Konkurs Kulinarny (21) - Babeczki z brazowego ryżu z warzywami

in #polish6 years ago (edited)

D3640B48-5A4C-4EB1-B3D6-F4FF08CC4C40.jpeg

Witam!

Przyjemnie jest powrócić do konkursu kulinarnego. Mam nadzieję, że Wy też tak myślicie i zgłosicie swe pomysły w tym tygodniu.

Drugie śniadania to ciekawy pomysł na konkurs. Często kanapki traca swój urok po tym, jak już piaty raz je zajadamy w danym tygodniu. Dobrze wprowadzić innowacyjne pomysły na drugi ranny posiłek.

Z drugiej strony kanapki to też wdzięczny temat. Może @grecki-bazar-ewy skorzysta z tego pomysłu i następnym razem będziemy przedstawiać swe kanapkowe wspaniałości?

Ja nie mam grafiku jedzeniowego. Jadam dobrze, dużo i często. Ćwiczę regularnie więc dobre, świeże i zdrowe pożywienie jest dla mnie ważne. Zdarza się, że moje pierwsze śniadania ograniczaja się tylko do kubka kawy z mlekiem. Czasami, gdy nie jestem w pracy, robię poranna ucztę - apetyczna, bogata w różnego rodzaju potrawy i zapewniajaca pełny żoładek na pół dnia.

Kiedyś zaproponowałam rodzinie, by każdy z jej członków wyszukał tradycyjne śniadanie jego/jej ulubionego państwa na świecie (oprócz ojczyzny;). Chciałam byśmy raz w tygodniu zjadali śniadanie z innego kraju. Podczas kolejnych tygodni robilibyśmy głosowanie, wedrowalibyśmy placem po mapie (z zamkniętymi oczyma), badź wybieralibyśmy kraje w porzadku alfabetycznym. Według mnie pomysł znakomity! Nie tylko poszerzylibyśmy wiedzę na temat kulinarnych zwyczajów z różnych zakatków świata, ale ogólnie byśmy się wiele dowiedzieli i dobrze bawili.

Co Wy myślicie o takim planie? A może go wprowadzicie w życie?

Dzisiaj proponuję Wam na drugie śniadanie babeczki nie-deserowe. To danie sugeruję zrobić jeśli chcecie oczyścić lodówkę. Resztki ryżu, warzyw oraz jajka plus przyprawy i drugie śniadanie gotowe. Mnie przygotowanie zajęło godzinę (łacznie z pieczeniem).

Możecie oczywiście użyć swej wyobraźni i stworzyć własny przepis. Niech mój będzie dla Was inspiracja. Działajcie i informujcie mnie jak Wam odpowiada takie danie.

Składniki:

  • ugotowany brazowy ryż
  • surowa starta marchew
  • surowy starty korzeń selera
  • posiekana cebula
  • mały starty ziemniak
  • szczypiorek
  • natka
  • kawałek świeżego startego imbiru
  • bułka tarta
  • mak
  • jajo
  • sól
  • pieprz
  • tłuszcz do foremek

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C.

Składniki mieszamy w misce. Jeśli chodzi o proporcje to ja się nimi bawiłam. Ryżu miałam prawie dwie szklanki, maku wsypałam prawie garść a bułki tartej 2 łyżki. Jeśli chodzi o jaja, to jedno może nie wyrobić gdy masy będzie dużo. Jeżeli macie pytania to proszę je do mnie kierować:)

Poniższe zdjęcie pokazuje poczatkowa fazę babeczek. Na tym etapie (ryż, marchew, seler, cebula, sól) nasze babeczki robia za pożywna sałatkę. Zawsze możecie zrobić wiecej i przed dodaniem bułki tartej, ziemniaka i jajka odłożyć część na przekaskę w sypkiej formie. Skrapiamy tę odłożona mieszankę sokiem z cytryny, polewamy oliwa i mamy kolejne pyszne, zdrowe drugie śniadanie.
Korzystajcie:)

BA16C28C-2D78-4FB2-907F-A2415CD12F90.jpeg

Formkę na babeczki smarujemy tłuszczem, wysypujemy bułka tarta i wypełniamy masa ryżowa. Pieczemy do zarumienienia. Mnie to zajęło ok. 20 minut. Czas pieczenia zależy od wielkości foremek jak i Waszego piekarnika. @breadcentric podajac przepisy na chleby i bułki często zaznacza by znać swój piekarnik.

