Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj :) Będzie o wielkości i skali rakiet SpaceX.

in #polish7 years ago (edited)

Lubię pooglądać sobie starty i lądowania rakiet SpaceX, jest w tym jakaś moc. Do niedawna jednak nie zdawałem sobie sprawy jak wielkie są te rakiety. Na filmikach w internecie wyglądają jak grubsze długopisy. Spowodowane jest to tym że filmowane są  za pomocą teleobiektywów, zazwyczaj z odległości kilku kilometrów. Chodzi o względy bezpieczeństwa filmujących w przypadku niepowodzenia startu. Czasami z helikoptera na morzu przy lądowaniu. 

Aby uświadomić sobie jak ogrooomne są te rakiety najlepiej porównać je z czymś czego wymiary doskonale znamy i rozpoznajemy czyli nami ludzmi. Poniżej przedstawiam galeria zdjęć która znalezłem w internecie na której uchwyceni są ludzie i samochody na tle rakiet. Dla porównania wzucam podobne zdjęcia Saturn V najwiekszej rakiety zbudowanej przez ludzkość.

Sort:  

Też zawsze ciekawił mnie ten temat.

Wołam specjalistę @ocisly który na pewno doceni Twoje zdjęcia :)

Niestety widzę tylko pierwsze zdjęcie.

Już poprawiłem dzięki za uwagę.