Konkurs Kulinarny (16) - Makaron, pitaja, figi i truskawki z serem ricotta i biała czekolada

in #polish6 years ago (edited)

3BA30805-3957-41D8-9B95-D3B7CBBC9D05.jpeg

Sycacy makaron jajeczny, owoc pitaja, świeże figi i resztki truskawek w serze ricotta pod biała czekolada? Kto ma ochotę na to niecodziennie zestawienie? Kokos jest opcjonalnym dodatkiem. Czekolada natomiast, i to biała, jest obowiazkowa dla podkreślenia smaku i dodania słodkości.

Biała czekolada nie jest częstym gościem w mojej kuchni. Czarna, ta 70-90 %, jest w domu zawsze. Biała jest jednak tak kremowa, aksamitna w ustach i słodka, że raz na jakiś czas kupuje obydwa rodzaje.

13E93E6A-BD29-4D14-9865-53CD9A4D4A66.jpeg

Zgłaszam dzisiejsze danie z makaronem, owocami i czekolada do 16-tej edycji konkursu kulinarnego. Czekam z niecierpliowościa na Wasze reakcje.

Danie proponowane przeze mnie jest dobra alternatywa dla deseru. Może również być wspaniała kolacja jeśli usuniemy czekoladę badź zastapimy ja pestkami czy orzechami.

CF889DAA-E2D6-40E0-B92B-BFF855CB9A5D.jpeg

8691E66E-FDD4-45DB-ACC4-6B6B14F5DBAE.jpeg

Pitaja czyli smoczy owoc jest źródłem fosforu, który wzmacnia kości. Zawiera również wapń, po trosze żelaza, ryboflawiny, niacyny, białka i kwasu askrobinowego. Można pitaję dodawać do sałatek, koktaji lub pokroić i jeść bez dodatków. Pitaja jest piękna zarówno w skórce jak i bez. Może być świetna dekoracja. Ma spora ilość ziarenek, które to chrupia w zębach jak mak czy szałwia hiszpańska. Dla mnie rewelacja!

38374136-C229-4E42-8F5E-07B8B244DD3A.jpeg

Truskawkowa gruszka (kolejna nazwa tego owocu) to owoc kaktusa. Pochodzi z Meksyku i Ameryki Środkowej jak czytamy w Wikipedii. Istnieja czerwone pitaje i żółte. Na te ostatnie się jeszcze nie natknęłam.

Jeszcze tylko słów kilka o przepisie. Nie wymyśliłam go ale przerobiłam oryginał. Przepis znalazłam w magazynie “Yoga” i od razu mi się spodobał. Kilka składników usunęłam, kilka dodałam i oto on.

Przepis konkursowy:

  • makaron ( u mnie jajeczny jak na łazanki, ryżowy też by mi tu pasował)
  • owoce (pitaja, figi, truskawki)
  • ser ricotta
  • biała czekolada
  • kokos opcjonalnie
  • listki melisy do udekorowania

Makaron gotujemy w wodzie z odrobina oliwy.

2F07CD72-6D96-4FEA-8D1B-F213BBA5EFFF.jpeg

Odsaczony mieszamy z ricotta. Dodajemy owoce. Posypujemy starta biała czekolada i dekorujemy listkami melisy. Zajadamy!

118A3F30-C00E-497D-A2B8-5F807032568D.jpeg

Życzę Wam smacznego niedzielnego popołudnia!

Sort:  

Ale czad! :)

Dziękuję @veggie-sloth!

Totalny czad! 😀

Dzięki @zdrowie! Zawsze miło Twoje komentarze poczytać.

😊 A mi miło popatrzeć na Twoje cuda kulinarne!

Niesamowicie apetycznie wygląda !

I było smaczne! Doskonale się komponowało z białym winem.
Dzięki za komentarz!

Kochana...!!!
Zazwyczaj jestem wygadana ale tym razem mnie zatkało... Cudowności stworzyłaś :)

Jak smakuje ten smoczy owoc? Wygląda pięknie i kusząco.

Trochę jak kiwi, nieco delikatniej i mniej kwaśno - z lekką nutą... może truskawki? :)

Dzięki za szybka odpowiedź @veggie-sloth:)

A dla mnie jest taki trochę... bez smaku, za mdły. Chyba, że akurat na takie egzemplarze trafiałam ;))

Tak. Zdecydowanie mało wyrazisty smak. Idealny na upały! Owoc ten zawiera dużo wody. Komponuje się dobrze z wieloma innymi. Dla mnie z arbuzem i melonem, tryskawka i papierówka. Pestki sa bardzo intrygujace;)

Dziękuję bardzo za zmotywowanie mnie do działania @grecki-bazar-ewy!

Już wiem do kogo powędruje mój głos :D

Hmm. Ciekawy połączenie. Bardzo mi się podoba tutaj wykorzystanie oprócz konkursowego makaronu smoczego smakołyku.
Osobiście bardzo lubię ale ostaniu szaleją z cenami. Spotkałem rekordową cenę 12 euro za kilogram.

Zdecydowanie niekonwemcjonalne połaczenie. Makaron na słodko robię z twarogiem również. Uwielbiam szczególnie ten zapiekany. Ta wersja jest lżejsza i idealna na lato.

Dzięki za komentarz!

Wygląda pięknie. Bardzo ciekawa propozycja. Powodzenia w konkursie. Pozdrawiam.

Dziękuję bardzo! Tobie też życzę powodzenia:)

wow @sweetsandbeyond musze przyznac ze zrobilas na mnie spore wrazenie tym przepisem! bardzo zaskakujace polaczenie. osobiscie fig bym nie dolozyla ale reszta mmmm!

ps mieszkasz w PL czy UK ? skad kupujesz dragon fruit? wiesz ze za Chiny ludowe nie moge go dostac a tak sie na niego czaje! juz chcialam zamawiac na ybay haha - bo mozna! ale to byla tylko mysl desperacji, bo gwarancja jakosci bylaby raczej watpliwa ;-) powodzenia w konkursie!

Dziękuję pięknie!

A owoce, różnego rodzaju, zdobywam gdzie się da;) Blisko, daleko... Dostawałam też owocowe prezenty.

Mmmm. Chyba nie ma nic lepszego jak dostać owocowy prezent z wakacji ! Moje koleżanki kiedyś s pracy w Niemczech przywiozły wielkie soczyste arbuzy które ważyły po 15-20 kg jak dobrze pamietam ! (Najlepsze na świecie ... ! )

Zgadzam się z Toba! Ostatnio w prezencie dostałam trufle, pesto, oliwę z oliwek o smaku cytrynowym i ocet balsamiczny! Wszystkie te produkty przyleciały do mnie z Rzymu:) Radości nie było końca. A smak trufli jest nie do opisania;)