2018 roku wystaw na https://aukcje.wosp.org.pl,
  • cokolwiek innego.

Mam wielką nadzieję, że nie odbierzesz tego źle, bardzo doceniam Twoją hojność i ta dzisiejsza wygrana uratowała dziś mój dzień, ale myślę, że lepiej by ta nagroda wzbogaciła czyjąś kolekcję albo jakąś kolekcję rozpoczęła.

Jeszcze raz wielkie dzięki! Pozdrawiam!

Jeśli go kupiłeś na Ukrainie w czasie Euro to hmm na nasze między 10 a 20zł :) noo góra 30 zł
Obecnie w PL 5 x 5UAH chodzą za zestaw między 100 a 150zł, a 1 UAH jest obecnie w przedziale 5-10zł :P

podaj jedną kwotę ;)

Hmm ok
Jeśli go kupiłeś na Ukrainie w czasie Euro (w okolicach tamtego okresu) to uśredniając powyższe to 20zł :D

195zl