Pesto z liści rzodkiewki z kolendra, orzechami włoskimi i makiem

in #polish6 years ago (edited)

B0573032-CD5A-4CEC-BB04-0F08A3BBD610.jpeg

Co powiecie na ten makaron skapany w zieleni? Ja mu mówię “tak”! Proponuję spóbować pesto z trochę innymi składnikami niż tradycyjne.

Jeśli jadacie liście rzodkiewki to jesteście świadomi smaku jakie to pesto posiada. Jeśli jeszcze nie spróbowaliście, polecam. Liście rzodkiewki sa zdrowym dodatkiem do sałatek i kanapek a nawet hummusu. U nas się je z nim również jada. Sa łatwo dostępne, szczególnie jeśli macie rzodkiewki w ogródku. Sa również tanie. Smak maja lekko gorzkawy i ostry.

Połaczenie świeżych, soczystych liści rzodkiewki, ziół, pestek dyni i orzechów włoskich to nie kombinacja dla każdego. Dobrze przetestować zanim zagłębicie się w te pyszności. Pyszności Jak dla mnie;) Moje dziecko też jadło (w mniejszych ilościach) i się zachwycało smakiem. Potrzebowałam tylko zredukować ilość czosnku.

Zerwałam:

  • młode, delikatne liście rzodkiewki
  • kolendrę
  • natkę pietruszki (dla złagodzenia smaku)

Umyłam i do kielicha blendera wrzuciłam. Polałam obficie olejem rzepakowym. Rozdrobiniłam. Do tego dolożyłam garstkę nasion dyni i orzechów włoskich plus pokrojony zabek czosnku. Zmiksowałam na paćkę.

D8674F22-7526-476F-8ABA-2C11489124CC.jpeg

Dosoliłam do smaku i dodałam odrobinę pieprzu. Parmezanu już nie dosypywałam. Oczywiście można. Ba! Wskazane jest bawienie się składnikami!

F37EB1F2-7DC2-4CC1-98E4-86FFDB337007.jpeg

Do podania proponuję makaron pełnoziernisty lub z komosy ryżowej. Ten ostatni jest wspaniały na goraco i tylko tak mnie najlepiej smakuje. Zimny jest twardy i traci smak.

1FE25707-9528-42A4-BCFE-BAFEFBCE1046.jpeg

U mnie spaghetti.

Moja sugestia to podanie makaronu z pesto posypane pestkami dyni i makiem. Ten ostatni nie tylko pozwala nam chrupać i rozgryzać, do woli i ku uciesze (mojej!), ale dostarcza też wartości odżywczych! @zdrowie ostatnio skomentowała, że jest dobrym źródłem wapnia. Odsyłam do jej postów po więcej informacji.

81B33DFE-8B42-41C2-B450-D16DB4DE15DE.jpeg

Pesto to fajna sprawa. Mieszanek do kreowania tego sosu jest sporo. Mam kilka propozycji, które od lat leżakuja na stercie przepisów.

Oto one:

  • mięta, pistacje, sok z cytryny plus skórka z niej,

  • bazylia, nerkowce, chili, sezam,

  • natka pietruszki, migdały i pomarańcza.

Zapewne wiecie, że pesto nie tylko nadaje się do makaronu. Smarujcie nim chleb, maczajcie krakersy, warzywa, dekorujcie pieczone mięso, marynujcie tofu przed grilowaniem. Idealne na rybę. Zmieszane z jogurtem będzie stanowić sos do sałaty. Również można nim polać ryż (czy wszelakie kasze). Wyjadanie łyżka prosto z pojemnika też jest wskazane! U mnie to częsta praktyka;) Pesto jest idealnym substytutem sosu pomidorowego do pizzy!

Proszę. Jest i zdjęcie.

ACE93150-3159-43D5-92C3-E031BBC31A36.jpeg

Gotowa pizza to pesto, cukinia, cebula, świeże oregano i bazylia posypane startym serem typu fontina.

69A329F7-97B3-4EDB-9B83-17B8BEF54AF4.jpeg

Macie ulubione pesto?

Pozdrawiam!

Sort:  

Jestem zdecydowanie na tak! :) Szczególnie wszelkiego wynalazki do spaghetti lubię :) Rzodkiewa i orzechy brzmią bardzo intrygująco :D

Oj to by Ci się spodobała jedna z moich ksiażek kucharskich. Makaron na 365 dni. Nie pamiętam dokładnego tytułu ale tyle jest ciekawych sosów.

Dzięki za komentarz. Przyznam, że dobrze wyszło, i z makaronem, i z pizza:)

Biorę w ciemno! :) Chociaż pewnie po kwartale byłbym lekko grubszym, choć szczęśliwszym leniwcem :)

Ulubione pesto - oczywiście jak najbardziej klasyczne :) Drugie w kolejności to z suszonych pomidorów :)

O! Dobry pomysł:) A jak robisz?

Matko, znowu spuchnę!!!
A jeśli liście rzodkiewki będą wyglądały na niezbyt "młode i delikatne", czy doradzisz zamiennik?

Wiesz, jadam w sałatach te starsze, obszerniejsze i nawet z małymi plamkami. Drastycznej zmiany w smaku nie zauważyłam. Jedynie moga wymagać dłuższego żucia (co i Tak jest wskazane dla dobrego trawienia - 30 razy jak źródła podaja;)). W przypadku pesto mamy składniki miksowane. Problem znika.

Jarmuż w niewielkiej ilości może się sprawdzić jako substytut. Liscie pokrzywy będa dobra alternatywa. Liście, również młode, marchewki to jest kolejny składnik na pesto. Nie wiem czy z kolendra bym je połaczyła. Raczej z natka pietruszki badź pokrzywa. W moim poście sa podane propozycje na łaczenie niekonwencjonalnych elementów. Polecam zabawę i tworzenie własnego, niezapomnianego sosu;)!
Daj znać jak poszło.

dziękuję :) na pewno coś dziś wykombinuję ;D

Zerwałam: - młode, delikatne liście rzodkiewki - kolendrę - natkę pietruszki Umyłam i do kielicha blendera wrzuciłam

I periodically make up my blog posts with TOP quotes. I really want to add this.