02F2F781-1ECC-4614-BAE6-72FBD0F1EA42.jpeg

Gotowe babeczki, po przednim lekkim ostudzeniu, wyjmujemy i podajemy na ciepło badź zimno. Sa doskonałe z sałatka warzywna. Można również je zaserwować z pokrojonymi warzywami i sosem. @zdrowie i @xuanito podawali ciekawe pomysły na sosy. Sprawdźcie!

0548F834-703A-44A9-80AB-F5CD272CEB46.jpeg

Smacznego!

Sort:  

mak!
o, jaki niedoceniony składnik!
gdzie by tu jeszcze z makiem, poza makowcem, hmm 🤔

dzięki Tobie zawsze przypomni mi sie jakiś zapomniany dodatek

PS:
fajne babki! :D

Można by rzec - Makowe babeczki, z ziemiankiem :D Fajny pomysł - musze sobie zapisac, bo to można na 2 dni napiec i podjadać!

Jeśli się uchowaja przez dwa dni;)! U nas z dwunastu zostało trzy. Wczoraj upiekłam.

Dzięki! Testuj i pisz jak smakuja:)

Dzięki @rozku! Twój komentarze rozjaśnił mi dzień;)

Tak! Mak jest taki zapomniany (zakazany!), a to takie dobre źródło wapnia jest :)

@rozku do tych bab można ukradkiem wkomponować sporo zieleniny! Dzieciaki się nie dopatrza podekscytowane świeżymi babeczkami;) Zjedza na zapas.

Bo piekarnik trzeba znać. To jak z małżeństwem - duet który siebie słucha i uczy, osiągnie więcej niż gdy strony nie współpracują ze sobą ;)

No właśnie! Dlatego wspomniałam Twe słowa.

Wytrawne babeczki z makiem, świetny przepis. W sam raz na drugie śniadanie do pracy. Zapisuję i wolnym czasie wypróbuję . :)

Dziękuję! Czekam na relację;)

Super pomysł, na przekąskę, przystawkę, no i na drugie śniadanie, muszę wypróbować,pozdrawiam:)

Zdecydowanie! Banalnie proste i możesz użyć składników jakie masz w lodówce;)
To danie można też zrobić na słodko: warzywa zastapić cudownymi o tej porze roku jabłkami i śliwkami. Można również wkomponować rodzynki i orzechy. Imbir rzecz jasna zostaje;)

Orzechy nie dla mnie,ale faktycznie kombinacja na słodko super:)

Możesz je pominać badź zastapić. Jest sporo ciekawych produktów spożywczych, które się będa smakowo łaczyć np. ziarna słonecznika:)

Super pomysł na wykorzystanie pozostałe z obiadu ryżu! 👍
Zdrowe i syte śniadanie, idealne na wynos :) Brawo!
I ten dodatek świeżego imbiru.. nie mogłoby u Ciebie zabraknąć odrobiny kulinarnego szaleństwa ;))

Dzięki Moni! Sezon na imbir, czosnek czy cebulę u mnie zawsze!

Babki zrobiły furorę. A dzisiaj osłodziłam mej rodzinie życie robiac baklavę z przepisu @grecki-bazar-ewy! Cóż za radość. Nawet zastanawiałam się jakby klarowane masło sprawdziło się zamiast tradycyjnego. Również myślałam o tłuszczu kokosowym na filo. Może będę eksperymentować;)?

A jeszcze naleśniki - myślałam, by nastawić kaszęjaglana na noc do moczenia i zrobić je jutro. Daniem głównym będzię chili więc sprawdziłyby się doskonale jako dodatek.

Cześć :)
Wklej link do tego posta w komentarzu do wpisu o (21) edycji konkursu:
https://steemit.com/polish/@pl-kuchnia/konkurs-kulinarny-21-drugie-sniadanie-w-domu-w-szkole-i-w-pracy

To nowy punkt w zasadach konkursu, żeby żaden post mi nie umknął ;)

Tak. Pamiętam. Link wklejałam zaraz po opublikowaniu. Sprawdzę jeszcze. Dzięki.

Znalazłam! Wszystko jest w porządku :)

Congratulations @sweetsandbeyond! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 400 replies. Your next target is to reach 500 replies.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Saint Nicholas challenge for good boys and girls

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @sweetsandbeyond! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @sweetsandbeyond! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!