Konkurs Kulinarny (11) - Pieczone jabłka z ananasem, orzechami i makiem

in #polish6 years ago (edited)

3D227B81-BEA4-4898-BF8A-967B355593EA.jpeg

Witajcie!

Jednen z moich ulubionych deserów to pieczone owoce z dodatkami. Nie potrzeba zdolonosci kulinarnych by wyczarować ten przysmak. Kilka składników, które często znajduja się w kuchennych szafkach i lodówce pozwoli Wam cieszyć zmysły.

Z przyjemnościa oddaję do 11 edycji konkursu kulinarnego przepis na nadziewane pieczone jabłka z ananasem, orzechami i makiem.

Składniki:

  • jabłka
  • ananas
  • orzechy laskowe
  • pestki słonecznika
  • rodzynki
  • wanilia
  • cynanon
  • kardamon
  • garam masala
  • syrop klonowy
  • tłuszcz kokosowy
  • mak

Jabłka kroimy na pół i wydrażamy gniazda nasienne z zapasem. Odkrajamy plaster jabłka od spodu by miało na czym “stanać”.

7A2B0DEE-123E-4AA4-9C60-984EB0F5311D.jpeg

Odkrawamy również tyle miaższu jabłka z okolicy gniazda, które usunęliśmu ile się da. Kroimy te części w drobniutka kostkę. To będzie baza do farszu.

Siekamy orzechy, pestki słonecznika i ananasa. Łaczymy z jabłkami. Doprawiamy syropem klonowym, wanilia i przyprawami korzennymi. Dodajemy również rodzynki.

1DF5743A-3934-49EF-9848-09AF747B51E6.jpeg

Układamy jabłka w formie do pieczenia. Do blachy wlewamy wody na wysokość około centymetra. Połowy jabłek nadziewamy. Na każde jabłko nakładamy pół łyżeczki tłuszczu kokosowego. Te ostatni składnik można wymienić na masło. Jeśli zostanie Wam nadzienia, a może tak się stać, zajadajcie jako sałatkę. Farsz jest bardzo smaczny na surowo!

F2D428F6-10DD-4908-B2BB-3DAFCF245DC0.jpeg

54ACF35F-5DA1-4BF0-AE17-2A6442E2D973.jpeg

Pieczemy w temperaturze 200 stopni C pod przykryciem aż jabłka uzyskaja złoty kolor i będa miękkie. U mnie to zajęło 25 minut. Różne piekarniki i rodzaje jabłek moga przyspieszyć lub zwolnić czas pieczenia. Kontrolujcie sytuację a jabłka się nie rozgotuja.

A87F6877-F4CF-47F1-89A9-E56DB27443DC.jpeg

Przed podaniem deser posypujemy makiem.

Mój wybór komponentów jest przykładem dla Waszej kreatywności. Ja w przeszłości robiłam nadziewane gruszki i różne rodzaje jabłek. Będę niebawem testować morele, nektarynki i brzoskwinie.

Jeśli chodzi o nadzienie to wierzę, że Wasza wyobraźnia poniesie Was i stworzycie ciekawe kompozycje. Orzechy, pestki, płatki, kasze, nasiona, przeróżne suszone czy świeże owoce będę wspaniale wypełniały deserowa bazę. Bita śmietana, miód, twarożek, jogurt czy tarta czekolada moga być doskonałymi dodatkami do przygotowanych już owoców. Nie zapomnijcie o świeżych ziołach! Rozmaryn, mięta, werbena, tarragon też stanowia cudowne uzypełnienie tego deseru. Po paru przeróbkach może on się okazać pożywnym śniadaniem lub sycaca kolacja;)

Życzę samych pyszności w kuchni!

Sort:  

haha
widocznie te jabłka bardzo już chciały wyjść z tego piekarnika :)
pysznie to wygląda,
tez uwielbiam pieczone owoce
(ale o maku bym nie pomyślała! super pomysł!)

O tak! Rozpływały się w ustach. Mój maluch łyżeczka grzebał w nich wybierajac najlepsze dodatki:)

Dziękuję za komentarz:)

Jak ja kocham pieczone jabłka ;) Dla mnie wystarczy samo jabłko upieczone w piekarniku i już jestem szczęśliwa, żadnych dodatków więcej mi nie potrzeba. Lecz jak są - tak jak u Ciebie - to już czysta rozkosz. :)

Tak! Jabłka z piekarnika sa pyszne! Mam znów kilka nowych pomysłów na urozmaicenie!
Już się nie mogę doczekać jutra;)

Bardzo fajny przepis na faszerowana jabłka. Pieczone juz często jadłam ale nigdy nie wpadłam na pomysł zejdą nafaszerować. Wyglądają smakowicie.

Dziękuję! Ten deser jest wspaniały z tego względu, że syci, zawiera zdrowe elementy, nie powoduje wyrzutów sumienia i może być jadany kiedykolwiek! Same plusy! Tylko jeść:)

Dzięki serdeczne za komentarz!

Wow! Pyszności :)
(dodaj tag #pl-kuchnia)

Dziękuję Bardzo! Za komplement i zwrócenie uwagi;)