Recenzja książki - "Błądzą Wszyscy (ale nie ja)" - Comiesięczne recenzje Młodego geniusza.

in #polish5 years ago

Witaj zabłąkany wędrowcze.

Ostatnio trafiłem na książkę Carol'a Tavris'a i Elliota Aronson'sa i musze powiedzieć że jest to najlepsza książka w moim życiu!

306414-352x500.jpg

1. Streszczenie (bez spoilerów, spokojnie)

Książka jest dziełem naukowym Carol'a Tavris'a i Elliot'a Aronson'sa, dwóch wybitnych psychologów rozsławionych na całym świecie dzięki temu dziełu. Książka owa omawia sprawę samousprawiediwiania się i związanych z nią konsekwencjami, oraz radzenie sobie z manipulacją w ten sposób stosowaną. Opowiada również o dysonansach poznawczych, oraz zniekształcaniu pamieci przez nasz mózg.

2. Opinia

Muszę przyznać, że na początku podszedłem do tego tytułu sceptycznie, myśląc, że Ameryki panowie nie odkryli... Jakże bardzo się myliłem!
Okazało się, iż książka ta odmieniła całe moje życie. Mówiąc o mechanizmie dla mnie z początku oczywistym i nie mogacym nic więcej wnosić, uświadomiła mi role samusprawiedliwiania się w życiu. Autorzy zawarli tu bardzo wiele cytatów i sytuacji z amerykańskiej sceny politycznej, aby pokazać na przykładach jak wygląda mechanizm samousprawiedliwiania i jak on nami samymi (mówcami) manipuluje. Nie chcąc spoilerować książki nie mogę o niej zbyt wiele więcej powiedzieć. Poczytajcie sami, bo naprawdę warto tych ok. 40 zł. na tak wybitną książkę.

3. Zachęcenie

Zachęcę Ciebie, drogi czytelniku, w taki sam sposób w jaki mnie zachęcił autor.

"Jesteśmy w stanie wierzyć w coś, co – jak wiemy – nie jest prawdą, a później, w obliczu niepodważalnych dowodów swojej pomyłki, potrafimy bezczelnie przeinaczać fakty, aby wykazać, że mieliśmy rację. W sensie intelektualnym proces ten może trwać w nieskończoność – jedyne ograniczenie polega na tym, że prędzej czy później takie fałszywe przekonanie zderza się z rzeczywistością. Zazwyczaj dzieje się to na polu bitwy."
Geogre Orwell (1946r.)

4. Podsumowanie

Książka dwóch wybitnych amerykańskich psychologów jest, według mnie, dziełem obowiązkowym dla każdego, kto chce Siebie nazwać Świadomym Człowiekiem. Gorąco ją polecam, po raz wtóry i wtóry, ale naprawdę warto!
Zawarta w niej wiedza przyda się każdemu. Po raz ostatni, nie zwlekajcie, puki wolne ma kazdy od pracy. :)

5. Gdzie kupić?

Sklepy:
Świat Książki
(Niestety książka jest wyjątkowo rzadka, a jej ceny papierowego wydania sięgają kosmosu, więc daję tylko jeden link do e-book'a. Wybaczcie)

6. Addendum

Dziękuje Ci, drogi czytelniku za przeczytanie i za wszelkie pozostawione wsparcie.
Kłaniam się nisko i do zobaczenia następnym razem. :)
(Składajcie propozycje na następne ksiązki w komentarzach, a w przeciągu ok. 6 miesiecy na pewno się pojawią.)

(Aha.. no i ten tytuł traktujcie z przymrużeniem oka. Taki moój mały żarcik. :))

Sort:  

Congratulations @razex! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues
Christmas Challenge - Send a gift to to your friends

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Dzięki, poszukam!

Proszę bardzo. Naprawdę warto. :3