Ciasto jabłkowo-jagodowe z czarnym sezamem

in #polish6 years ago (edited)

42076707-D59E-470F-ACCD-706DF17CB657.jpeg

Rabarbar, ze względu na to, że w sezonie, miał być głównym gościem tego postu. Wyszło na to jednak, że okoliczności nie sprzyjały i nie pojawił się w domu. A już tym bardziej w moim placku.

Ale były jabłka i jagody a do tego również czarny sezam. Dlaczego nie połaczyć tych składników i stworzyć pysznego deseru? Jadło to jest smaczne i domowej roboty wolne od konserwantów oraz barwników, dodatkowo wypełnia kuchnię nęcacym aromatem.

@bowess zachęciła mnie swym postem o placku z rabarbarem i truskawkami do działania. Jej przepis był bardzo niewymagajacy jeśli chodzi o nakład pracy, składniki i narzędzia. Moja trzyletnia córeczka była zachwycona tym, że może mieszać ciasto. Dodatkowo raczkami wygładzała je w blaszce i układała owoce. Ekscytacji nie było końca!

859F6472-1D5E-49E6-BA31-C30632E266E9.jpeg

076B5C63-6D99-4EAF-976D-1DB25E0819AE.jpeg

Moje ciasto zostało zrobione dokładnie z przepisu podanego przez @bowess. Dodałam do niego trzy łyżki czarnego sezamu dla urozmaicenia. Również tortownicę wysypałam sezamem. Efekt wizualny jest bardzo ciekawy. Moje owoce to, jak wspomniałam wcześniej, jabłka i czarne jagody.
Wypiek ten smakował doskonale popijany mlekiem. Niczego innego nie potrzebowałam.

Dzięki za inspirację @bowess!

7ED89A6B-8A55-43BE-97F2-FC73FB02E807.jpeg

Sort:  

Co za pyszności.... mniam! Może w końcu w przyszłym tygodniu będę miała więcej czasu żeby coś popichcić :))

Dziękuję! Dzisiaj po raz kolejny będę te wspaniałości jadła:)

Gotuj! Piecz! Griluj! I, rzecz jasna, chwal się:)

Jest mi niezmiernie miło! 💖 🍎
A te małe mieszające rączki odwaliły kawał dobrej roboty. :)
Piękna wersja placka. Ponieważ czekam już na agrest, zakonotuję sobie sezam do kolejnej wersji.

Dziękuję! Radości nie było końca! A sezam, szczególnie czarny, dodaje tajemniczości temu wypiekowi;)

Dodatek czarnego sezamu - REWELACJA!!!
A wiesz, że przeciwdziała on siwieniu włosów? ;)

Serio? To muszę zacząć stosować ;))

Wiem, że żucie pomaga w trawieniu. Nic o włosach nie slyszałam. Będę w zwiazku z tym prewencyjnie stosować;)